افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

12 میلیون دانلود برنامه وام جعلی

  • کد خبر : 146722
12 میلیون دانلود برنامه وام جعلی

بر اساس گزارش های بازار، ESET Research در گزارشی اعلام کرد که 18 اپلیکیشن جعلی را که به عنوان درخواست وام سریع ارائه شده اند، شناسایی کرده است. در واقعیت، این اپلیکیشن‌ها اطلاعات شخصی و مالی قربانیان را به سرقت می‌برند و گاهی اوقات خانواده‌هایشان را تهدید می‌کنند و پول‌هایشان را می‌دزدند. این برنامه ها […]

بر اساس گزارش های بازار، ESET Research در گزارشی اعلام کرد که 18 اپلیکیشن جعلی را که به عنوان درخواست وام سریع ارائه شده اند، شناسایی کرده است. در واقعیت، این اپلیکیشن‌ها اطلاعات شخصی و مالی قربانیان را به سرقت می‌برند و گاهی اوقات خانواده‌هایشان را تهدید می‌کنند و پول‌هایشان را می‌دزدند.

این برنامه ها به دلیل استفاده از نرم افزارهای جاسوسی توسط شرکت امنیتی ESET به عنوان برنامه های Spylone طبقه بندی شده اند. گوگل پس از هشدار ESET بارها برنامه های Spylon را از فروشگاه Play خود حذف کرده است. تحقیقات نشان می دهد که برنامه های Spylon در نیمه اول سال 2023 90 درصد رشد داشته و عموماً کاربران خارج از قاره آمریکا و اروپا را هدف قرار می دهند. این برنامه های تقلبی اغلب نام و نام تجاری موسسات مالی و ارائه دهندگان وام را جعل می کند.

گوگل در ایمیلی گزارش ESET را تایید کرد و اعلام کرد: ما ادعاهای امنیتی در مورد برنامه‌ها را جدی می‌گیریم و اگر برنامه‌ای را پیدا کنیم که خط‌مشی‌های ما را نقض می‌کند، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

هنگامی که برنامه‌های Spylone نصب می‌شوند، مهاجمان قربانیان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، آنها را مجبور به پرداخت و اخاذی می‌کنند، حتی اگر برای وام درخواست نکرده باشند یا مورد تایید قرار نگرفته باشند. در موارد شدید، کاربران می‌گویند که اپراتورهای این برنامه‌های ظاهراً وام دهنده، امنیت خانواده‌هایشان را تهدید کرده‌اند.

بر اساس گزارش Gizmodo، قربانیان برنامه های Spylon شامل کاربران کشورهایی مانند مکزیک، اندونزی، تایلند، ویتنام، هند، پاکستان، کلمبیا و پرو هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.