افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

ضرورت برقراری عدالت در توزیع بنزین به مالکان خودروها یارانه بیشتر می شود

  • کد خبر : 148694
ضرورت برقراری عدالت در توزیع بنزین به مالکان خودروها یارانه بیشتر می شود

به گزارش بازار، مالک شریعتی نماینده مردم تهران و دانشجوی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی تمامی مصوبات مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی را قابل دفاع دانست و گفت: این مجلس نسبت به مجالس گذشته اتخاذ کرده است. اقدامات خوب در حوزه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی. نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، تسهیل در صدور پروانه […]

به گزارش بازار، مالک شریعتی نماینده مردم تهران و دانشجوی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی تمامی مصوبات مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی را قابل دفاع دانست و گفت: این مجلس نسبت به مجالس گذشته اتخاذ کرده است. اقدامات خوب در حوزه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، تسهیل در صدور پروانه کسب را یکی از اقدامات مهم مجلس خواند و افزود: این موضوع چالش حوزه کار کشور را حل کرد و دولت نیز گامی رو به جلو برداشت. این موضوع عملیاتی شد و از نظر عملکرد در اقتصاد کشور تاثیر خوبی داشت.

شریعتی با اشاره به مصوبات مجلس در حوزه بانکی گفت: قانون بانک مرکزی که مربوط به دوران قبل از انقلاب بود و با شرایط کنونی جامعه همخوانی نداشت، توسط نمایندگان اصلاح، نهایی و ابلاغ شد. .

وی با اشاره به اینکه در حوزه قوانین بودجه مصوبات خوبی به تصویب رسید، تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز مالیات بر خانه های خالی و خودروهای لوکس که محل تقاضا بود و قانون مالیات بر درآمد سرمایه از جمله این موارد بود. دیگر اقدامات مهم مجلس که باعث کاهش مالیات کشور شد. تغییرات ایجاد کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم، شفاف سازی در اعطای تسهیلات بانکی، منابع و هزینه های شرکت ها را از دیگر مطالبات جامعه دانست و گفت: مجلس یازدهم به طور جدی به این موضوع رسیدگی کرد و وزارت اقتصاد نیز به این موضوع پرداخت. تصمیم خوبی گرفت اقداماتی برای شاخص شفافیت شرکت های دولتی که می تواند در اقتصاد کشور موثر باشد.

شریعتی با اشاره به عدم تعادل در حوزه انرژی گفت: آسیب شناسی در این حوزه انجام شد و چالش های اصلی شناسایی و اولویت بندی شد تا عدم تعادل در حوزه برق، نفت و گاز برطرف شود. مصرف نمی کنیم.

وی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم برای رفع اختلافات گفت: چند سال طول می کشد تا یک پالایشگاه به مرحله تولید برسد، البته دولت در این زمینه گام های بزرگی برداشت، به عنوان مثال ذخیره سازی گاز طبیعی را گذاشت. و ساماندهی آتش سوزی گاز در دستور کار است که امیدواریم بتواند در حل مناقشات در حوزه انرژی موثر باشد.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش سقف لایحه بودجه مجلس گفت: زمانی که دولت روحانی لایحه بودجه سال 1400 را به مجلس ارائه کرد برخی ارقام در تلفیق. کمیسیون افزایش یافت زیرا در برخی جداول عدد 1 گفته شد و خواستیم دولت اعداد را بنویسد و شفاف سازی کند، بنابراین نمایندگان مجلس پیشنهاد افزایش منابع و هزینه ها را دادند و رقم بودجه تغییر کرد و مجلس یازدهم نیز رد کرد. کلیت لایحه دولت روحانی به دلیل این ناهماهنگی و دولت چندین عدد را تغییر داد و ما برای جلوگیری از تصویب سه دوازدهم و وضعیت اقتصادی کشور این لایحه را تصویب کردیم.

شریعتی در خصوص سهمیه بندی بنزین نیز گفت: طبق آمار 45 درصد خانوارهای ایرانی خودرو ندارند، اگرچه نمی توانیم افزایش تدریجی قیمت بنزین را در کشور اجرا کنیم، اما باید سطح الگوی مصرف را تعیین کنیم. مثلا به نظر من سهمیه بنزین باید طبق کد ملی تقسیم بشه البته. با نگه داشتن قیمت بنزین در 1500 و 3000 تومان به کسانی که خودروی بیشتری دارند و 17.5 برابر مصرف می کنند پاداش بیشتری می دهیم. یارانه ها و این خلاف عدالت است و توزیع بنزین باید عادلانه باشد و در عین حال قیمت های فعلی حفظ شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.