افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

90 درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا بدون علامت هستند

  • کد خبر : 148794
90 درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا بدون علامت هستند

آفتاب نیوز: دکتر محسن محبتی گفت: فشار خون بالا یکی از عوامل خطر ایجاد مشکلات و بیماری های قلبی و عروقی است، بیماری که در جامعه شایع است و باید بگوییم که 90 درصد این بیماری هیچ علت شناخته شده ای ندارد و سابقه خانوادگی را به عنوان بیماری می دانیم. علت آن فشار خون […]

آفتاب نیوز:

دکتر محسن محبتی گفت: فشار خون بالا یکی از عوامل خطر ایجاد مشکلات و بیماری های قلبی و عروقی است، بیماری که در جامعه شایع است و باید بگوییم که 90 درصد این بیماری هیچ علت شناخته شده ای ندارد و سابقه خانوادگی را به عنوان بیماری می دانیم. علت آن فشار خون اولیه نامیده می شود و در این موارد فشار خون با یک دوره درمانی کوتاه مدت قابل رفع یا از بین رفتن نیست و تنها با درمان دارویی متناسب با شرایط بیمار می توانیم آن را کنترل کنیم.

وی افزود: همچنین 10 درصد از این موارد به عنوان پرفشاری خون ثانویه شناخته می شود که به سختی می توان علت مشخصی مانند بیماری های کلیوی، تیروئید، پرکاری تیروئید، غدد، آپنه انسدادی خواب، تنگی شریان کلیوی و … داشته باشد. . . می توانند باعث بیماری شوند.

این فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی سن ابتلا به فشار خون اولیه را بین 30 تا 50 سالگی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اکثر افراد مبتلا به فشار خون دارای سابقه خانوادگی در پدر یا مادر هستند و این مشکل در افراد چاق، کم تحرک و سیگاری رخ می دهد. شایع است و این افراد شامل بزرگترین گروه با مشکلات اولیه فشار خون هستند.

دکتر محبتی تصریح کرد: افراد با شرایط و موقعیت های مختلف علائم مختلفی مانند سردرد، سرگیجه، احساس سنگینی، خواب آلودگی و … را بروز می دهند. به عنوان علت مشکلات فشار خون که از آن به عنوان علائم معکوس یاد می کنیم و باید بگوییم که فشار خون بیماری بدون علامت است و از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می شود، باید فشار خون را کنترل کنیم، اما نباید این کار را در لحظه ای که علائم داریم

وی تاکید کرد: باید گفت فشار خون بالا به خودی خود هیچ علامتی ندارد و اگر علائمی در فرد ایجاد شود مربوط به عوارض ناشی از مشکلات فشار خون، تنگی نفس و علائم قلبی و در عوارض مغزی است. . ، علائمی مانند سردرد، سرگیجه و ضعف بینایی بروز می کند.

جامعه بین المللی قلب و عروق با تاکید بر اینکه افرادی که در سنین پایین به فشار خون اولیه مبتلا می شوند باید برای نظارت بر وضعیت فعلی و پیشگیری از فشار خون ثانویه با پزشک مشورت کنند، گفت: حتی اگر این مشکلات بعد از 50 سالگی شروع شده باشد و در نظر گرفته نشده باشد. در بین موارد اولیه باید دوباره بررسی شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

دکتر محبتی افزود: فشار خون در واقع فشاری است که جریان خون درون سیاهرگ ها به دیواره رگ ها وارد می کند و این فشار یک عدد طبیعی دارد که حداکثر باید 120 و حداقل 80 باشد. حداکثر افزایش می یابد، منجر به عوارض و مشکلات طولانی مدت قلب، مغز، چشم، کلیه و رگ های خونی می شود، در حالی که کاهش حداقل آن نیز خطرناک است و باید فشار خون را کنترل کنم تا با فشار خون بالا مواجه نشم. کم. مشکلات فشار خون و با کنترل فشار خون می توان از بروز بسیاری از بیماری ها مانند قلب، مغز، کلیه، تیروئید، غدد و … جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.