افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

بیش از 60000 دانش آموز دارای بیمه اجتماعی هستند

  • کد خبر : 148256
بیش از 60000 دانش آموز دارای بیمه اجتماعی هستند

به گزارش بازار، دانشجویان نیز مانند بسیاری از افراد می توانند با پرداخت حق بیمه و ایجاد سوابق بیمه ای برای خود در دوران تحصیل تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند. طرح بیمه دانشجویی یکی از زیرمجموعه های «طرح بیمه جامع خانواده ایرانی» است که در ردیف بیمه خوداشتغالی قرار می گیرد. دانش آموزان 18 […]

به گزارش بازار، دانشجویان نیز مانند بسیاری از افراد می توانند با پرداخت حق بیمه و ایجاد سوابق بیمه ای برای خود در دوران تحصیل تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند. طرح بیمه دانشجویی یکی از زیرمجموعه های «طرح بیمه جامع خانواده ایرانی» است که در ردیف بیمه خوداشتغالی قرار می گیرد.

دانش آموزان 18 تا 50 سال می توانند از طریق سایت صندوق تامین اجتماعی و بدون مراجعه به شعب از خدمات این طرح بهره مند شوند. بیمه دانشجویی در سه طرح 12، 14 و 18 درصد می باشد و پس از ثبت نام، حق بیمه هر ماه تا پایان دو ماه آینده قابل پرداخت می باشد.

همچنین دانشجویان مشمول خدمات درمانی تحت پوشش بیمه والدین خود همچنان می توانند از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند. او

دانشجویان و افراد تحت تکفل آنها می توانند با پرداخت سرانه درمان از تسهیلات مراکز درمانی خصوصی و همچنین تسهیلات طرفین قرارداد تامین اجتماعی استفاده کنند.

بر اساس طرح بیمه اجتماعی دانشجویان، کلیه دانشجویان کشور در هر مقطع تحصیلی و دانشگاهی که در حال تحصیل هستند می توانند با عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند که در این صورت سنوات تحصیل در دانشگاه لحاظ می شود. سابقه پرداخت بیمه برای آنها

برای ثبت نام در طرح بیمه دانشجویی و پرداخت حق بیمه می توانید از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir و یا از طریق نرم افزار “تامین من” اقدام و البته این امکان نیز وجود دارد. ثبت نام حضوری در شعبه یا کارگزاری بیمه.

طرح جامع بیمه خانواده ایرانیان/بیمه دانشجویی
معاون توسعه و تعمیم بیمه ای اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار جامعه ایرنا گفت: بر اساس آخرین آمار بیمه جامع خانواده ایرانیان (خوداشتغال و آزاد، زنان خانه دار و دختر). ، دانشجویان، ادامه بیمه به عنوان کارفرمایان داوطلبانه و صنفی)، تا اواخر دهه 1400 تعداد قراردادهای فعال بیمه دانشجویی 34382 مورد بود.

مجید حسن زاده افزود: بر اساس اقدامات اخیر تعداد دانشجویان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی به بیش از 60 هزار نفر رسیده است که نسبت به هزار و 401 نفر افزایش 72 درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین و موثرترین سازمان بیمه گر کشور، نقش اساسی در توسعه و گسترش پوشش بیمه ای و تامین بیمه های پایه برای آحاد جامعه ایفا می کند.

معاون توسعه و تعمیم بیمه ای اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با یادآوری اینکه قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی را حق همگان می داند، به سیاست های کلی تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد: این سازمان ایجاد شود. بر نظام تامین اجتماعی کارآمد، توانمند، عدالت محور، با عزت و جامع تاکید دارد.

تداوم پرداخت بیمه در قالب بیمه دانشجویی رایج نیست
معاون سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بر اساس وظیفه قانونی خود برای شناسایی اقشار و اقشار مختلف جامعه که هنوز تحت پوشش حمایت بیمه ای قرار نگرفته اند، با ایجاد سازوکارهای لازم اقدام کرده و بر این اساس به موضوع رسیدگی کرده است. حفاظت همه جانبه بیمه خانواده ایرانی از جمله بیمه بانوان. زنان خانه دار، دانشجویان، مشاغل آزاد و ادامه بیمه از نیمه دوم سال 1400 اختیاری است.

حسن زاده با یادآوری اینکه هدف از تحصیل دانش آموزان کسب مهارت برای اشتغال آتی است، افزود: این سازمان با هدف جلوگیری از از دست رفتن فرصت پرداخت بیمه در طول تحصیل، بیمه دانش آموزی را طراحی و از آذرماه سال ۱۳۹۶ اجرا کرد. به همین دلیل تداوم پرداخت بیمه در قالب بیمه دانشجویی مرسوم نبوده و با این بیمه شدگان حتی پس از فارغ التحصیلی نیز بر اساس ضوابط بیمه خوداشتغالی و خوداشتغالی رفتار می شود.

نایب رئیس صندوق تامین اجتماعی با بیان اینکه با فارغ التحصیلی دانشجویان و ورود آنها به بازار کار، ماهیت شغل آنها در سطوح بیمه ای صندوق تامین اجتماعی تغییر می کند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان در طول دوران تحصیل دانش، مهارت و توانایی کسب می کنند. شغل شما. مطالعاتی مانند سرمایه ارزشمند نقش اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد و با آگاهی مبتنی بر دانش نقش اساسی در تولید و اشتغال دارد.

به گفته وی، تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع و دانشگاه های کشور می توانند با پرداخت حق بیمه دانشجویی، مدت زمان تحصیل خود را در پرونده پزشکی خود لحاظ کنند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: حمایت های درمانی از دانش آموزانی که در زمان عقد قرارداد دانشجویی با حمایت اولیای خود تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و از خدمات درمانی بهره مند می شوند، در مورد بیمه دانش آموزی قطع نمی شود و می توانید حتی بیمه دانشجویی، والدین خود را بپردازید یا اگر مادرتان شرایط سنی قانونی را داشته باشد، بیمه خود را پوشش دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.