افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

ایران به معدود تولیدکنندگان توربواکسپندر در جهان پیوست

  • کد خبر : 146050
ایران به معدود تولیدکنندگان توربواکسپندر در جهان پیوست

به گزارش بازار، یکی از دلایل رونق کشورهای توسعه یافته توجه دولت های این کشورها به شرکت های اقتصادی مبتنی بر دانش است که محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید می کنند. شرکت هایی که در ابتدا استارت آپ های کوچکی با ایده های نوآورانه و توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی تاسیس شده اند و اگر […]

به گزارش بازار، یکی از دلایل رونق کشورهای توسعه یافته توجه دولت های این کشورها به شرکت های اقتصادی مبتنی بر دانش است که محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید می کنند. شرکت هایی که در ابتدا استارت آپ های کوچکی با ایده های نوآورانه و توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی تاسیس شده اند و اگر از این شرکت ها حمایت درستی صورت گیرد و زمینه رشد آنها فراهم شود، می توانند روند تولید و اشتغال را تغییر داده و رونق جامعه را فراهم کنند.

ایران در حال حاضر با تحریم های زیادی دست و پنجه نرم می کند و در یک جنگ اقتصادی گسترده قرار دارد. از این رو مقام معظم رهبری درباره راه حل اصلی برون رفت از مشکلات اقتصادی فرمودند: راه حل این مشکلات، سیاست های اقتصاد مقاومتی است و داخلی سازی اقتصاد کشور، تولید و توسعه دانش بنیان از بخش های مهم این راهکارها است.

دولت سیزدهم مردم برخلاف دولت های گذشته توانسته است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان ملی به خوبی استفاده کند و با مدیریت ریسک و برنامه ریزی مناسب از واردات کالاهای قابل تولید در کشور پرهیز کند که این امر به معنای بالاست. پس انداز ارزی .

استراتژیک بودن صنعت نفت و وابستگی آن به کشورهای خارجی به عنوان اهرم فشار علیه کشور مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، از منظر امنیت ملی و مذاکرات سیاسی، افزایش استقلال در حوزه صنعت نفت بسیار حائز اهمیت تلقی می شود و یک محاسبه تقریبی نشان می دهد که در دهه های آینده چند صد هزار هزار دلار سرمایه گذاری خواهد شد. صنعت نفت حوزه صنعت نفت که 50 تا 70 درصد آن صرف خرید تجهیزات می شود.

وزارت نفت در راستای اجرای قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و خدمات کشور و حمایت از محصولات ایرانی و بهره مندی از تاییدیه تولید برای اولین بار (ماده 10 قانون جهش دانش). ). تولید بر اساس ماده 29 قانون مناقصات جشن مصوب 25/01/1392 به منظور تامین نیازهای فناورانه، راهبردی و تحریمی، سطح ارتباط علمی و مالی با شرکت ها و موسسات دانش بنیان را افزایش داده است، به طوری که بار دوم این بار با همکاری شرکت های دانش بنیان مقام اول را در بین دستگاه های اجرایی کسب کرده است.

صنعت نفت ایران هر ساله شاهد شکسته شدن انحصار شرکت‌های آمریکایی و اروپایی است: اخیراً مهندسان ایرانی موفق به توسعه فناوری ساخت توربین جریان محوری یا توربواکسپندر شده‌اند که قبلاً انحصار تولید نفت را از دست داده بود. این محصول تنها در دست چهار کشور آلمان، انگلستان، فرانسه و آمریکا بود.

شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از سال 1400 با هدف بومی سازی تجهیزات حیاتی صنعت گاز کشور و پایان دادن به وابستگی به شرکت های خارجی، مهار توان داخلی کشور و حمایت از شرکت های دانش بنیان، هسته مرکزی یکی از رایج ترین 3.5 را جانمایی کرده است. توربو اکسپندرهای MW مورد نیاز است.

وظیفه توربواکسپندر 3.5 مگاواتی خنک کردن گاز ورودی به جعبه سرد واحد بازیافت اتان و افزایش فشار گاز متان ارسالی به واحد صادرات گاز و شبکه سراسری توزیع گاز است. 590 تن و درآمد روزانه از فروش اتان نزدیک به 230 هزار دلار خواهد بود.

هزینه ساخت نمونه خارجی توربواکسپندر 3.5 مگاواتی ساخت کرایوستار (کرایوستار) فرانسه حدود 3 میلیون و 800 هزار یورو است که با داخلی سازی این محصول توسط شرکت دانش کاوش صنعت توس، هزینه ها کاهش می یابد. در حدود 3 میلیون یورو و همچنین صرفه جویی 55 درصدی ارزی که همراه با آن خواهد بود، همچنین بزرگترین دستاورد توسعه این محصول کسب دانش فنی طراحی و ساخت بلبرینگ های مغناطیسی است.

در صورت استفاده موفقیت آمیز از این تجهیزات در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی، علاوه بر تامین نیاز پالایشگاهی کشور، ایران به یکی از معدود کشورهای تولید کننده توربواکسپنددر در جهان تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.