افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ دانشگاه آزاد اسلامی یک وظیفه اساسی است

  • کد خبر : 146710
ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ دانشگاه آزاد اسلامی یک وظیفه اساسی است

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که امروز (پنجشنبه) با حضور وزرا برگزار شد، به بررسی درخواست ها، مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. معاونت علمی، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ موجودیت […]

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز، معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که امروز (پنجشنبه) با حضور وزرا برگزار شد، به بررسی درخواست ها، مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. معاونت علمی، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ موجودیت این دانشگاه را مورد بررسی و تاکید قرار داد.

در این دیدار که همزمان با روز دانشجو برگزار شد، دکتر محمد مخبر در بازدید 3 ساعته از دانشگاه آزاد اسلامی و نمایش دستاوردهای آن، روز دانشجو را به تمامی جامعه دانشگاهی کشور تبریک گفت. و گفت: دانشگاه و دانشجویان در علم و فرهنگ کشور به عنوان یک نقطه عطف تاریخی شناخته شده و موتور جدی پیشرفت هستند که بدون آن توسعه کشور امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به سیاست های تبیینی مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه آزاد در زمینه ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ دانشگاه، تاکید کرد: با پیشرفت هایی که در سال های اخیر در این دانشگاه صورت گرفته، سطح بالای علمی و علمی پیشرفت تکنولوژی در این دانشگاه کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام آموزش عالی کشور به چنان جایگاه والایی دست یافته است که امروزه دنیا ایران را به عنوان کشوری با علم و فناوری روز و پیشرو در بنگاه های دانش بنیان می شناسد و دانشمندان ایرانی دارای بخش مهمی از آنها مسئول تولید علم جهانی هستند.

وی به اقدامات دانشگاه آزاد در گسترش دانشگاه ها به ویژه در شهرهای چند ده هزار نفری پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: دانشگاه آزاد سهم بسزایی در گسترش آموزش داشته است. . امکاناتی در نقاط مختلف کشور داشته و توانسته است آموزش دانشگاهی فرزندان خانواده را برای حل مشکلات ایران بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد کمک شایان توجهی به تحول فرهنگی، ارتقای سطح زندگی و افزایش درک و آگاهی مردم به ویژه در شهرها و مناطق دور افتاده داشته است و قطعا برای مدیریت کشور نیازمند اصلاح این معیارها هستیم.
در این جلسه که وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند، دکتر مخبر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد را می توان مرکز مهمی برای تشخیص مشکل، سنجش توانمندی های مناطق مختلف و تلاش دانست. برای حل مشکل.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سرعت بالای تحولات علم و فناوری در دنیا تصریح کرد: باید با توجه به چابکی و قدرت دانشگاه آزاد در رشته های کوانتومی و مصنوعی به عنوان کشوری پیشرو در دنیا شناخته شویم. هوش بالا در تصمیم گیری می تواند منبع مهمی برای تولید یا انتقال این نوع دانش و فناوری در داخل کشور باشد.

دکتر مخبر تاکید کرد: همگانی سازی اقتصاد و کمک به اداره کشور با توجه به قدمت و نزدیکی دانشگاه آزاد به بخش خصوصی امکان پذیر است و این دانشگاه می تواند در این زمینه نقش تسهیل گری داشته باشد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین بر ضرورت فعالیت های فرامنطقه ای و بین المللی به ویژه در کشورهای همسایه تاکید کرد.

دکتر مخبر در خصوص فعال شدن کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها نیز گفت: پس از بازدید از دانشگاه های کشور با کمک وزارتخانه های علوم و بهداشت، مرکز نخبگانی برای رصد و پیگیری مشکلات دانشگاه ها و به ویژه ایجاد شد. استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مشکلات کشور. چندین اتاق فکر و گروه دانشجویی ایجاد شده و تاکنون در زمینه های مختلف با دولت همکاری می کنند و کرسی های آزاد اندیشی مراکزی هستند که می توانند در همین زمینه به دولت کمک کنند.

دکتر مخبر در ابتدای سخنان خود نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات غزه را محکوم کرد و تاکید کرد: متأسفانه همه مجامع بین المللی در این باره سکوت کرده اند، اما رژیم صهیونیستی و آمریکا سلطه و هژمونی خود را شکسته اند. و همچنین در دستیابی به اهداف خود در تسخیر کامل نوار غزه و نابودی حماس خشمگین هستند.

در این نشست دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر رویکرد پذیرش دانشجو بر اساس نیاز کشور تاکید کرد و گفت: مدیریت یکپارچه آموزشی و رعایت و ارتقای استانداردهای آموزشی و افزایش تولیدات علمی است. از مهمترین برنامه های وزارت علوم در دولت سیزدهم است که دانشگاه آزاد اسلام نیز می تواند در این زمینه سهم خوبی داشته باشد.

در ادامه دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسزایی در پیشرفت علمی داشته و با پذیرش دانشجو در 238 رشته پزشکی و دندانپزشکی نیازهای کشور را برطرف کرده است. . و رشته های مرتبط در سال های اخیر

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد نیز با تاکید بر عزم دانشگاه آزاد برای اجرای منویات مقام معظم رهبری، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی 40 درصد از جمعیت دانشجویی کشور را پوشش می دهد، اظهار داشت: دانشگاه آزاد با این هویت مردمی و مردمی است. شبکه شهری اسلام توانسته در اقصی نقاط ایران در جهت کمک به دولت و ارتقای سطح شعور و فرهنگ مردم حرکت کند.

در ادامه این نشست جمعی از اساتید و اعضای هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح و تشریح دستاوردها، مشکلات و دغدغه های خود از جمله همکاری با بخش خصوصی در دانشگاه آزاد، حمایت از سرمایه گذاری دانشگاه، رویکرد حل مشکل در دانشگاه آزاد پرداختند. رفع برخی محدودیت ها برای خرید تجهیزات، رفع مشکلات مالیاتی بنگاه های دانش بنیان وابسته به دانشگاه، کمک به دانشگاه در بهسازی و بازسازی اماکن ورزشی، کمک به دولت در پیشبرد پروژه های بزرگ علمی، پرداخت معوقات و بدهی ها به دانشگاه، تخصیص دولت سهمیه ای، از امکان ورود به دانشگاه و ایجاد فضای آموزشی در بیمارستان های دولتی و بررسی رویکردها در راستای حضور بهتر دانشگاه آزاد در مناطق کم برخوردار صحبت کردند.

لازم به ذکر است پیش از این جلسه معاون اول رئیس جمهور به همراه وزرای حاضر از نمایشگاه روایت تحول دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کردند که در آن مهمترین تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در جزئیات این نمایشگاه ارائه شد. طراحی و اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک برنامه عملیاتی پنج ساله، ابعاد تحول در نظام های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و آموزشی، اقتصاد و مدیریت را به نمایش گذاشته است. ، مدیریت شبکه منحصر به فرد و نحوه اجرای اهداف دانشگاه.
اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1400 با هدف دستیابی به هیأت علمی کارآمد، پایدار، پاسخگو، عالی و غنا بخش فکری و ایجاد فضایی انقلابی آغاز شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.