افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

«عبود»، لبخندی از دل تباهی! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 146146
«عبود»، لبخندی از دل تباهی!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر; گروه مجله: او در بیوگرافی اینستاگرام خود را اینگونه معرفی می کند: «بهترین خبرنگار جهان در سال ۲۰۲۳». پس از وقایع «17 مهر» و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و فلسطین، جمعی از خبرنگاران میدانی، زن و مرد از جمله «معتز عزایزه»، «بیسان»، «بالیستیه» و البته «عبود بطاح» ظاهر شد. اما […]

خبرگزاری بیشتر; گروه مجله: او در بیوگرافی اینستاگرام خود را اینگونه معرفی می کند: «بهترین خبرنگار جهان در سال ۲۰۲۳». پس از وقایع «17 مهر» و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و فلسطین، جمعی از خبرنگاران میدانی، زن و مرد از جمله «معتز عزایزه»، «بیسان»، «بالیستیه» و البته «عبود بطاح» ظاهر شد. اما عنوان بهترین گزارشگر سال به یکی از آنها اختصاص دارد. «عبد الرحمن بطح» معروف به «عبود» یک نوجوان 17 ساله فلسطینی است که در شهر غزه زندگی می کند. او خود را تنها وارث خبرنگار شهید می دانست.شیرین ابوعقلی می داند.

این روزها که در غزه اکثر ابزارهای گزارش اخبار دوربین و میکروفون ساده هستند، عبود تنها با تلفن همراه خود و فیلمبرداری از واقعیت واقعی آنچه در غزه می گذرد گزارش می دهد. او در عکس‌هایی که منتشر می‌کند از شرایط و سختی‌های زندگی در جنگ می‌گوید و تلاش می‌کند صدای کسانی باشد که اسرائیل در صدد نابودی نسلشان است.

او که از طریق یک صفحه اینستاگرام گزارش می دهد از ابتدای کارش مورد توجه کاربران قرار گرفته و ویدئوهایی که منتشر کرده میلیون ها بازدید داشته و هزاران بار در فضای مجازی دست به دست شده است. او با تنها حدود 40 پست در اینستاگرام در مدت زمان کوتاهی نزدیک به دو و نیم میلیون دنبال کننده دارد، اما چیزی که باعث برجسته شدن نام این نوجوان شده، لحن کنایه آمیز آن است. آمیز و شیوه متفاوت او در بیان اخبار روزانه غزه و جنگ بوده است.

عبود در بیشتر کلیپ ها جزییات زندگی روزمره ساکنان غزه را با طنز و لبخند روایت می کند. مثل این که او در میانه جنگ است و بمبی منفجر می شود یا موشکی به زمین نه چندان دور از او اصابت می کند. به عنوان مثال، در یکی از ویدیوها، برخی از کاربران بر این باورند که شاید به دلیل ابتکار عمل آنها بود که ویدیوهای آنها با استقبال گسترده ای روبرو شد.

نکته قابل توجه این است که این نوجوان با لهجه محلی غلیظی صحبت می کند که شاید هیچکس به راحتی آن را درک نکند. برخی به او لقب بهترین «خبرنگار کودک» را داده اند که با سادگی محض جلوی دوربین می آید. عبود با همان سادگی و با همان بیان شوخ، از واقعیتی پیچیده و تلخ می گوید که ساکنان غزه هر لحظه و ثانیه آن را تحمل می کنند. لحظاتی که شاید وحشتناک ترین واقعیت دنیا باشد.

عبود معمولاً ویدیوهای خود را با عباراتی شروع می کند و به پایان می رساند که گزارش های میدانی او را متفاوت می کند، عباراتی مانند: “وضع به همین خوبی است”، “از اینجا و از نوار غزه، ما آخرین رویدادهای کشور را برای شما منتشر می کنیم.” . و «خداوند شما را به همه خوبی ها صبح و شام برکت دهد».

هیچ کس نمی تواند ما را از خانه بیرون کند!

به همین دلایل، کاربران هر روز مشتاقانه منتظر پیام و آپدیت او و صفحه اینستاگرامش بودند. تا همین چند روز پیش خبری از عبود نبود. بدون هیچ پست، بدون استوری و هیچ سیگنال دیگری، ناگهان فعالیت شما در فضای مجازی به صفر رسید و هیچ. نگرانی ها در مورد سلامتی و جان عبود بیشتر شد و چند کاربر از احتمال شهادت وی صحبت کردند. به خصوص که اخیراً منطقه اطراف خانه وی، بین بیت لحیه و جبلیه، در شمال غزه، تحت فشار شدید قرار گرفته است.

افکار عمومی و فالوورها آنقدر نگران سرنوشت عبود بودند که سؤالات درباره او به یکی از پرطرفدارترین و متداول ترین سؤالات در شبکه های اجتماعی تبدیل شد و حتی بسیاری از کاربران نوشتند: «عبود یکی از اعضای خانواده ماست».

حدود شش روز از بازگشت عبود گذشت و در پاسخ به پرسش ها و نگرانی های موجود در حساب خود گفت: در چهار روز گذشته شاهد ده ها قتل عام در نزدیکی خانه خود بودیم؛ ده ها شهید و قربانی از جمله 500 نفر که آنها بودند. در یک اعتصاب به شهادت رسیدند، شبها را می گذراندند که از شدت بمباران نزدیکمان حتی برای چند دقیقه نمی توانستیم بخوابیم، هر دقیقه و حتی هر ثانیه غزه بمباران می شد و در هر ضربه بین 10 تا 20 شهید شهید می شد. عزیزان ما رحمت خدا بر ایشان باد؛ ایشان شهید بودند ما ایشان را در پیشگاه خداوند شهید می دانیم امیدواریم ما هم شهید شویم ای مردم عزیز ما را به نیکی یاد کنید و برای ما دعا کنید.

منتظر نوبتم هستم!

این نوجوان یا به قول خودش بهترین روزنامه نگار امسال، پس از انتشار شایعاتی مبنی بر شهادتش، گفت که او و خانواده اش از ترک شمال نوار غزه به سمت جنوب خودداری می کنند، زیرا آنها به خانه و سرزمین خود دلبسته اند و هیچکس این کار را نخواهد کرد. قادر به حذف آنها از خانه. آنها را دور بریز!

عبود در ویدیوهای جدید خود تاکید کرد که “در انتظار هر لحظه نوبت شماست ایسته» بار دیگر این خبر را منتشر کرد و وضعیت داخل بیمارستان اندونزی غزه را با لحن همیشگی خود به اشتراک گذاشت و نشان داد که مردم غزه از کمبود سوخت، قطعی برق و ناتوانی پزشکان در عمل بیماران رنج می برند.

کاربران فضای مجازی پس از بازگشت وی واکنش های متعددی از خود نشان داده و از اخباری مبنی بر وضعیت سلامت و تداوم فعالیت عبود ابراز خرسندی کردند. یکی از آنها در شبکه اجتماعی نوشت کاربر دیگری که اهل شمال نوار غزه بود گزارش داد: حال دوست شما عبود خوب است، خدا را شکر ما هنوز در شمال هستیم و او را رها نمی کنیم.

تعداد فالوورهای عبود در حال افزایش است و صفحه اینستاگرام او به آدرس “abod_bt77” یکی از منابعی است که کاربران برای اطلاع از اخبار غزه به آن مراجعه می کنند. حتی شاید مهم ترین دلیلی که عبود توانست دل مخاطب را بدزدد، لبخند او باشد! لبخندی در میان ویرانه‌ها که نشان از عزم او و مردم غزه برای استوار ماندن در میان دشواری‌ها و تمسخر هر تلخی بیشتر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.