افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
17

موهای شما (با بافت آفریقایی) زیبا هستند: آسیب بافت گرایی

  • کد خبر : 1459
موهای شما (با بافت آفریقایی) زیبا هستند: آسیب بافت گرایی

در قسمت سوم مجموعه چهار قسمتی خود، به بررسی بافت گرایی و تأثیر آن بر بسیاری از افراد سیاه پوست و لاتین می پردازیم. ما همچنین راه هایی را برای به دست آوردن قدردانی بیشتر از کلاف ها و فرهای طبیعی زیبای شما بررسی خواهیم کرد. 1 دسامبر 2022 – این اولین روز کاری شما […]


در قسمت سوم مجموعه چهار قسمتی خود، به بررسی بافت گرایی و تأثیر آن بر بسیاری از افراد سیاه پوست و لاتین می پردازیم. ما همچنین راه هایی را برای به دست آوردن قدردانی بیشتر از کلاف ها و فرهای طبیعی زیبای شما بررسی خواهیم کرد.

1 دسامبر 2022 – این اولین روز کاری شما در یک شغل جدید است و شما مجموعه ای از اعصاب و هیجان هستید. دست شما برای فشار دادن دکمه “پیوستن به جلسه” می رود. همانطور که نفس می کشید، آن فکر مزاحم می جنگد تا به روده شما ضربه بزند اعتماد به نفس.

“موهای من چه پیامی برای همکاران جدیدم خواهد فرستاد؟”

اگر شما یک فرد آفریقایی تبار نیستید، ممکن است ندانید که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم. از نظر تاریخی، ما موهای طبیعی بافت غیرجذاب، غیرحرفه‌ای، و شاید ناراحت‌کننده‌تر از همه، «مرتب» تلقی شده است. خوشبختانه، حرکت طبیعی مو (با بافت افروخته) افزایش یافته است تکانه (روشن و خاموش) در چند دهه گذشته.

در مجموعه مستند جدید خود “Color by WebMD: WebMD’s Exploration of Race and Mental Health”، ما به آنچه به عنوان بافت گرایی معروف است و تأثیر آن بر بسیاری از سیاه پوستان و لاتین تبارها می پردازیم. ما همچنین در مورد راه هایی صحبت خواهیم کرد که می توانیم قدردانی بیشتری از کلاف ها و فرهای طبیعی زیبای خود به دست آوریم.

چهار نوع اصلی مو

بافت گرایی – یا تبعیض بر اساس فاصله یا نزدیکی موهای طبیعی شما به موهای اروپایی (ریز، صاف) – می تواند در بسیاری از جوامع رنگی رایج باشد. ونسا گونلین، دکترا، استادیار جامعه شناسی در دانشگاه جورجیا. او برای کمک به توضیح محل و نحوه عملکرد بافت مو، چهار بافت اصلی مو را تجزیه می کند.

  • نوع اول: موهای صاف
  • نوع دوم: موهای موج دار
  • نوع سه: موهای مجعد
  • نوع چهار: کویل دار یا درشت [afro-textured] مو

به گفته گونلین، نه تنها افراد درون گروه نژادی شما ممکن است بر اساس بافت موی افرویی شما رفتار ضعیفی با شما داشته باشند، بلکه افرادی که خارج از نژاد شما هستند نیز ممکن است موهای با بافت آفریقایی را در دیدی منفی ببینند.

او می‌گوید: «من موی نوع 3 دارم و هرگز نگران این نبودم که در یک مصاحبه شغلی به دلیل موهای طبیعی‌ام شرایط سختی داشته باشم. “اما من افراد دیگری را می شناسم که موهای پیچ خورده و نوع 4 دارند که این نگرانی را دارند.”

زود شروع میشه

به عنوان فردی که با موهایی با بافت آفریقایی متولد شده‌ام، ارتباط قوی با بافت‌گرایی دارم – و خواهرم، لیز دیویس، یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز در کانزاس سیتی، KS نیز همینطور است. لیز به دفتر WebMD در آتلانتا سفر کرد و ما در مورد اینکه چگونه بافت گرایی بر خودپنداره ما تأثیر گذاشت بدون اینکه ما کاملاً متوجه آن باشیم بحث کردیم. لیز می گوید برخی از اولین و آسیب زاترین تجربیات او در مورد مو زمانی اتفاق افتاد که ما به سالن های زیبایی رفتیم تا موهای خود را آرام کنیم، یا شیمیایی صاف شده

او به یاد می آورد: «فقط یادم می آید که پوست سرم در نواحی مختلف سوخته و پوسته پوسته شده است.

لیز می‌گوید، بسیاری از مردم عوامل روان‌شناختی شل کردن موهای شما و همچنین نوع پیامی که می‌تواند درباره نوع مویی که «جذاب» محسوب می‌شود ارسال کند، در نظر نمی‌گیرند.

حتی فکر نمی‌کنم درک کنم که بافت موهایم در حال تغییر است.»

من و لیز همچنین در مورد چگونگی رشد در جوامع عمدتاً سفیدپوست صحبت کردیم، و اینکه چقدر استانداردهای زیبایی اروپامحور بر نگاه ما به موهایمان تأثیر می گذارد. در کالج، لیز به یاد آورد که به یکی از دوستانش (که سفیدپوست بود) عکس های مختلفی از مدل های کوتاهی مو را نشان داد و از او پرسید که کدام یک را باید تهیه کند.

به یاد دارم که او به من گفت: “لیز، اینها همه سفیدپوستان هستند.” آیا نمی‌خواهید مدل مویی انتخاب کنید که معرف رنگ پوست و فرهنگ شما باشد؟» لیز می‌گوید.

لیز شروع به تحقیق در مورد تولیدکنندگان محتوای موی سیاه و طبیعی در رسانه های اجتماعی کرد که در مورد سفر موهای طبیعی خود صحبت می کنند و همچنین در مورد نحوه مراقبت از فرهای با بافت آفریقایی خود به اشتراک می گذارند.

“من این را برای خودم می خواستم. من شروع کردم به توانمندتر شدن در احساس خودم و فرهنگم.» او می گوید.

ویزگی های چهره

به گفته رادیکا پارامسواران، دکترا، دانشیار دانشکده رسانه در دانشگاه، اغلب کمتر از ویژگی گرایی صحبت می شود، اما همچنان نقش مهمی در نحوه رفتار با رنگین پوستان در جوامع خود ایفا می کند و می تواند تأثیرات مخربی بر ادراک فرد از خود داشته باشد. دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون ویژگی‌گرایی بر این تمرکز دارد که ویژگی‌های فیزیکی فرد تا چه حد از ویژگی‌های اروپایی مرکزی (بینی باریک، لب‌های نازک‌تر) فاصله دارد.

«اگر ویژگی‌های شما از همان «ایده‌آل اروپایی» دور شود، آن‌وقت زیبا دیده نمی‌شوید. از این رو، شما دارید جراحی های تغییر دهنده چشم او می‌گوید: در ژاپن و مردم در سایر نقاط جهان جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند که به شما کمک می‌کند تا به ویژگی‌هایی نزدیک‌تر به این «ایده‌آل اروپایی» دست پیدا کنید.

Nayeli Y. Chavez-Dueñas، دکتر Nayeli Y. Chavez-Dueñas، روانشناس بالینی دارای مجوز و استاد در دانشکده روانشناسی حرفه ای شیکاگو، می گوید که این پدیده در بسیاری از جوامع لاتین تبار گسترده است.

او می‌گوید: «به عنوان مثال، اگر فردی پوست روشن و بینی پهنی داشته باشد، باز هم آن کلیشه با نظراتی مانند «رنگ پوستت زیباست، اما به بینی خود نگاه کن» وجود دارد.

اثرات “-ایسم ها” بر سلامت روان

لیز می‌گوید: تأثیرات بافت‌گرایی بر سلامت روانی را می‌توان به «ظریف‌ترین راه‌ها» دید. جملاتی مانند «من پوستم را دوست ندارم. من موهایم را دوست ندارم متنفرم رسانه های اجتماعی او می‌گوید، زیرا همه افراد در آنجا بسیار زیباتر از من هستند.

هنگامی که لیز نمونه هایی از این افراد «بسیار زیبا» را می پرسد، آنها معمولاً تصاویری از افراد رنگین پوست روشن تر، با الگوهای فر شل تر و ویژگی های اروپایی محور هستند.

او می‌گوید: «این یک مکان فوق‌العاده دردناک برای نشستن است، زمانی که کسی آسیب می‌بیند و به خاطر شخصیتی که دارد درد می‌کشد». هیچ مشکلی در مو، پوست یا ویژگی های صورت آنها وجود ندارد. مشکلی در جامعه ما وجود دارد که به استاندارد زیبایی اروپا محور امتیاز می دهد.

در مرحله بعد، ما به آنچه برای مبارزه انجام می شود نگاه خواهیم کرد رنگ گرایی، ویژگی گرایی و بافت گرایی. WebMD برای دیدار با خانواده می – دو والدین هزار ساله با دختران سه قلو آفریقایی لاتین – به دالاس سفر کرد.

مثال آنها درس بزرگی برای رنگین پوستان و افراد غیر رنگین پوست در مورد چگونگی مقابله با این الگوهای فکری مضر است که کودکان اغلب می توانند در سنین پایین اتخاذ کنند.

نمایش منابع

منابع:

Radhika Parameswaran، دکترا، دانشیار، دانشکده رسانه، دانشگاه ایندیانا، بلومینگتون.

Nayeli Y. Chavez-Dueñas، دکترا، روانشناس بالینی دارای مجوز. استاد، دانشکده روانشناسی حرفه ای شیکاگو.

لیز دیویس، درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز؛ مالک، لیز دیویس تراپی.

پالایشگاه 29: “سیاست، سیاست، و رسانه های اجتماعی: چگونه موهای طبیعی بر یک نسل تاثیر گذاشته است.”

ونسا گونلین، دکترا، استادیار جامعه شناسی، دانشگاه جورجیا.

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.