افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
3

اسمارتک نیوز » کشتارهای افسارگسیخته

  • کد خبر : 148577
اسمارتک نیوز » کشتارهای افسارگسیخته

به گزارش اسمارتک نیوز، حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری در روزهای اخیر و تشدید گلوله باران چندین شهر علیه غیرنظامیان از جمعه شب، وضعیت انسانی فلسطین را بدتر کرده و بر تعداد شهدا و مجروحان افزوده است. با وجود این شرایط، حامیان غربی صهیونیست ها با پیشتازی آمریکا، با بستن چشم بر […]

به گزارش اسمارتک نیوز، حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری در روزهای اخیر و تشدید گلوله باران چندین شهر علیه غیرنظامیان از جمعه شب، وضعیت انسانی فلسطین را بدتر کرده و بر تعداد شهدا و مجروحان افزوده است. با وجود این شرایط، حامیان غربی صهیونیست ها با پیشتازی آمریکا، با بستن چشم بر کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مردان فلسطینی، نه تنها قدمی در راه صلح بر نمی دارند، بلکه مصمم به پرکردن آن هستند. زرادخانه تسلیحات این رژیم
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تعداد شهدای این نوار در روز 63 این جنگ هولناک از مرز 17500 نفر گذشت و در کرانه باختری نیز حدود 280 نفر بر اثر حملات ارتش جان خود را از دست دادند. و شهرک نشینان صهیونیست تسلیم شده اند. این در حالی است که تعداد فلسطینی های بازداشت شده از زمان آغاز جنگ تاکنون به بیش از 3870 نفر رسیده است. با این حال، فشارها بر کابینه بنیامین نتانیاهو نیز برای آزادی اسرای اسرائیلی افزایش یافته و چند خانواده از این زندانیان در مقابل وزارت دارایی اراضی اشغالی تجمع کرده و تحصن و اعتراض خود را علیه دولت تندرو سازماندهی کردند. .
به گزارش شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرگزاری وفای فلسطین، از ابتدای این جنگ تاکنون 64 ورزشکار در غزه به شهادت رسیده اند که 17 نفر از آنها مدیران و مربیان ورزشی بوده اند. اما در میان هرج و مرج کشتار فلسطینی ها، پایگاه خبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که یک بالگرد جنگی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر به اشتباه خانه ای را که نظامیان صهیونیست در آن اقامت داشتند هدف قرار داد که در آن یکی از نظامیان کشته و تعدادی زخمی شدند. . به گزارش این رسانه عبری، از 7 اکتبر تاکنون 5000 نظامی اسرائیلی زخمی شده اند و وزارت دفاع این رژیم 2000 نفر از این مجروحان را معلول اعلام کرده است.

آتش بی وقفه از سوی غیرنظامیان.
نیروهای رژیم صهیونیستی از جمعه شب نه تنها نوار غزه، بلکه اردوگاه رفح و بخش هایی از کرانه باختری را نیز بمباران کردند و تعداد زیادی از زنان، مردان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساندند. همزمان با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آتش بس که به وتوی آمریکا ختم نشد، ارتش رژیم صهیونیستی خان یونس را زیر آتش بمباران های بی وقفه خود گرفت و این منطقه را به جهنم غیرنظامیان تبدیل کرد. . اوایل صبح دیروز علاوه بر بمباران، تانک های رژیم صهیونیستی نیز به سمت مناطق شرقی و مرکزی این شهر حرکت کردند و درگیری های شدیدی را به وجود آوردند. اوضاع به حدی پیچیده بود که بیمارستان ناصر نتوانست مصدومان را نجات دهد و بیش از 60 نفر از ساکنان این منطقه در این بیمارستان جان باختند. در عین حال بسیاری از مجروحان به دلیل شدت گلوله باران نتوانستند به بیمارستان منتقل شوند و در گوشه خیابان خان یونس جان باختند. صهیونیست ها که مدعی بودند برای دستگیری یحیی سنور، رهبر حماس، نبرد خانه به خانه در خان یونس را آغاز کرده اند، حتی به کادر پزشکی هم رحم نکردند و بر اساس آخرین گزارش ها، دو پزشک و پرستار به شدت مجروح شدند. در این حملات بر اساس گزارش رسانه های محلی، صبح دیروز بر اثر بمباران منزلی 13 نفر از اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی با رضایت از وتوی آمریکا بر قطعنامه شورای امنیت اعلام کرد که این وضعیت با وجود شدت تخریب ها در این منطقه تا دو یا سه هفته آینده ادامه خواهد داشت. اگرچه منابع خبری از ادامه گلوله باران تانک های رژیم صهیونیستی در جنوب غزه نوشتند و گردان های القسام نیز بعدازظهر دیروز از حمله به نیروها و تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی در شمال شهر خان یونس با خمپاره های کالیبر بزرگ خبر دادند. . همزمان، جنایتکاران اشغالگر به اردوگاه های آوارگان در رفح حمله کردند و خبرگزاری وفا نیز به نقل از یک منبع آگاه شهادت پنج عضو یک خانواده را در گلوله باران غرب رفح تایید کرد. به دلیل شدت حملات و ویرانی های زیاد، امدادگران به سختی توانستند اجساد شهدا را از زیر ویرانه خارج کنند. گفته می شود روزنامه نگاری به نام سعید الشرجی معروف به ابوخمیس روزنامه نگار فلسطینی نیز در حملات غزه شهید شده است. همزمان، یک مقام ارشد سازمان ملل به رویترز گفت که روند بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم برای ارسال کمک به غزه هنوز تکمیل نشده است.

وحشت صبحگاهی در کرانه باختری
اوضاع کرانه باختری بهتر از غزه در شصت و سومین روز جنگ نبود. وزارت بهداشت کرانه باختری شهادت یک جوان 25 ساله را که توسط نیروهای ارتش در جنوب الخلیل مورد اصابت گلوله قرار گرفت، تایید کرد. به گزارش خبرنگار الجزیره، صهیونیست ها روز گذشته در حملات خود به کرانه باختری به رام الله، الخلیل، قلقیلیه، نابلس و بیت لحم حمله کردند و تصاویر حمله پیاده نظام ارتش اشغالگر به روستای مراه رابان در بیت لحم بازتاب گسترده ای داشت. در فضای مجازی در نابلس نیز بر تعداد خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در برخی از خیابان های این شهر افزوده شد و علاوه بر آن شهرک نشینان این رژیم به منازل فلسطینی ها نیز حمله کردند.
کودکانی که دیگر سرپناهی ندارند
پس از غوغای 16 مهر، صهیونیست ها بیش از 17 هزار و 500 فلسطینی را به شهادت رساندند که از این تعداد 7 هزار و 870 کودک بی گناه در زیر بمباران رزمندگان این رژیم جان باختند.
اما آنچه در حال حاضر بیش از هر چیز سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری را نگران می‌کند، وضعیت وحشتناک کودکانی است که در این جنگ 64 روزه تمام بستگان خود را از دست داده‌اند و اکنون بدون هیچ حمایت و سرپناهی در غزه تنها شده‌اند و حتی نمی‌دانند آینده شما چیست. خواهد بود. همانطور که خواهد بود؟
در این شرایط سخت، ارتش رژیم صهیونیستی فلسطینی ها را به سمت المواسی، نوار باریکی در کنار دریای مدیترانه هدایت می کند. اگرچه این منطقه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان «منطقه بشردوستانه» معرفی شده است، اما شاهدان بر این باورند که این قسمت از ساحل غیرقابل سکونت است. در همین حال، ارتش اشغالگر دو میلیون فلسطینی را به المواسی هدایت می کند که بسیار کوچکتر از فرودگاه هیترو لندن است. به گزارش شبکه العالم، وخامت اوضاع انسانی در غزه و کرانه باختری هنوز رضایت صهیونیست های تندرو را نداشته است و اخیرا “آریه کینگ” معاون شهردار قدس اشغالی خواستار زنده به گور شدن اسرای فلسطینی در نوار غزه شده است.
ترس از شدت خطر جبهه های خارجی.
از ابتدای این جنگ، مواضع رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن، آمریکا، هدف حملات متعددی از لبنان، سوریه و عراق بوده است. منابع آگاه لبنانی معتقدند پیشرفت حزب الله در این جنگ باعث نگرانی واشنگتن و اشغالگران شده است زیرا ادامه این شرایط را زمینه ساز ورود مستقیم مقاومت لبنان به جنگ می دانند. نگرانی از شدت این درگیری ها باعث شده است که ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از این شرایط حملات توپخانه ای و پهپادی را آغاز کند و همچنین اقداماتی را برای اطمینان بخشیدن به ساکنان نزدیک لبنان و رفع ترس آنها انجام دهد. حملات اخیر به منطقه عیتا الشعب در مرکز جنوب لبنان نیز با همین هدف صورت گرفت و حزب الله نیز شهادت 3 تن از اعضای خود را تایید کرد.
منابع خبری همچنین از حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق کفرشوبه، الوزانی، طییرحرفه، بلیده و محیب در جنوب لبنان خبر داده اند. اما همزمان با پاسخ حزب الله، پایگاه رمیه مورد حمله قرار گرفت و زنگ خطر در پایگاه صهیونیستی الملکیه در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمد. روز جمعه شش مواضع و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین مورد حمله موشکی و موشکی قرار گرفت. بعد از ظهر دیروز، حزب الله برای سومین بار در جنگ 64 روزه رژیم صهیونیستی و حماس از موشک های برکان استفاده کرد و حملات خود را به مواضع اشغالی تشدید کرد و چندین پایگاه نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها از جمله سماقه و البغدادی را به آتش کشید.
در همین حال حمله رژیم صهیونیستی به مرکز درمانی ارتش لبنان با واکنش نظامیان بیروت و دولت این کشور مواجه شد. این در حالی است که در این حمله که جمعه شب رخ داد، هیچ نظامی لبنانی آسیب ندید. اما ادامه این حملات به مواضع ارتش باعث شد تا وزیر امور خارجه لبنان واکنش نشان دهد و به رژیم صهیونیستی هشدار دهد که به حملات به لبنان پایان دهد و از حریم هوایی این کشور برای حمله به سوریه استفاده نکند.
در همین حال، شبکه المیادین نوشت: نیروهای مقاومت بعدازظهر جمعه در جریان یک حمله موشکی که دو ساعت به طول انجامید، به چهار پایگاه آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه حمله کردند. این حملات در استان های دیرالزور و الحسکه سربازان آمریکایی را به شدت ترسانده است.
شعار “جو نسل کشی” در کالیفرنیا
حمایت جو بایدن از قتل عام صهیونیست ها در نوار غزه بسیاری از آمریکایی ها را علیه رئیس جمهور آمریکا برانگیخته است. آنطور که فارس به نقل از لس آنجلس تایمز نوشت، در جریان سفر بایدن به کالیفرنیا، معترضان در تجمعی بزرگ در محل ستاد انتخاباتی رئیس جمهور، شعار «فضای نسل کشی» سر دادند.
با وجود این شرایط، کاخ سفید بدون توجه به شرایط و فضای مخالف، تلاش می کند ارتش رژیم صهیونیستی را بیشتر تجهیز کند. به گزارش رویترز، بایدن صبح دیروز با ارسال نامه ای به کنگره از آنها خواست با ارسال 45 هزار گلوله ویژه برای تانک های مرکاوا رژیم صهیونیستی به ارزش 500 میلیون دلار موافقت کنند.
محمد آشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در عین حال جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با هدف نابودی جنبش حماس را بی فایده خواند و گفت: این جنبش حذف شدنی نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.