افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

معرفی کتاب: عشق عاشقانه

  • کد خبر : 147986
معرفی کتاب: عشق عاشقانه

به گزارش رکنا، تقریبا همه آن را می شناسند مردان و زنان چه تفاوت هایی دارند؟ اما یونگ در مورد چیز دیگری صحبت می کند. او معتقد است که در هر انسانی یک گروه ویژگی های مردانه و یک دسته ویژگی های زنانه وجود دارد. ویژگی های مردانه، مانند قاطعیت، قدرت، تفکر منطقی و میل […]

به گزارش رکنا، تقریبا همه آن را می شناسند مردان و زنان چه تفاوت هایی دارند؟ اما یونگ در مورد چیز دیگری صحبت می کند. او معتقد است که در هر انسانی یک گروه ویژگی های مردانه و یک دسته ویژگی های زنانه وجود دارد. ویژگی های مردانه، مانند قاطعیت، قدرت، تفکر منطقی و میل به تجزیه و تحلیل چیزها. ویژگی های زنانه مانند دلبستگی و وابستگی، اعتماد و آرامش. برای هر یک از این دو مقوله می توان مثال های بسیار دیگری نیز آورد.

یونگ معتقد است که هر انسانی دو نوع گرایش دارد. اما معمولاً گرایش های مردانه در مردان و گرایش های زنانه در زنان غالب است.

در دنیای مدرن، بیشتر بر ویژگی های مردانه تأکید می شود. تخیل و طبیعت کمک چندانی به همسان سازی افراد نکرده است. خودانگیختگی و احساس تهدید. عشق در چنین دنیایی چه جایگاهی دارد؟

عشق یا در نوشته های عامه پسند و روان شناسی های آبکی ستایش و ستایش می شود و یا در میان حرف های بلندپروازانه و جدی و مردانه نفی می شود. اما شاید بتوان راه دیگری برای انجام آن پیدا کرد. بدون انکار، سعی کنیم درک منطقی تری از آن داشته باشیم. بیایید توضیح واضحی دریافت کنیم و با درک نکات مثبت و منفی سعی کنیم جایگاه مناسبی برای آن در زندگی پیدا کنیم. این کتاب این مسیر را طی کرده است.

کارل گوستاو یونگ یکی از بزرگترین مکتب های روانکاوی است. او ناخودآگاه را گسترش داد و ابعاد جدیدی به آن بخشید. به نظر یونگ، اگر اقیانوس بسیار بزرگ را با «من» انسان مقایسه کنیم، جزیره ای که در وسط این اقیانوس پهناور سر خود را از آب بیرون می آورد، از خود آگاه است. یعنی بیشتر وجود انسان را ناخودآگاه او تشکیل می دهد. آگاهی نیز در فرآیندهای ناخودآگاه و التهابات شکل می گیرد.

انسان زمانی می تواند تکامل یابد و رشد کند که نواحی ناخودآگاه او با ناخودآگاه خود در تعامل باشد. ورود به ناخودآگاه یک سفر خطرناک انسانی است. بزرگترین مشکلات انسان بهترین فرصت برای این رشد و تکامل است: کشف ناخودآگاه.

یونگ مانند سایر روانکاوان، رویاها را دریچه ای به سوی درک ناخودآگاه می دانست. اما او فراتر رفت و در مورد چیزی به نام ناخودآگاه جمعی صحبت کرد. یونگ می گفت همانطور که رویا بیان نمادین ناخودآگاه هر فرد است، اسطوره ها نیز بیان نمادین ناخودآگاه جمعی یک فرهنگ و ملت هستند.

کتاب عشق رمانتیک با بررسی یک اسطوره عشقی قرون وسطایی به نام تریستان و ایزولت به دنبال روانکاوی عشق رمانتیک است. تریستان پسری است با رشادت ها و فداکاری هایش که یک روز پس از نوشیدن شربت عشق دلش را به ایزولت می دهد. این داستان پرفراز و نشیب وصف این عشق است.

نویسنده این کتاب، رابرت جانسون، از متفکران مکتب یونگ است. او این داستان را به چهار قسمت تقسیم کرده است. در هر قسمت از کتاب، بخشی از داستان بیان می شود. سپس در چندین مقاله سعی کنید آن بخش را تحلیل کنید. با داستان گام به گام برای کشف عشق رمانتیک بیایید.

جانسون نشان می‌دهد که عشق رمانتیک اساساً تمایل مرد برای کشف جنبه زنانه‌اش است. به عبارت دیگر، مرد سعی می کند با کمک زن دیگری خود را بشناسد. او در سفر عشق به ناخودآگاه خود سفر می کند تا رشد و تکامل خود را در این خودشناسی بیابد.

شخصیت اول این کتاب تریستان است. یعنی مرد. بنابراین به نظر می رسد که این کتاب در درجه اول به بررسی دیدگاه یک مرد از عشق رمانتیک می پردازد. یعنی قسمت زنانه مرد موضوع اصلی این تحلیل است. با این حال، این تلاش می تواند به زنان نیز کمک کند تا جنبه زنانه خود را درک کنند. زیرا آنها نیز در دام دنیای مردانه افتاده اند و خود را با معیارهای مردانه می سنجند. آنها قدرت و موفقیت را به معنای مردانه درک می کنند، فقط فعالیت های مردانه را مهم می دانند و خود را جنس دوم می دانند.

اما همه زنان می توانند خود را درگیر مبارزه با احساسات، نظرات و واکنش های به ظاهر غیرقابل درک یک مرد بیابند. شاید این کتاب بتواند به شما در درک بهتر مرد زندگیتان کمک کند.

سه مقاله دیگر نیز در پایان کتاب آمده است. نویسنده در مقاله ای سعی دارد با اشاره به دو افسانه دیگر راه حل هایی برای مشکلات عشق رمانتیک ارائه دهد. در دو مقاله دیگر او سعی دارد نشان دهد چگونه می توان روح را از عشق عاشقانه رها کرد و در عین حال از عشق بهره برد.

نویسنده اشاره می کند که عشق یک کهن الگو است. از جهاتی به نظر می رسد که در طبیعت انسان وجود دارد. به همین دلیل نمی توان آن را نادیده گرفت.

عشق رمانتیک به نوعی از عشق اشاره دارد که در آن هیجان وجود دارد. نویسنده می خواهد تحلیل او نشان دهد که عشق رمانتیک چه می تواند باشد و چه باید باشد.

اگر فردی با مفاهیم روانشناسی و یونگ آشنایی نداشته باشد و در این زمینه ها کاملاً ناآگاه باشد، ممکن است در خواندن این کتاب دچار مشکل شود. اما نویسنده اطلاعات و مفاهیم لازم برای بحث را تا حد امکان توضیح داده است.

به طور کلی، این کتاب به شما در تصور و درک عشق کمک می کند.

آبنما: کتاب خبری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.