افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

آبشار؛ بیخگوش تهران

  • کد خبر : 146254
آبشار؛  بیخگوش تهران

فرهاد طالبیان: در بین کوه های البرز و بخش کن در تهران روستایی ایجاد شده که بهترین گزینه طبیعت گردی برای پایتخت نشینان است، به خصوص در این روزها که تهران بوی بد دهان دارد و هیچ چیز نمی تواند حال مردم را بهتر کند. یک تور در طبیعت این شهر که سنگان نام دارد […]

فرهاد طالبیان: در بین کوه های البرز و بخش کن در تهران روستایی ایجاد شده که بهترین گزینه طبیعت گردی برای پایتخت نشینان است، به خصوص در این روزها که تهران بوی بد دهان دارد و هیچ چیز نمی تواند حال مردم را بهتر کند. یک تور در طبیعت

این شهر که سنگان نام دارد ۲۱۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای ۶ بند به نام های سنگان بیان، سنگان میانه، سنگان بالا، باغ دره، درتک دره و سنگان نو می باشد.

این منطقه علاوه بر آبشار سنگان که یکی از جاذبه های طبیعی آن محسوب می شود، دارای آثار تاریخی بسیاری نیز می باشد که یکی از آنها زیارتگاه سنگان است که بر اساس برخی کتیبه های سنگی، شهر سنگان بیش از 500 سال قدمت دارد. پیر دا.

برخی منابع قدمت روستای سنگان را بیش از 2 هزار سال تخمین زده اند. اما آنچه مشخص است وجود چنار کهنسال در سنگان و زیارتگاه های سنگان حکایت از قدمت تاریخی این روستا دارد و وجود زیارتگاهی مدفون در هر یک از محله های سنگان نشان از ادامه حیات دارد. در همه این محله ها از گذشته های دور. یکی از این امامزاده ها به نام امامزاده عقیل در شهری به نام مزرا و در محلی که به شهر سنگان نمی رسد قرار دارد. این منطقه نیز در گذشته بخش کوچکی از شهرک بوده اما پس از احداث بزرگراه تهران شمال. ، بین مزرا و روستای سنگان فاصله شد، این دو محله از یکدیگر جدا شدند.

چنار دیگری در حسینیه سنگان بالا یا محله سیر یافت می شود، این چنار کهنسال احتمالا بیش از پانصد سال قدمت دارد و همه این موارد نشان از قدمت طولانی این شهر دارد. یکی دیگر از نشانه های قدمت سنگان، گویش و زبان سنگانی است. مردم این منطقه به زبان تاتی صحبت می کنند. وجود این گویش و اصالت آن نیز نشان از قدمت تاریخی این منطقه دارد.

چگونه به سنگان برویم؟

از روستا تا آبشار سنگان 2 تا 3 ساعت طول می کشد. از تهران تا سنگان حدود یک ساعت با ماشین راه است. اگر می خواهید از این شهر دیدن کنید و آبشار بی نظیر آن را ببینید، باید از سمت غرب تهران و کرج در حدود 3 کیلومتری شرق در امتداد بزرگراه همت حرکت کنید.

به محض رسیدن به جاده کوهسار به سمت امامزاده حرکت کنید و در محل تقاطع حدود 10 کیلومتر به سمت چپ جاده حرکت کنید تا تابلوی مسیر سنگان را ببینید، ادامه دهید تا به روستا و آبشار سنگان برسید. .

آبشار 30 متری

برای خیلی ها آبشار سنگان تنها دلیل سفر به این شهر است و البته دلیلی مهم و کافی محسوب می شود. این آبشار که در شمال غربی روستای سنگان قرار دارد از ارتفاع حدود 30 متری می‌ریزد. سنگ های یکنواخت بزرگ با آب در حال سقوط از بالا.

روزی روزگاری کشتی یونانی بود/ اگر همین کشتی در ترکیه در گل و لای گیر کرده بود…

زیبایی بی نظیر آبشار سنگان سلیمان و مجاورت آن با تهران باعث شده است که افراد زیادی در تعطیلات و تعطیلات آخر هفته به این شهر و آبشار بروند. مسیر آبشار آنقدر زیباست که عاشق آن خواهید شد، می توانید در هر فصلی از سال برای دیدن آبشار سنگان برنامه ریزی کنید. البته در هوای گرم تابستان بیشتر برای شما جذابیت دارد. اما فصل بهار که همه جا پر از گل و شکوفه است زیبایی خاصی را در راه به خود می بیند.

از طرفی در فصل زمستان آبشار سنگان یخ زده و زیباست و بسیاری از مردم برای دیدن و عکاسی زحمت سفر را می کشند. پاییز را سلطان فصول می دانند و قطعا دیدن طبیعت در مسیر رسیدن به آبشار لذت بخش خواهد بود.

آبشار؛  بیخگوش تهران

برای دیدن آبشار سنگان می توانید بخشی از مسیر را با ماشین خود طی کنید و سپس ماشین را پارک کرده و به سمت آبشار به راه خود ادامه دهید. در این مسیر پیاده روی باغ های زیادی وجود دارد که از آنها عبور می کنید.

سپس در مسیری شیب دار پیشروی می کنید و پس از عبور از باغ های دامنه تپه، در امتداد تاج این کوه بزرگ پیش می روید که زیبایی آن شما را به وجد خواهد آورد. باغ های پر درخت و طراوت حاصل رودخانه ای به نام سنگان است که به سمت این شهر می ریزد. این رودخانه باغ های اطراف خود را سیراب می کند و همین عامل باعث شده تا طبیعت زیبایی در این منطقه دیده شود.
با رسیدن به آبشار سنگان سلیمان، عظمت آبشار شما را شگفت زده خواهد کرد. صخره های بسیار بزرگی که بالای آن آب آبی شفاف وجود دارد.

اقلام ضروری

بسته به فصلی که به این مکان سفر می کنید، به تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال یخ شکن، گتر و لباس گرم از جمله اکسسوری هایی هستند که در فصل زمستان بهترین استفاده را دارند.

و در فصول گرم سال به لوازمی مانند کوله پشتی سبک برای یک روز، کفش مناسب برای پیاده روی در طبیعت، لباس مناسب برای پیاده روی در طبیعت، کلاه و عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، تعویض لباس اضافی (اگر می خواهید در آن بازی کنید) نیاز دارید. آب)، یک بطری آب و یک تشک انفرادی.

۴۷۴۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.