سرهنگ مجید ذکریاری درباره مرگ یکی از محیط بانان منطقه نکا گفت: در بحث حفاظت از جنگل ها، جلوگیری از قطع درختان و تخریب جنگل ها، محیط بانانی که توسط قاچاقچیان متضرر می شوند اتفاق ناگواری رخ می دهد.

وی گفت: “سید شرف الدین موسوی راد” پاسدار یال مزده منطقه دوم شرکت چوب بری نکا در منطقه اشترک پشت نکا ساعت 11 صبح روز پنجشنبه 25 آذرماه در خارج از ساعت کاری در منطقه جنگلی “بازیار”. خیل»، در منطقه میاندورود دچار حادثه شد که منجر به فوت این همکار شد و افزود: حضور این جنگلبان در آن منطقه خارج از مأموریت کاری وی بوده و ربطی به حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها نداشت.

ذکریاری خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته حدود 22 نفر از محیط بانان، محیط بانان و نیروهای حفاظت منابع طبیعی مازندران، منطقه ساری در برخورد با قاچاق چوب، احتکار چوب، اراضی و متجاوزین به اراضی ملی مجروح، مجروح و ایثارگر شدند. در همین راستا دو مورد تیراندازی به ماموران منابع در منطقه نور نیز داشتیم که آسیب جدی به دنبال نداشت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری یادآور شد: انگیزه قتل این محیط بان منابع طبیعی توسط پلیس در دست بررسی است و به زودی اطلاع رسانی می شود.