افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل مانع از دستیابی به آتش بس می شود

  • کد خبر : 147841
حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل مانع از دستیابی به آتش بس می شود

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص حوادث فلسطین گفت و گو و تبادل نظر کرد. امیر عبداللهیان ضمن قدردانی از اقدام گوترش در فعال سازی ماده 99 منشور سازمان ملل متحد در رابطه با حوادث فلسطین و نسل کشی غزه، تاکید کرد: استفاده […]

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص حوادث فلسطین گفت و گو و تبادل نظر کرد.

امیر عبداللهیان ضمن قدردانی از اقدام گوترش در فعال سازی ماده 99 منشور سازمان ملل متحد در رابطه با حوادث فلسطین و نسل کشی غزه، تاکید کرد: استفاده از ماده 99 منشور سازمان ملل متحد اقدامی شجاعانه از جانب شما برای حفظ است. صلح بین المللی و امنیت دارد و از حمایت افکار عمومی برخوردار است. دنیا عمومی است.

امیر عبداللهیان وضعیت سخت و ناگوار انسانی در جنوب غزه و آوارگی و سرگردانی زنان و کودکان در زمستان سرد در بیابان های جنوب غزه را مورد تاکید قرار داد و به ایجاد عوامل بازدارنده در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از شهروندان فلسطینی سرعت بخشید. از جمله باز شدن فوری مرز رفح برای ارسال کمک، خواستار بشردوستانه و توقف مهاجرت اجباری شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفتگوی تلفنی کنونی خود با سران مقاومت فلسطین گفت: تا زمانی که آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی و تداوم جنگ حمایت می کند، نه تنها بر دامنه جنگ افزوده می شود و گسترش یابد، اما احتمال انفجار غیرقابل کنترلی در وضعیت منطقه نیز وجود دارد.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: ادعای رژیم اسرائیل مبنی بر لغو آتش بس توسط حماس کاملا کذب است و با وجود تلاش برای ادامه آتش بس، حمایت واشنگتن از ادامه حملات نظامی رژیم اسرائیل، دستیابی به آتش بس پایدار را با مشکل مواجه کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی گفت: وضعیت انسانی غزه فاجعه بار است و فعال شدن ماده 99 منشور سازمان ملل از سال 1989 تاکنون اتفاق نیفتاده است، بلکه به دلیل شرایط پیچیده غزه است. و فلسطین گفت: روند فعال است و نیاز به آتش بس فوری در غزه بیش از گذشته احساس می شود و باید توقف بشردوستانه ایجاد شود و از گسترش تنش ها در منطقه جلوگیری شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد بر ادامه این تلاش ها تا احقاق حقوق فلسطینیان و تشکیل کشور فلسطین بر اساس قطعنامه های قبلی سازمان ملل تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.