افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

ائتلاف الفتح عراق: حملات آمریکا به الحشد الشعبی نمونه ای از عملیات تروریستی است

  • کد خبر : 148394
ائتلاف الفتح عراق: حملات آمریکا به الحشد الشعبی نمونه ای از عملیات تروریستی است

به گزارش خبرگزاری فارس، خالد السرایی از اعضای ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد: حملات آمریکا به حشد الشعبی نمونه ای از عملیات تروریستی است و همه گروه های عراقی مخالف ارتش واشنگتن هستند. حضور . ارتش آمریکا در 1 دسامبر گزارش داد که نیروهای آمریکایی در پاسخ به حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه به […]

به گزارش خبرگزاری فارس، خالد السرایی از اعضای ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد: حملات آمریکا به حشد الشعبی نمونه ای از عملیات تروریستی است و همه گروه های عراقی مخالف ارتش واشنگتن هستند. حضور .

ارتش آمریکا در 1 دسامبر گزارش داد که نیروهای آمریکایی در پاسخ به حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه به تأسیسات در عراق حمله کردند. که منجر به شهادت 10 نیروی مقاومت عراق شد.

این حمله که به مقر حزب الله عراق در منطقه «جرف النصر» (جرف الصخر) در شمال استان بابل صورت گرفت، خشم چند گروه و شخصیت عراقی را برانگیخته است.

السرایی با بیان اینکه برای جلوگیری از نقض حاکمیت عراق باید قانون هیئت های دیپلماتیک اجرا شود، تصریح کرد: دولت باید با حملات نیروهای اشغالگر مقابله کند. [آمریکا] مقابله با نیروهای رسمی عراق در مناطق مختلف.

وی با اشاره به اینکه اقدامات آمریکا هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها هرگز به حقوق بشر پایبند نبوده اند.

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجیب عراق ضمن فراخواندن همه به اعلان جنگ و بیرون راندن متجاوزان از عراق تاکید کرد که مقاومت در میدان به وعده های خود عمل خواهد کرد.

قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز در یک سخنرانی تلویزیونی از ادبیات دولت عراق درباره درخواست خروج آمریکا از عراق انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا مغایر با قانون اساسی عراق است، افزود: درخواست عراق در سال 2014 تنها شامل انجام حملات هوایی و کمک های اطلاعاتی بود و شامل ایجاد پایگاه های نظامی یا حضور نیروهای امنیتی نمی شد.

اما «ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان های حزب الله عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد تا زمانی که این کشور به اشغال عراق ادامه دهد، حملات علیه پایگاه های آمریکا متوقف نخواهد شد.

از زمان آغاز حملات اسرائیل به غزه، گروه های مقاومت در عراق به همراه حزب الله لبنان و مقاومت در یمن و سوریه ده ها حمله به پایگاه های آمریکا انجام داده اند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.