افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

از آب و هوای جاذبه های استانبول در ماه ژانویه چه می دانید؟

  • کد خبر : 147711
از آب و هوای جاذبه های استانبول در ماه ژانویه چه می دانید؟

جاذبه های استانبول در هر فصل و هر ماه زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. در تابستان به نوعی احساس می شود و در زمستان به گونه ای دیگر. حال اگر سفر شما در ماه ژانویه باشد و به بقیه جاذبه های گردشگری استانبول، شور و هیجان سال نو و دکوراسیون خیابان ها، مغازه […]

جاذبه های استانبول در هر فصل و هر ماه زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد. در تابستان به نوعی احساس می شود و در زمستان به گونه ای دیگر. حال اگر سفر شما در ماه ژانویه باشد و به بقیه جاذبه های گردشگری استانبول، شور و هیجان سال نو و دکوراسیون خیابان ها، مغازه ها و مراکز تفریحی را اضافه کنیم، غیر ممکن است که این سفر و مناظر شگفت انگیز آن را فراموش کنید.

حال و هوای استانبول در ژانویه با دیگر ماه های سال کاملا متفاوت است و یار ترکیه در این ماه پذیرای مسافران بیشتری از سراسر جهان است. تعطیلات سال نو و آب و هوای خاص شهر، نقطه متمایز سفر به استانبول در ماه ژانویه است. برنامه سفر شما در ژانویه چیست؟ اگر به شهر قهوه و باقلوا سفر کردید این مطلب از اسمارتک نیوز را از دست ندهید!

تور نوروزی استانبول 1400

راهنمای مختصری برای سفر.

شهر ساحلی استانبول در ماه ژانویه هوای بسیار سردی دارد. البته احتمال بارش برف خیلی زیاد نیست. اما در اوایل صبح در برخی نقاط شهر به ویژه نزدیک کانال بسفر مه مشاهده می شود. به همان اندازه که از سرما لذت می بری، باید تسلیم سرمای بی رحم استانبول شوی!

در ژانویه از استانبول دیدن کنید.jpg252در ژانویه از استانبول دیدن کنید.jpg252

به دلیل هوای فوق العاده سرد بهتر است به آن دسته از مکان های توریستی استانبول بروید که دارای فضای سرپوشیده هستند. اکثر فعالیت های آبی، به جز قایق سواری، در ماه ژانویه تعطیل هستند. اگر نمی خواهید روزهای آخر سفرتان را با گلودرد و تب 40 درجه سپری کنید، بهتر است این توصیه را به جان بخرید!

مسجد ایاصوفیه

هر شهر با نماد خاصی شناخته می شود. شهر استانبول به خاطر موزه و مسجد ایاصوفیه نیز معروف است. اگر با تراموا به مرکز استانبول بروید، می توانید گنبد و چهار مناره ایاصوفیه را ببینید.

123265458123265458

در نگاه اول متوجه تفاوت های ساختمان ایاصوفیه و معماری سنتی مسجد خواهید شد. ایاصوفیه در اصل یک کلیسای بیزانسی بود که به درخواست امپراتور کنستانتین ساخته شد. پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی ها، این بنای شگفت انگیز به مسجد اصلی شهر تبدیل شد.

بازدید از ایاصوفیه تا 15 ژانویه 2024 همیشه رایگان خواهد بود و از این تاریخ به دستور دولت ترکیه، گردشگران خارجی باید برای بازدید از ایاصوفیه بلیط تهیه کنند.

کلیسای سنت آنتونی پادوآ، استانبول

بیش از 100 سال پیش کلیسایی برای کاتولیک های ایتالیایی در خیابان استقلال استانبول ساخته شد. معماری ایتالیایی کلیسای سنت آنتونی پادوآ آن را از دیگر جاذبه های تاریخی استانبول متمایز می کند. همچنین بدون شک از موزاییک ها و آجرهای قرمز قدیمی، ستون های بلند و باشکوه و مجسمه های رهبران مسیحی شگفت زده خواهید شد.دیدنی های استانبولدیدنی های استانبول

در شب 24 دسامبر، کلیسای سنت آنتونی پادوآ در استانبول پذیرای گروه های زیادی از مسیحیان و گردشگران است که برای مراسم عشای ربانی جمع می شوند. مراسم سال نو در این کلیسا روز بعد یعنی 25 دسامبر ادامه خواهد داشت. در این مراسم آیین مذهبی همراه با جشن و موسیقی اجرا می شود. مقامات کلیسای سن آنتونیو مراسم سال نو را به چهار زبان مختلف مانند ترکی، ایتالیایی، لهستانی و انگلیسی انجام می دهند.

کاخ توپکاپی

پس از فتح تاریخی قسطنطنیه، پادشاهان عثمانی دستور دادند کاخی بر روی ویرانه های امپراتوری بیزانس ساخته شود. کاخ توپکاپی یکی از اولین ساختمان های استانبول است که می توانید امضای عثمانی ها را در ساخت آن ببینید. اوج شکوه این کاخ در فصل بهار است. باغ های اطراف توپکاپی در فصل بهار دوباره جان می گیرند. البته دیدن این کاخ در روزهای ژانویه همچنان لطف خاص خود را دارد.

نسخه برتر Google Maps 3.jpgنسخه برتر Google Maps 3.jpg

با گذشت زمان بسیاری از قسمت های کاخ توپکاپی جای خود را به بافت شهری داده است. اکنون این کاخ با سه حیاط، حرمسرا با 400 اتاق و 12 عمارت به موزه ای تبدیل شده است که سالانه بیش از دو میلیون نفر به استانبول می آیند. برای بازدید از بخش های مختلف توپکاپی به بیش از پنج ساعت زمان نیاز دارید.

بازار ادویه

پادشاهان عثمانی پس از دریافت مالیات های قابل توجه از شهر تجاری مصر، بازاری در این شهر ساختند که امروزه به بازار ادویه معروف است. بازار ادویه یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است. این بازار همیشه برای متخصصان غذاهای مدیترانه ای، گردشگران خارجی و مردم محلی جذاب بوده و خواهد بود.

بازار ادویه استانبول.jpg1235بازار ادویه استانبول.jpg1235

حتی اگر نمی خواهید ادویه، آجیل و شیرینی بخرید، حتماً به دنیای رنگارنگ بازار ادویه فکر کنید. برای خرید سوغاتی در این بازار عجله نکنید! برای خرید ارزان، بهتر است با فروشندگان استانبولی به زبان ترکی و با لهجه حرفه ای صحبت کنید.

در غیر این صورت می توانید محصول را با قیمتی چند برابر گرانتر خریداری کنید. یادتان باشد این بازار روزهای اول سال جدید فعال نیست. ژانویه زمان حراج های بزرگ و تخفیف های قابل توجه در تمام بازارهای استانبول است. در طول سفر حتما زمانی را به بازدید از بازارهای دیگر استانبول اختصاص دهید.

مسجد آبی

مسجدی با گنبدهای متعدد و آبشاری با شش مناره احتمالاً یکی از عجیب‌ترین مساجد در معماری اسلامی است. معماران مسجد کبود یا مسجد سلطان احمد بیشتر به سبک خود اعتقاد داشتند تا اصول معماری. ترکیب کاشی های طرح دار آبی و گنبدهای آبشاری مسجد باعث شده است که نورهای طیف آبی در فضای مسجد منعکس شود. فضای عرفانی و خاص مسجد سلطان احمد را در هیچ یک از مساجد تاریخی استانبول نخواهید دید.

دیدنی های استانبولدیدنی های استانبول

شاید از شانس معمار سینان بوده که دو کلمه alti به معنی شش و altin به معنی طلایی بسیار شبیه هم هستند! معمار سینان که قرار بود مناره های طلایی مسجد را طراحی کند، به اشتباه شش مناره برای مسجد آبی ساخته است. شانس معمار سینان هنوز راه زیادی در پیش داشت! در آن زمان تنها مسجدالحرام با شش مناره ساخته شد.

دیدنی های استانبولدیدنی های استانبول

پس از بحث و جدل میان بزرگان، معمار سینان مجبور شد به مکه رفته و به دستور شاه مناره دیگری به مسجد اعظم اضافه کند. با این اوصاف تعداد مناره های مسجدالحرام بیش از هر مسجد دیگری بود و همچنان رکورددار خود بود.

مخزن بازیلیکا

نام مخزن باسیلیکا برای بومیان استانبول کمی ناشناخته است. مردم استانبول این جاذبه گردشگری را با نام آب انبار یره باتان می شناسند. Basilica در واقع به معنای محل عبادت است. این کارخانه شراب سازی ابتدا زیرزمین یک کلیسای مهم و بسیار قدیمی بود. متأسفانه چیزی از این کلیسا باقی نمانده است.

مورخان ترک اهمیت کانسار باسیلیکا را در تاریخ خود می دانند. آب انبار باسیلیکا یکی از بقایای امپراتوری روم در ترکیه است و بیش از 1500 سال قدمت دارد. ارتفاع هر یک از ستون های مرمری در باسیلیکا 9 متر است. ساخت چنین زیرزمین باشکوهی با 336 ستون به آن شهرت جهانی بخشیده و ساخت چندین فیلم مهم در این مکان به آن بخشیده است.

دیدنی های استانبولدیدنی های استانبول

در بازدید از سرداب باسیلیکا، متوجه دو ستون با طراحی متفاوت خواهید شد. در پایه این دو ستون چهره یکی از خواهران افسانه ای گورگون قرار دارد. موجود شیطانی افسانه ای «مدوسا» این قدرت را داشت که تنها با نگاه کردن به مردم، آنها را به بدنه ای از سنگ تبدیل کند. مدوسا به دستور امپراتور روم برای زیبایی و استحکام آب انبار باسیلیکا ساخته شد. اگر در این تصمیم به دنبال یک رمز و راز افسانه ای هستید، متاسفانه باید ناامیدتان کنم!

– برج گالاتا

اگر از طرفداران داستان های هری پاتر هستید، با اتاق مورد نیاز آشنا هستید! اتاق مورد نیاز بخشی از مدرسه هاگوارتز بود که هیچ شکل ثابتی نداشت. این فضا قبلاً پنهان و غیرقابل دسترس بود. اما در اشکال خاص و برای افرادی که به شدت به آن نیاز داشتند ظاهر شد. کاخ گالاتا همچنین به عنوان اتاق تدارکات امپراتوری عثمانی عمل می کرد.

6 2 برج گالاتا در استانبول.webp گالاتا6 2 برج گالاتا در استانبول.webp گالاتا

این برج در ابتدا برای نظارت بر حرکت کشتی ها و حفاظت از مرزهای دریایی استانبول ساخته شد. بعدها پادشاهان عثمانی گالاتا را به زندانی برای نگهداری دشمنان رژیم تبدیل کردند. چند سال بعد، با وجود آرامشی که در شهر حاکم بود، گالاتا یک بار دیگر به مکانی برای توجه تبدیل شد.

با وجود دو آتش سوزی بزرگ و آسیب های مختلف، این برج 9 طبقه پس از قرن نوزدهم به خوبی بازسازی شد. گالاتا اکنون موزه ای است که دوران عثمانی را نشان می دهد. یک رستوران در طبقه بالای کاخ گالاتا وجود دارد که از آنجا منظره زیبایی از استانبول خواهید داشت.

دیدنی های استانبولدیدنی های استانبول

اگر در تعطیلات سال نو به استانبول سفر می کنید، باید برای فضای پرنشاط شهر آماده باشید. در ماه ژانویه، بسیاری از گردشگران از شهرهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی به استانبول سفر می کنند. بنابراین جاذبه های گردشگری چندان خلوت نخواهند بود. این شلوغی اصلاً آزاردهنده نیست. شما می توانید نشاط سفر به استانبول را در ژانویه احساس کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.