افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

راه های کاهش استرس و فشار خون

  • کد خبر : 148241
راه های کاهش استرس و فشار خون

زندگی روزمره و نگرانی ها باعث شده است که افراد بیش از گذشته در معرض استرس های کاری، خانوادگی، عاطفی و … قرار بگیرند و در نتیجه به دنبال آن باشند. راه های کاهش استرس بودن استرس یکی از حالات روانی است که می تواند سلامت شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و […]

زندگی روزمره و نگرانی ها باعث شده است که افراد بیش از گذشته در معرض استرس های کاری، خانوادگی، عاطفی و … قرار بگیرند و در نتیجه به دنبال آن باشند. راه های کاهش استرس بودن

استرس یکی از حالات روانی است که می تواند سلامت شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و البته شما را از انجام فعالیت های روزانه باز دارد. یکی از بیماری های ناشی از استرس فشار خون است که متاسفانه این روزها سن ابتلا به آن به شدت کاهش یافته و شاهد ابتلای جوانان و نوجوانان به این بیماری هستیم. در حال حاضر یک پنجم جوانان به این بیماری مبتلا هستند. افراد مبتلا به فشار خون باید علاوه بر دوری از موقعیت های استرس زا و پرهیز از مصرف غذاهای شور و کم تحرکی از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند. در این مقاله نکات و روش هایی کاربردی ارائه می کنیم که به شما در کاهش استرس و فشار خون کمک می کند. این راه حل و توصیه ها به تازگی توسط مجله پزشکی هاروارد منتشر شده است و می تواند به شما در دنیای امروز کمک زیادی کند تا علاوه بر داشتن یک سبک زندگی سالم، استرس و بیماری های ناشی از آن را کنترل کنید. بنابراین تا پایان این مقاله با دی جی همراه باشید.

1. به اندازه کافی خوابیدن

یکی از مهمترین راه های کاهش استرس و فشار خون که نقش مهمی در زندگی انسان دارد، به اندازه کافی خوابیدن خواب ناکافی یا بی کیفیت بر خلق و خوی شما تأثیر منفی می گذارد و علاوه بر این، سطح هوشیاری ذهن، سطح انرژی و حتی کیفیت خواب تا حد زیادی به میزان خواب و کیفیت آن بستگی دارد. بدن تو. بنابراین سعی کنید کمیت و کیفیت خواب را به عنوان اولین قدم برای مبارزه با استرس و فشار خون بالا تنظیم کنید.

راه های کاهش استرس و فشار خون2. تکنیک های آرام سازی عملی را بیاموزید.

برای این کار می توانید از مدیتیشن، تخیل خلاق، تمرینات تنفس عمیق، آرام سازی تدریجی عضلات و تمرینات یوگا استفاده کنید. روش های ذکر شده به شما کمک می کند ذهن آرام تری داشته باشید و از استرس خلاص شوید. اگر فرصت یا توانایی شرکت در کلاس‌های یوگا و مدیتیشن را ندارید، توصیه می‌کنیم از طریق اپلیکیشن‌های معتبر یا حتی ویدیوهای آموزشی در اینترنت، تکنیک‌های کاربردی و راحت را بیاموزید و سعی کنید حداقل چند دقیقه در روز را به تمرین اختصاص دهید. این تمرینات.پرداخت

راه های کاهش استرس و فشار خون3. فعالیت و روابط اجتماعی خود را تقویت کنید.

یکی دیگر از راه های کاهش استرس حضور در جمع و داشتن روابط و فعالیت های اجتماعی. شما قادر خواهید بود با شرکت در کلاس های آموزشی یا حتی فعالیت های گروهی مانند کلاس های ورزشی، کوهنوردی و … با افراد جدیدی آشنا شوید و تاثیر آن ها را در زندگی خود ببینید و به کاهش استرس خود کمک کنید.

راه های کاهش استرس و فشار خون

4. مدیریت زمان

مهارت را تست کنید مدیریت زمان بر آن مسلط شوید. هر چه بیشتر بتوانید برنامه کاری و خانوادگی خود را تنظیم کنید، استرس کمتری خواهید داشت. اغلب افراد به دلیل نداشتن مهارت مدیریت زمان، عجله دارند تا بیشتر کار خود را به پایان برسانند و یا حتی به محل مورد نظر برسند که این امر باعث افزایش استرس و اضطراب و حتی کاهش عملکرد روزانه آنها می شود. پس این موضوع را دست کم نگیرید.

راه های کاهش استرس و فشار خون5. موقعیت استرس زا که برای شما ایجاد شده را حل کنید.

اجازه ندهید شرایط استرس زا بدتر شود و بر شما مسلط شود. اگر در محل کار یا حتی بین اعضای خانواده مشکلی دارید، سعی کنید به جای تشدید آن و فرار با استفاده از مهارت های مکالمه و مذاکره تا حد امکان با آرامش آن را حل کنید.

راه های کاهش استرس و فشار خون6. سعی کنید در موقعیت های استرس زا از خود حمایت کنید.

به عنوان مثال، برای آرام کردن شرایط و دور شدن از استرس، خود را به ماساژ دعوت کنید. فعالیت خاصی را برای خود در نظر بگیرید و از آن نهایت لذت را ببرید. برای مثال سعی کنید غذای خود را آهسته تر بخورید و از طعم مطبوع هر لقمه کاملاً لذت ببرید یا حتی برای چند دقیقه از محل کار یا خانه خارج شوید و پیاده روی کنید، حتی می توانید چند دقیقه استراحت کنید و به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. .

راه های کاهش استرس و فشار خون7. برای حل مشکلات و موقعیت های استرس زا از عزیزان کمک بخواهید.

هرگز از درخواست کمک نترسید و از دوستان، خانواده یا شریک زندگی خود بخواهید که به شما در حل مشکل کمک کنند. اگر آنها نمی توانند به شما در کاهش استرس و موقعیت کمک کنند، با پزشک مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که علاوه بر توصیه ها و نکات ذکر شده در بالا، سعی کنید با داشتن یک سبک زندگی سالم، استرس خود را کاهش دهید. داشتن وزن طبیعی، سیگار نکشیدن، ورزش کردن، و رژیم غذایی مناسب که عمدتاً از میوه ها، سبزیجات، چربی های سالم، غلات و مقادیر کم پروتئین تشکیل شده باشد، می تواند نقش مهمی در کاهش استرس و فشار خون داشته باشد. روح سالم در بدن سالم است، بنابراین اگر نکات فوق را رعایت کنید و سبک زندگی سالمی داشته باشید، به راحتی می توانید از بیماری های جسمی و روحی در امان بمانید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.