افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » والیبال به روزهای طلایی خود بازگشت

  • کد خبر : 148842
اسمارتک نیوز » والیبال به روزهای طلایی خود بازگشت

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال در نشست خبری خود که امروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت: از زحمات محمدرضا داوری در فدراسیون والیبال قدردانی می کنم. او 17 سال در فدراسیون والیبال زحمت کشید و موفقیت های چشمگیری کسب کرد. وی ادامه داد: روح مرحوم یزدانی خرم […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال در نشست خبری خود که امروز در کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت: از زحمات محمدرضا داوری در فدراسیون والیبال قدردانی می کنم. او 17 سال در فدراسیون والیبال زحمت کشید و موفقیت های چشمگیری کسب کرد.

وی ادامه داد: روح مرحوم یزدانی خرم شاد که بذری در فدراسیون والیبال کاشت و پس از او پرچم به داوران تحویل داده شد و در بین رشته های گروهی، والیبال ایران تنها رشته ای است که در سطح جهانی برجسته است.

رئیس فدراسیون والیبال درباره تغییرات در ساختار فدراسیون اظهار داشت: تلاش می کنیم ساختار فدراسیون به گونه ای باشد که کارها بهتر انجام شود.

مرادی گفت: کسانی که در فدراسیون حضور دارند ظرفیت مدیریتی آنها ملاک است. انشاالله دست به دست هم بدهیم تا در خدمت والیبال باشیم. وضعیت والیبال ایران را فراموش نکنید: در رده جوانان قهرمان جهان و در رده جوانان نایب قهرمان جهان شدیم. در مورد بزرگسالان، من نتایج را شکست جزئی می نامم.

وی تصریح کرد: تیم ها می بازند و می برند. نکته نگران کننده این است که نتایج بر اساس خطا بوده و اگر این اشتباهات نبود در رتبه پانزدهم قرار نمی گرفتیم. این به معنای سقوط والیبال ایران نیست.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: حمایت های قابل توجهی در والیبال ایران شکل گرفته است. ولاسکو ویژگی والیبال ایران را حمایت خوب آن عنوان کرد. مردم با امید به والیبال نگاه می کنند زیرا والیبال به روزهای طلایی خود باز خواهد گشت.

مرادی در خصوص مهمترین اولویت های فدراسیون والیبال گفت: اولویت ما در فدراسیون والیبال انتخاب سرمربی برای تیم ملی است. کارشناسان معتقدند به لطف انتخابی گرفتن سهمیه المپیک سخت است اما باید از کوچک ترین فرصت ممکن استفاده کرد.

وی در خصوص گزینه های سرمربیگری تیم ملی گفت: فدراسیون والیبال با 15 مربی خارجی مذاکره کرد که البته آنها نیز گزینه های ایرانی را در نظر گرفتند. فدراسیون سعی خواهد کرد بهترین گزینه را انتخاب کند. برخی از این مربیان قرارداد داشتند و یکی دو مربی علاقه ای به همکاری با ما نداشتند. این موضوع را به کمیته فنی واگذار می کنم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: برخی از این مربیان برنامه های مدون ارائه کردند. تلاش ما این است که در بهمن ماه با یکی دو نفر از این مربیان به توافق برسیم. لیگ ما خالی از بازیکنان برجسته است و اکثر بازیکنان تیم ملی ما لژیونر هستند.

وی در خصوص انتخابات فدراسیون والیبال گفت: وظیفه من این است که جاده ها را حتی اگر چند ماهه به درستی آماده کنم تا رئیس آینده فدراسیون راحتتر کار خود را انجام دهد. رئیس فدراسیون قرار نیست بگوید فقط به دنبال انتخابات است. تاریخ برگزاری انتخابات به نظر وزارت ورزش بستگی دارد. در مورد بازنشستگی من این تصور را دارم که بازنشسته هستم، بازنشسته نیستم و قبل از ابلاغ، پیگیر بازنشستگی بودم.

مرادی در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال و اینکه آیا داور با فدراسیون والیبال همکاری خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: باید انتخابات را در دهه سوم اسفند برگزار کنیم زیرا اعتبار ثبت نام ها 6 ماه است و یا روند ثبت نام انجام می شود. دوباره تکرار کرد وزارت ورزش باید در این مورد نظر بدهد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره استفاده از داوری گفت: فدراسیون والیبال رندان از تجربه داوری استفاده خواهد کرد. البته این به این معنی نیست که شیوه مدیریت من شبیه شماست. ما همیشه در نحوه مدیریت با او اختلاف نظر داشتیم.

وی در مورد اینکه تا چه حد تغییراتی در بدنه فدراسیون ایجاد می شود، گفت: ما به دنبال چنین تغییراتی نیستیم. نه در بدنه فدراسیون، نه در هیئت ها. البته چندین هیئت توسط سرپرستان اداره می شود. گزینه خاصی روی تابلوها نداریم.

مرادی گفت: رئیس فدراسیون نمی تواند کاندیدای ریاست فدراسیون باشد، این یک قانون نیست بلکه تصمیم سازمانی است. با آمدن برخی از سرپرستان، تغییرات زیادی برای تبدیل شدن به رئیس انجام دادند. من هم کاندیدای ریاست فدراسیون نیستم که کارنامه مناسبی داشته باشم. وقتی درباره داور صحبت می کنیم باید تاکید کنیم که کار او درست بوده و هیچ اشتباهی نکرده است. شیوه مدیریت او درست است و والیبال ایران بهترین در جهان است. از نظرات و تجربیات شما استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه به نظر می رسد مربی خارجی همانی است که او به دنبالش است، اظهار کرد: علاقه داور این بود که به مربی ایرانی فرصت دیگری بدهد. سعید معروف پتانسیل بالایی برای والیبال دارد اما نباید این نقاط قوت را هدر دهیم. کمیته فنی باید در این مورد صحبت کند. ما زمانی سابقه استفاده از مربیان ایرانی را داشتیم. تصمیم گیری در مورد کادر فنی را به بعد از جلسه فنی موکول می کنیم.

وی در خصوص حواشی تیم ملی و اختلاف موسوی و عبادی پور گفت: ما چنین نظری نداریم. در همه رشته ها اختلاف نظر وجود دارد اما رفاقت وجود دارد. زمانی که موسوی به تیم ملی رفت، ابادی پور کاپیتانی را به موسوی داد. برخی از دوستان به مسائل جزئی اشاره کردند: موسوی یکی از بازیکنان بزرگ والیبال است. نمی توان سال های درخشان آبادی پور را فراموش کرد

مرادی درباره قرارداد با سرمربی جدید پس از انتخاب گفت: به دنبال قرارداد پنج ساله برای مربی هستیم که یک سال به اضافه دو و دو سال است. برای شناخت توانایی سرمربی باید دید که می تواند به والیبال ایران کمک کند یا خیر. برخی مربیان مهارت بالایی دارند اما ممکن است در تیم ملی ایران موفق نباشند. بنابراین اگر تکنسین کارش را درست انجام دهد قراردادش تمدید می شود.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص ترکیب کمیته فنی و امکان تغییر فهرست 15 نفره سرمربیان گفت: کمیته فنی سابق یا کمیته مشورتی آینده هیچ نقشی در انتخاب مربیان نداشتند. در رأس، اما اعضای فدراسیون بررسی و به کمیته فنی پیشنهاد شدند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت چهار کاندیدای خارجی و دو کاندیدای ایرانی انتخاب شدند. کمیته مشورتی با چند نفر از اعضای کمیته فنی و شاید چند نفر جدید تشکیل می شود. ما به دنبال نمایش نیستیم، باید در این کمیته افراد متخصص و دانش به روز حضور داشته باشند. با نظرات فنی در جلسات شرکت کنید و در نهایت مسئولیت کار خود را بپذیرید.

مرادی در پاسخ به اظهارات یکی از خبرنگاران والیبال گفت: صحبت های سرپرست جدید شبیه صحبت هایی است که با ذکر دوستی با رئیس قبلی آمده و به راه خود ادامه داده و سپس به یکباره تغییر مسیر داده است. گفت: خداوند به ما توفیق وفای به قولمان را عنایت فرماید. در زندگی ورزشی من هیچ کس نمی داند که من چنین رفتاری داشته ام. در مقطعی مشاور و بعد نایب رئیس فدراسیون شدم و داور همیشه به اختلافات مدیریتی ما اشاره می کرد اما نمی خواهم بگویم رئیس قبلی اشتباه کرده و باید مسیر دیگری را طی کند. من داوری را به عنوان مربی قبول دارم که زحمت کشیده است. او برای والیبال زحمت زیادی کشیده است و اگر امروز نباشد نمی توانیم چشمانمان را روی خدمات او ببندیم. اگر فکر مدیریتی داریم باید خیلی شفاف مطرح کنیم و در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی هم اهل فکر هستیم اما این موضوع را به کمیته فنی واگذار می کنیم. اگر این اختیار به آنها داده شود پاسخگو خواهند بود اما مطمئن باشید مربیان بهتری پیدا نمی کنید. باید مسئولیت ها تقسیم شود و در صورت نیاز به راهنمایی، رئیس فدراسیون توصیه های لازم را ارائه کند.

مرادی همچنین درباره مکان هایی که فدراسیون والیبال پیش از این به FIVB ارائه کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر دنیای سیاست، مشکل داریم و نمی توانیم ارتباط مالی داشته باشیم و والیبال ورد برگزارکننده مسابقات است و او به دنبال دریافت و انتقال پول در جایی هست. با این حال محدودیت هایی داریم که متاسفانه از دنیای سیاست به ورزش هم کشیده شده است. امیدوارم شعار ورزش در دنیا از سیاست جدا شود و رئیس کمیته ملی المپیک به این موضوع رسیدگی کند. تا سال 2025 درخواست برگزاری مسابقات قهرمانی جهان را داریم که امیدواریم تا آن زمان برخی از مشکلات برطرف شود و میزبانان در سطح جهانی داشته باشیم.

رئیس جدید فدراسیون والیبال همچنین با تاکید بر اینکه نباید سرمایه سوزی کرد، گفت: با معروف صحبت مستقیمی نداشته ام و دوست دارم با او گفت و گو داشته باشم. فکر می کنم سعید معروف این شانس را دارد که با دو عنوان بازیکن و مربی به تیم ملی کمک کند اما این به تصمیم کمیته فنی بستگی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.