افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

خیلی زشته که دست زن مثل دست مرد خشک و زبر باشه / با پوستت اینطور عشقبازی کن

  • کد خبر : 148217
خیلی زشته که دست زن مثل دست مرد خشک و زبر باشه / با پوستت اینطور عشقبازی کن

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- چه مدتی است که در آب و هوای سرد گذرانده ایم و همانطور که بدن ما نیاز به مراقبت دارد، فضاهایی که لباس نیستند نیز نیاز به مراقبت دارند. به عنوان مثال، آیا دیده اید که اگر شلوار سایز 90 بپوشید، دست ها یا قوزک […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- چه مدتی است که در آب و هوای سرد گذرانده ایم و همانطور که بدن ما نیاز به مراقبت دارد، فضاهایی که لباس نیستند نیز نیاز به مراقبت دارند. به عنوان مثال، آیا دیده اید که اگر شلوار سایز 90 بپوشید، دست ها یا قوزک های پا چقدر خشک می شوند؟ چون مستقیماً در معرض هوای سرد قرار می گیرید، البته سایر قسمت های بدن دچار این مشکل می شوند، اما قسمت های باز بیشتر! با سرد شدن هوا، رطوبت پوست کاهش یافته و خشک می شود و در نهایت با خارش و ترک خوردن پوست همراه است، این امکان وجود دارد و زمانی که آب کافی در بیرونی ترین لایه پوست وجود نداشته باشد، پوست دچار خواهد شد. خشک کردن.

اما در این شرایط چه باید بکنیم؟ راه های پیشگیری و درمان کدامند؟ خوب، خبر خوب این است که با دنبال کردن ادامه مقاله به پاسخ این سوالات خواهیم رسید.

آب داغ می تواند دشمن پوست شما باشد

خانم های زیادی هستند که فکر می کنند خیساندن در آب می تواند پوستشان را آبرسانی کند، اما حقیقت این است که آب گاهی حتی می تواند پوست را خشک کند. به خصوص اگر از آب گرم و صابون استفاده می کنید. شستشوی بیش از حد می تواند روغن های محافظ پوست شما را از بین ببرد و در نتیجه آن را خشک کند.

کاری که باید انجام دهید این است که زمان کمتری را در حمام بگذرانید (10 دقیقه یا کمتر) و به جای آب گرم از آب گرم استفاده کنید.

مراقب پوست خشک باشید

از صابون کمتر استفاده کنید

خانم های وسواس مراقب باشید که استفاده زیاد از صابون یا ضدعفونی کننده دست می تواند پوست شما را خشک کند. پس کمتر از این دو مورد استفاده کنید. وقتی به دستشویی می روید، فقط در مواقعی و مکانی که به آن نیاز دارید از صابون استفاده کنید! یعنی مثلا در زیر بغل، کشاله ران و پاها. علاوه بر این توصیه می کنیم از صابون های ملایم و بدون عطر یا شامپوهای بدن ملایم مناسب برای پوست های حساس استفاده کنید تا پوست شما سریع التیام یابد، زیرا به این ترتیب پوست شما بسیار کمتر خشک می شود.

مراقب پوست خشک باشید

با کرم مخصوص پوست خود را مرطوب کنید

مرطوب کننده پوست می تواند یک محصول درجه یک برای درمان خشکی و مشکلات پوستی باشد. خانم خوشگل بیا یه مرطوب کننده مناسب پوست خشک بزن چون میتونه پوستت رو به آرامی آبرسانی کنه و البته نرمش کنه. فراموش نکنید که برای بهره مندی بیشتر از کرم مرطوب کننده باید پوست خود را با کمی آب مرطوب کنید و سپس از کرم یا سایر محصولات مرطوب کننده استفاده کنید.

مراقب پوست خشک باشید

پماد مرطوب کننده برای وضعیت پوست شما.

پماد می تواند بیشترین رطوبت را در پوست نگه دارد، اگرچه بیشتر پمادها چرب هستند. وازلین می تواند نمونه ای از این پمادهای واقعا موثر برای انواع خشکی باشد.

اگر از خشکی بیرون بدن خود رنج می برید، پیشنهاد می کنیم هر بار که استحمام می کنید، زمانی که پوست هنوز رطوبت خاص خود را دارد و کاملا خشک نشده است، آن را با وازلین چرب کنید. صبور باشید تا وازلین به خوبی جذب پوست شما شود و التیام آن را به طور کامل به پوست خود احساس کنید.

مراقب پوست خشک باشید

فکر نکنید که باید فقط در تابستان آب بنوشید

اکثر افراد این مدل که در فصل زمستان تمایل کمتری به آب دارند، به نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند قهوه و چای عجله می کنند و تمایل خود را نشان می دهند. اگر شما این مدل هستید، فراموش نکنید که بدن شما نیاز به آبرسانی کامل به داخل و خارج دارد. بنابراین برای جلوگیری از خشک شدن پوستتان، آب گرم به همراه چند قطره آب لیمو بنوشید تا پوستی شاداب و آبدارتر داشته باشید. ترکیب آب و لیمو می تواند جذب را افزایش دهد.

مراقب پوست خشک باشید

پوست را لایه برداری کنید

معمولا همه ما در فصل سرد فراموش می کنیم که پوست خود را لایه برداری کنیم، مخصوصاً دست هایمان را لایه برداری کنیم! زیرا اگر سلول های مرده زیاد باشد، رطوبت نمی تواند به لایه های زیرین پوست برسد. بنابراین بهتر است به دنبال یک ماسک لایه بردار باشید و سپس آن را روی دست ها، لب ها و صورت خود بمالید، سپس بلافاصله از شر پوست مرطوب و چسبنده خلاص شوید تا پوست صاف شود. البته استفاده از یک پاک کننده لایه بردار نیز خوب است، تا زمانی که پوست شما در اثر خشکی شدید آسیب نبیند.

مراقب پوست خشک باشید




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.