افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

همه چیز درباره چارلی چاپلین و فیلم عصر جدید

  • کد خبر : 148397
همه چیز درباره چارلی چاپلین و فیلم عصر جدید

به گزارش خبرنگار تاریخ رکنا، فیلم عصر جدید (به انگلیسی: Modern Times) یک فیلم کمدی آمریکایی محصول سال 1936 به کارگردانی و نویسندگی است چارلی چاپلین دوران جدید مبارزه ولگرد کوچک برای زندگی در دنیای مدرن و صنعتی است. این فیلم در مورد وضعیت وحشتناک کاری و مالی مردم در دوران رکود بزرگ است. فیلمی […]

به گزارش خبرنگار تاریخ رکنا، فیلم عصر جدید (به انگلیسی: Modern Times) یک فیلم کمدی آمریکایی محصول سال 1936 به کارگردانی و نویسندگی است چارلی چاپلین دوران جدید مبارزه ولگرد کوچک برای زندگی در دنیای مدرن و صنعتی است. این فیلم در مورد وضعیت وحشتناک کاری و مالی مردم در دوران رکود بزرگ است. فیلمی که چاپلین آخرین بار در آن در نقش آقای ولگرد ظاهر شد، ستایشی بی قید و شرط از غنای سینمای صامت و طنزی بی رحمانه علیه تسلط ماشین بر انسان. ستارگان این فیلم عبارتند از: چارلی چاپلین، پالت گدارد، هنری برگمن، تینی سندفورد و چستر کانکلین.

عصر جدید در سال 1989 توسط کتابخانه کنگره از نظر فرهنگی مهم و مهم ارزیابی شد. این فیلم در فهرست ملی فیلم ثبت شد و چهارده سال بعد در جشنواره فیلم کن در سال 2003 از رقابت خارج شد.

عصر جدید چاپلین را در شخصیت ولگردش به عنوان یک کارگر کارخانه در خط مونتاژ توصیف می کند. در آنجا، او در معرض تحقیرهایی قرار می گیرد که توسط یک “تغذیه کننده” معیوب و یک خط مونتاژ سریع تغذیه می شود که در آن مهره ها را با سرعت فزاینده ای روی قطعات ماشین می پیچد. او در نهایت دچار حمله عصبی می شود و غش می کند و در دستگاه گیر می افتد و باعث هرج و مرج در کارخانه می شود. او را به بیمارستان می فرستند. پس از بهبودی، کارگر بیکار کارخانه به اشتباه به عنوان رهبر یک اعتراض کمونیستی دستگیر می شود. در زندان، تصادفی کوکائین او کالای قاچاق را قورت داد و آن را با نمک اشتباه گرفت. در هذیان بعدی خود از بازگشت به سلول امتناع می کند. وقتی برمی گردد به زندان می گریزد و زندانیان را بیهوش می کند. آنها او را یک قهرمان خطاب می کنند و با او رفتار خاصی دارند. چاپلین وقتی مطلع شد که به زودی به خاطر اقدامات قهرمانانه اش آزاد خواهد شد، می گوید که ترجیح می دهد به حبس ابد محکوم شود.

او در خارج از زندان برای شغل جدیدی درخواست می کند اما پس از ایجاد یک تصادف آن را رها می کند. او با یک دختر یتیم پابرهنه به نام الن (با بازی های نقش آفرینی) آشنا شد. پول گدار ) پس از سرقت یک قرص نان از دست پلیس فرار می کند. او که مصمم بود به زندان بازگردد و دختر را نجات دهد به پلیس گفت که دزد است و باید دستگیر شود. شاهدی که ماجرا را دیده حقیقت را فاش می کند و چاپلین آزاد می شود. برای اینکه دوباره گرفتار شوید، در یک کافه تریا بدون پرداخت هزینه، غذای زیادی بخورید. او در یک واگن طولانی با الن ملاقات می کند که تصادف می کند و او را متقاعد می کند که با او فرار کند. او در آرزوی زندگی بهتر، به عنوان نگهبان شب در یک فروشگاه بزرگ مشغول به کار می شود، به همراه الن به فروشگاه می رود و با سه دزد روبرو می شود: یکی از آنها “بیگ بیگ” است، همکار کارخانه در ابتدا. . از فیلم؛ که توضیح می دهد که چرا آنها گرسنه و مستأصل هستند. او پس از نوشیدن مشروب با آنها، صبح روز بعد در ساعات کاری از خواب بیدار می شود و بار دیگر به دلیل عدم تماس با پلیس برای جلوگیری از دزدان و خوابیدن روی میز با لباس های فروشگاه دستگیر می شود که باعث شوک مشتریان و صاحب فروشگاه می شود. بودن

ده روز بعد، الن او را به یک خانه جدید منتقل می کند: یک کلبه ویران که به گفته او “کاخ باکینگهام نیست” اما به عنوان خانه او خواهد بود. صبح روز بعد، کارگر کارخانه در مورد بازگشایی یک کارخانه قدیمی مطالعه می کند و در آنجا به عنوان کمک مکانیک مشغول به کار می شود. رئیس او به طور تصادفی در ماشین آلات می افتد، اما کارگر موفق می شود او را نجات دهد. کارگران دیگر ناگهان تصمیم به اعتصاب می گیرند. در بیرون، کارگر به طور اتفاقی آجری را به سمت پلیس پرتاب می کند و دوباره او را دستگیر می کنند.

دو هفته بعد، او آزاد می شود و متوجه می شود که الن یک رقصنده بار است. او به عنوان یک خواننده و پیشخدمت کار می کند، جایی که وظایف خود را نسبتا ناشیانه انجام می دهد. در طول اجرای خود، او دست هایی را که شعر ترانه اش را نگه می دارد از دست می دهد، اما با بداهه نوازی اشعار با استفاده از ضرب آهنگ به چندین زبان و همچنین مقداری پانتومیم، عمل را نجات می دهد. اقدام او گواه موفقیت است. وقتی پلیس برای دستگیری الن به خاطر فرار زودهنگامش می رسد، آنها دوباره فرار می کنند. الن ناامید می شود که تلاش های او بی معنی است، اما کارگر کارخانه به او اطمینان می دهد که آنها به نحوی موفق خواهند شد. در یک طلوع روشن، آنها راه را به سوی آینده ای نامطمئن اما امیدوارکننده هدایت می کنند.

تصویر «چارلی چاپلین» روی جلد مجله نیوزویک، 26 مارس 1975.

منبع: هاستان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.