افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

دانشجویان خط مقدم مبارزه با استبداد آمریکا هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 147283
دانشجویان خط مقدم مبارزه با استبداد آمریکا هستند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو، نتایج درخشان جنبش دانشجویی را برجسته کرد و گفت: دانشجویان در این راه هستند. خط مقدم مبارزه با استبداد آمریکا». امام موقت جمعه بیان کرد: حضرت علی (ع) در خطبه 195 نهج البلاغه […]

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو، نتایج درخشان جنبش دانشجویی را برجسته کرد و گفت: دانشجویان در این راه هستند. خط مقدم مبارزه با استبداد آمریکا».

امام موقت جمعه بیان کرد: حضرت علی (ع) در خطبه 195 نهج البلاغه تقوا فرمودند; عبادت شماست. سعادت هر دو عالم با تقوا و حفظ حرمت برای ذات مقدس آن است.

آیت الله خاتمی با اشاره به قرار گرفتن خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در بین دهه اول و دوم فاطمیه گفت: روایتی از حضرت صدیقه طاهره در کتاب عدّه. بدرود به قلم فرزند پسر فهد راه حل وجود دارد؛ حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند با خدا قرار بگذار ببین زندگیت آباد می شود. آن نقل قول برای رساندن عبادت خالص شما به خداست.

و افزود: این کلمه نورانی دو جزء دارد; شرط و جریمه شرطش این است که یک قدم به سوی خدا بردارید و قسمت ثواب این است که خدا تمام قدم را برای شما بردارد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: قدمی که برای خدا باید بردارید این است که عبادت خالصانه خود را در پیشگاه خداوند قرار دهید. قسمت اول اعمالی است که از اول تا آخر خالص و برای خداست. اولیای الهی، انبیا، معصومین و حضرت زهرا(س) این گونه بودند.

وی ادامه داد: خداوند به ملائکه می فرماید این بنده پاکم را مشاهده کنید که چگونه نماز می خواند و تک تک وجودش تحت تأثیر این عبادت قرار می گیرد و با تمام وجود با خدا صحبت می کند که این ویژگی معصومین است.

عده ای از روی نفاق به اعمال مذهبی خود می پردازند.

امام جمعه تهران در ادامه بیان کرد: دسته دوم کسانی هستند که از ابتدا اعمالشان مفسده و نادرست است. به گونه ای که طرفدار نماز است تا بگویند ما هم اهل نماز هستیم در حالی که طرفدار خدا نیست. روزه هم می گیرند که بگویند اهل روزه هستند. در واقع از روی ریا این کارها را انجام می دهند.

وی افزود: در روایتی از پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) آمده است; فرشته با خوشحالی عمل بنده را به سوی خدا می برد. وقتی عملش او را هدایت کرد، خداوند می فرماید; این دعا مورد قبول ما نیست. او این دعا را برای من نخواند و غیر از خدا پشت آن بود. گاهی اوقات اعمال ما اینگونه است.

خطیب خطیب نماز جمعه تهران گفت: گاهی پیش می آید که ابتدا خوب انجام می دهیم، اما بعد درست انجام نمی دهیم و تعجب می کنیم و خودشیفته می شویم و می گوییم: خدا بنده ای بهتر از من دارد. امام صادق (علیه السلام) می فرماید: هر که این وضعیت را در او بیابد فقیر است.

گفت: گاهی اعمال ما در ابتدا و در میانه درست است، اما در آخر آنها را تخریب و نابود می کنیم. به گونه ای که آن را رها می کنیم و باعث می شود کار به موقع انجام شده به خوبی از بین برود.

آیت الله خاتمی با اشاره به سخنان حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) می فرمایند; کار پاک خود را به خدا بسپار و با ریا و شگفتی و امید آن را نابود نکن. اگر کار پاک خود را تقدیم خدا کردی، بدان که خداوند بهترین را برای تو رقم خواهد زد. گاهی اوقات درخواست هایی داریم که به نفع ما نیست. جالب است که حضرت زهرا (س) نمی فرمایند هر چه بخواهی به تو می دهند، نه اینطور نیست چون گاهی درخواست هایی داریم که به نفع ما نیست. در این روایت می گویند اگر خدایی شدی با غرور زندگی می کنی.

آیت الله خاتمی در خطبه دوم خود خطاب به طلاب فعال در حلقه های صالح که در نماز جمعه این هفته تهران شرکت کردند، گفت: نماز جمعه یعنی آشتی با دین و با خدا. صمیمانه از شما و عزیزانی که برنامه ریزی کردند و شما را به این جمع نورانی رساندند صمیمانه تشکر می کنم.

وی با اشاره به فرا رسیدن شهادت سومین شهید محراب تصریح کرد: 30 آذرماه سالروز شهادت سومین شهید محراب مرحوم آیت الله دستغیب با نفسی گرم و ملکوتی است. مرحوم انصاری همدانی 30 سال قبل از شهادت فرمودند; آقای دستغیب به شهادت می رسد. مقام وفات بالاترین مقامی است که عرفا ذکر کرده اند.

آیت الله خاتمی افزود: مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری نماینده امام در نیروهای مسلح بودند. به شیراز رفتند، شهید دستغیب از امام تجلیل کرد و گفت: به نظر من آقای خامنه ای لیاقت رهبری بعد از ایشان را دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دیروز روز دانشجو بود، روزی که دانشجویان علیه کودتای 28 مرداد، شاه جنایتکار و رئیس جمهور آمریکا شعار دادند و سه نفر از آنها به شهادت رسیدند. در طول آن.” این پیشینه جنبش دانشجویی است.

جنبش دانشجویی با مبارزه با آمریکا مرتبط است

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی با مبارزه با استبداد، استعمار و آمریکا پیوند خورده است. به نوعی، قبل از مرگ بر آمریکا در هر جای کشور، مرگ بر آمریکا از دانشگاه بیرون آمد. جنبش دانشجویی این افتخار را دارد که در اوج تبعید مذهبی از دین متولد شود.

آیت الله خاتمی خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان عزیز به عنوان برادر کوچکتان از شما می خواهم که این افتخار را حفظ کنید، شما در صف مقدم مبارزه با استبداد آمریکا هستید و علم دین را در غربت دین اعتلای بخشیدید. . زیرا اگر طلبه درس بخواند می بیند که دین در زمان طاغوت چقدر سخت بوده است. اما جنبش دانشجویی با همه سختی ها دین خود را حفظ کرد.

وی گفت: از برادران عزیزم می خواهم که مواظب باشند این پیشینه باشکوه را از آنان ربوده نشوند. حضور در پای جنبش دانشجویی با این ویژگی ها باعث افتخار است.

امام جمعه موقت تهران در پایان به حوادث فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه اشاره کرد و گفت: دل ما از این تصاویر و وحشیگری صهیونیست ها خون می شود. امام عزیزمان فرمودند انقلاب را به دنیا صادر می کنیم. راهبرد ما از اول انقلاب این بوده است که اسرائیل از منطقه برود و تمام فلسطین متعلق به فلسطینی ها باشد و انتخابات برگزار شود و مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی افزود: 75 سال از جنایات رژیم صهیونیستی می گذرد و امروز دنیا به حقیقت این راهبرد پی برده است. امروز حتی به زبان انگلیسی که در استقرار این رژیم نقش داشت، هزاران نفر شعار مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

امروز خاورمیانه جدید بر پایه مقاومت شکل گرفته است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: زمانی وزیر امور خارجه آمریکا از خاورمیانه جدید صحبت می کرد اما امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته و معادلات را به هم می زند. امروز یمنی ها عزادار در اختیار داشته باشید و حشدالشعبی پایگاه های آمریکا در عراق و دیگر پایگاه های آمریکا مورد حمله قرار می گیرند و حزب الله مدام به پایگاه های اسرائیل حمله می کند و این یعنی خاورمیانه جدید شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: آنچه مقاومت کرد و مقاومت انجام می دهد مصداق دفاع مشروع است. این تصویر کار مقاومت در برابر جنایات 75 ساله رژیم صهیونیستی و عمل به قرآن امری طبیعی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.