افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

وضعیت بازار دارو پایدار است/حمایت از ساخت انبارهای دارو – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 147050
وضعیت بازار دارو پایدار است/حمایت از ساخت انبارهای دارو – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی در نشست شورای بزرگ منطقه دو کشور خواستار همکاری بیشتر سایر سازمان ها و ارگان ها برای جلوگیری از کمبودهای موقتی در حوزه محصولات سلامت محور شد و افزود: در این راستا باید در سال 2018 شاهد کاهش تولیدات سلامت باشیم. یکی از مسائلی که همه دانشگاه های […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی در نشست شورای بزرگ منطقه دو کشور خواستار همکاری بیشتر سایر سازمان ها و ارگان ها برای جلوگیری از کمبودهای موقتی در حوزه محصولات سلامت محور شد و افزود: در این راستا باید در سال 2018 شاهد کاهش تولیدات سلامت باشیم. یکی از مسائلی که همه دانشگاه های علوم پزشکی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد، نگرانی از تامین به موقع دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک است.

وی تصریح کرد: در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، سازمان غذا و دارو وظیفه صدور مجوز و نظارت را بر عهده دارد و در زمینه تامین دارو، تجهیزات و شیرخشک، وزارت بهداشت و به تبع آن، وزارت غذا و دارو سازمان دارو پاسخ است.

محمدی با بیان اینکه کمبود موقت در بازار عمدتا ناشی از تاثیرات بین المللی و لجاجت کشورهای ظالم است، افزود: با نظارت مستمر و تلاش همکاران، مشکلات به ویژه در زمینه خشکسالی شیر در حال رفع است. تا حد زیادی حل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت توصیه پزشکان برای تغذیه نوزادان است مادر شیری وی گفت: وظیفه ما در سازمان غذا و دارو این است که شیرخشک را در اختیار متقاضیان قرار دهیم و در اختیار خانواده ها قرار دهیم.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط در حوزه پزشکی پایدار است و ثبات این ثبات نیازمند تامین نقدینگی و ارز از سوی نهادهای ذیربط است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان غذا و دارو، تامین به موقع محصولات سلامت محور به ویژه دارو، تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی است، بحث ایجاد و تامین مالی است. منابع موجود در انبارهای استراتژیک دارو و تجهیزات در تمامی دانشگاه ها یکی از موضوعات مهمی است که باید دنبال شود.

وی ادامه داد: ما اعلام می کنیم از هر دانشگاهی که این انبارها را بسازد حمایت خواهیم کرد. مشروط بر اینکه این انبارها در اختیار معاونت غذا و دارو قرار گیرد.

محمدی افزود: تفویض اختیار به دانشگاه ها یکی از موضوعات مهم سازمان غذا و دارو است، بنابراین هر دانشگاهی که زیرساخت های لازم را داشته باشد، مشتاق هستیم پس از ایجاد زیرساخت های لازم، اختیارات را تفویض کنیم.

به گفته وی، اختیارات لازم در زمینه نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و محصولات آرایشی و بهداشتی تفویض شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=147050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.