افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

موج فزاینده خشونت در فوتبال فرانسه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 146303
موج فزاینده خشونت در فوتبال فرانسه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، دربی کلاسیک فرانسه بین المپیک لیون و المپیک مارسی چهارشنبه شب در حالی برگزار شد که بار دیگر سایه رنگارنگ باندها فوتبال فرانسه را تحت الشعاع خود قرار داد. این بازی قرار بود در 8 مهر برگزار شود اما آن روز اتفاقی افتاد که فوتبال این کشور را شوکه کرد. در […]

به گزارش خبرنگار مهر، دربی کلاسیک فرانسه بین المپیک لیون و المپیک مارسی چهارشنبه شب در حالی برگزار شد که بار دیگر سایه رنگارنگ باندها فوتبال فرانسه را تحت الشعاع خود قرار داد.

این بازی قرار بود در 8 مهر برگزار شود اما آن روز اتفاقی افتاد که فوتبال این کشور را شوکه کرد. در 29 اکتبر، هنگامی که اتوبوس حامل بازیکنان لئون به مارسی رسید، توسط هواداران تیم محلی مورد حمله وحشیانه قرار گرفت و سنگ باران شد. بر اثر این حادثه فابیو گروسو مربی این تیم بر اثر برخورد شیشه به صورتش به شدت آسیب دید. پس از این اتفاق، بازی لغو شد و به روز چهارشنبه منتقل شد. نکته جالب این است که این اتفاق به دلیل اینکه در خارج از ورزشگاه رخ داده خارج از صلاحیت فدراسیون فوتبال این کشور است و نمی توانند برای تیم مقصر جریمه ای در نظر بگیرند.

در پی این حادثه، تیم لئون در بیانیه ای اعلام کرد: متأسف است که چنین وضعیتی هر سال در مارسی تکرار می شود و از مقامات می خواهد که به طور جدی از تکرار حوادثی از این نوع جلوگیری کنند تا از وقوع فاجعه جدی تری جلوگیری شود.

در عین حال پابلو لونگوریا، رئیس باشگاه المپیک مارسی اعلام کرد: اتفاقی که برای فابیو گروسو افتاد کاملا غیرقابل قبول است و نباید در فوتبال حتی خارج از ورزشگاه اتفاق بیفتد.

این اتفاق در شهری رخ داد که قرار است در سال 2024 میزبان برخی مسابقات المپیک باشد و همین موضوع باعث نگرانی کارشناسان شده و ممکن است امنیت این مسابقات را زیر سوال ببرد. مارسی در گذشته تجربیات خشونت آمیزی در فوتبال داشته است. در جام جهانی 1998 و در جریان بازی تیم های فرانسه و انگلیس، درگیری شدیدی بین هواداران انگلیسی و پلیس فرانسه رخ داد. اما این تنها مورد خشونت در فوتبال فرانسه نیست.

فصل جهنمی 2021

در سال 2021، پس از اینکه بازی ها برای مدتی به دلیل بحران کرونا بدون تماشاگر برگزار شد، با بازگشت تماشاگران خشونت به اوج خود رسید. در 9 آگوست 2021، در هفته اول لیگ 1 فرانسه، “والنتین رونگیه” هافبک “المپیک مارسی” در جریان بازی مقابل “مونپلیه” با بطری پرتاب شده توسط هواداران مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه صورت مجروح شد. پس از افزایش شدت این اشیاء پرتاب شده در دقیقه 88، داور بازی را متوقف کرد و 12 دقیقه بعد بازی از سر گرفته شد. در جریان این حوادث 2 نفر دستگیر شدند.

موج فزاینده خشونت در فوتبال فرانسه

چند روز بعد در دیدار نیس و مارسی باز هم بازیکنان مارسی مورد حمله هواداران رقیب قرار گرفتند. این مسابقه پس از پرتاب چند شی از سوی هواداران به سمت دیمیتری بایا، بازیکن مارسی متوقف شد. اما پس از پرتاب بطری این بازیکن به سمت هواداران حریف، این درگیری ها بالا گرفت و هواداران، بازیکنان و مسئولان تیم را درگیر کرد.

خشونت ها در این فصل لیگ یک فرانسه ادامه یافت و شاهد موارد متعددی بودیم. اما شاید یکی از مهم ترین تقابل ها در هفته آخر لیگ رخ داد. جایی که تیم «سن اتین» پس از این دیدار به لیگ دسته دوم سقوط کرد. پس از این مسابقه، هواداران خود را روی زمین انداختند، ترقه پرتاب کردند و به شدت درگیر شدند تا بدین ترتیب فصل جهنمی لیگ 1 فرانسه به پایان برسد.

موج فزاینده خشونت در فوتبال فرانسه

خبرگزاری فرانسه “actu” گزارش داده است که در این فصل 563 نفر در جریان مسابقات فوتبال در فرانسه به دلیل خشونت دستگیر شده اند.

سیاست سرکوب نتیجه نداد.

خبرگزاری “actu” گزارش داد که در فصل 2022 سیاست های سرکوبگرانه شدیدی در فوتبال این کشور اتخاذ شد. اما این سیاست ها باعث آرامش سکوها نشد و اتفاقی در ورزشگاه نیفتاد. در یکی از مهم ترین اتفاقات، در جریان دیدار تیم های “نیس” و “کلن” در لیگ کنفرانس اروپا، درگیری شدیدی در خارج از ورزشگاه بین هواداران فرانسوی و آلمانی که به داخل ورزشگاه کشیده شده بودند، روی داد و در در این درگیری یکی از فن های کلاس بالا از فاصله چند متری سقوط می کند. این باعث شد که مسابقه لغو شود.

موج فزاینده خشونت در فوتبال فرانسه

این خشونت ها به لیگ 1 فرانسه ختم نمی شود و در لیگ 2 نیز شاهد خشونت های زیادی هستیم. در یکی از مهم ترین موارد سال 2022، در آخرین بازی فصل بین تیم های “بوردو” و “رودس” در که بوردو در صورت پیروزی به لیگ یک صعود می کرد، شاهد درگیری دیگری بودیم. یکی از هواداران بوردو وارد زمین می شود و به بازیکن رودز، لوکا بودس حمله می کند.

بوردو در نهایت این مسابقه را باخت و رویاهای آنها برای صعود به لیگ یک نقش بر آب شد.

موج فزاینده خشونت در فوتبال فرانسه

یک روز بعد، شکل جدیدی از افراط گرایی فوتبال در آژاکسیو رخ داد. کنزو، پسر هشت ساله ای که از سرطان مغز رنج می برد، همراه با خانواده اش مورد حمله پیروان کورس قرار گرفت.

این موضوع باعث ایجاد بحث ها و اختلافات زیادی در این کشور شد.

موج فزاینده خشونت در فوتبال فرانسه

آمار نگران کننده از میزان خشونت

در 30 اکتبر 2023، در کانال تلویزیونی BFM، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، ارقام قابل توجهی ارائه کرد: خشونت زیادی در فوتبال وجود دارد. در فصل گذشته 103 افسر پلیس مجروح و 870 نفر دستگیر شدند.

ادامه خشونت در فصل 2023

اما پرونده «فابیو گروسو» تنها مورد خشونت در فوتبال فرانسه نیست و در این فصل شاهد موارد دیگری نیز بوده ایم.

هفته گذشته و قبل از بازی تیم های “نانت” و “نیس” یکی از هواداران تیم فوتبال “نانت” در درگیری با هواداران “نیس” با ضربات چاقو کشته شد.

در 8 اکتبر، بازی بین تیم های “مونپلیه” و “کلرمون” به دلیل پرتاب ترقه توسط هواداران به دلیل مصدومیت شدید موری دیاو، دروازه بان “کلرمون” متوقف شد. تیم فوتبال مون پلیه به خاطر این اتفاق با کسر یک امتیاز جریمه شد.

اتوبوس هواداران برست روز 26 نوامبر پس از بازی مقابل مون پلیه مورد حمله شدید هواداران این تیم قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.