افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

بازگشت فرزاد حسنی به تلویزیون/ صداوسیما به دنبال اصلاح اشتباهاتش است؟

  • کد خبر : 145845
بازگشت فرزاد حسنی به تلویزیون/ صداوسیما به دنبال اصلاح اشتباهاتش است؟

کمی به عقب برگردیم، طی یک دوره زمانی، بسیاری از هنرمندان تلویزیونی که مخاطبان زیادی داشتند به دلایلی کنار گذاشته شدند یا کنار رفتند. این روزها دو مجری ورزشی دیگر از تلویزیون رفتند و حالا گویا تلویزیون متوجه شده که فقط برای 10 درصد مخاطبان خاص برنامه می سازد. به همین دلیل مدام از بازگشت […]

کمی به عقب برگردیم، طی یک دوره زمانی، بسیاری از هنرمندان تلویزیونی که مخاطبان زیادی داشتند به دلایلی کنار گذاشته شدند یا کنار رفتند. این روزها دو مجری ورزشی دیگر از تلویزیون رفتند و حالا گویا تلویزیون متوجه شده که فقط برای 10 درصد مخاطبان خاص برنامه می سازد. به همین دلیل مدام از بازگشت چند هنرمند سرشناس مانند رضا رشیدپور، گلزار، ایرج طهماسب و… به تلویزیون صحبت می کند.

تلویزیون زمانی می‌گفت ما سلبریتی نمی‌خواهیم و با جدیت تمام اصرار داشت که برنامه‌هایش مشاهیر نباشد و با این دستور راه جدیدی را آغاز کرد، راهی که به مرور زمان نه تنها نتوانست مردمش را به هم نزدیک کند. این بازی تبدیل به یک بازی دو باخت شد و در نهایت کار به جایی رسید که هر کاری که جبلی و سایر مدیران انجام می دادند باعث حمله به آنها شد. به عبارت دیگر، بین کسانی که می‌خواهند تلویزیون را به خودی تبدیل کنند و کسانی که حضور چهره‌ها را در جذب مخاطب به تلویزیون مؤثر می‌دانستند، جنگ قدرت شکل گرفت و به این ترتیب، عرصه‌ی درگیری بین همه کسانی شکل گرفت. یک ارتباط. به تلویزیون

رادیو و تلویزیون ابتدا سلبریتی ها و همه مجریانی را که مهارت کافی در بازیگری و محبوبیت لازم برای جذب مخاطب را داشتند کنار گذاشت و در مقابل آن ها کسانی که قبلا بازیگر یا معلم بودند وارد صحنه شدند. ارتباطات یا اگر رشته تخصصی او بازیگری بود، برنامه های زیادی همزمان از تلویزیون پخش می شد و همه فرصت های خلاقیت و حرکتی جدید در بازیگری را از بین می برد.

بازگشت یک چهره

احتمالاً خبر ساخت فصل چهارم سریال «زیرخاکی» را شنیده اید. سریالی که جلیل سامان سه فصل آن را به مناسبت های مختلف پخش کرد. سیمافیلم که این روزها سریال های متعددی را در دستور کار خود دارد که در مراحل مختلف تصویب پلان ها، فیلمنامه و پیش تولید قرار دارند، به همین دلیل تصمیم گرفته به «زیر خاکی» بازگردد و فصل چهارم آن را بسازد، احتمالا این خبر A. کمی قبل شنیده ها حکایت از مطالبه جدی سعید آقاخانی از سیما دارد که تا فصل جدید «نون» از این کارگردان سوال شده است. برای آماده سازی خور برای پخش از شبکه یک سیما در نوروز 1403. پیش از این قرار بود «نون خ» روی یکی از تریبون های شبکه تلویزیونی داخلی پخش شود، اما فشارها و درخواست های صدا و سیما عامل اصلی جلوگیری از این امر بود. داستان؛ که در نهایت سعید آقاخانی را مجبور به عقد قرارداد با صداوسیما کرد.

البته چند روز قبل، در اولین روزهای شهریور 1402، این خبر منتشر شد که در نوروز 1403، فصل جدید سریال «مهمونی» با اجرای ایرج طهماسب و اجرای عروسک ها و مهمانان جدید. از شبکه نسیم پخش خواهد شد. بر اساس نامه‌ای که از سوی اداره کل صدا و سیما در فضای مجازی منتشر شده است، از مدیران شرکت‌ها، صاحبان صنایع و مراکز تبلیغاتی دعوت شده است تا با ارسال درخواست‌های خود برای تبلیغات اختصاصی این برنامه، جایگاه این آگهی‌ها را در بالاترین سطح تعیین کنند. مقدار ارائه شده آن را بدهید!

گویندگانی که به دنبال برندها هستند

صبح امروز اتفاق جدیدی افتاد که معاون سیما از بازگشت وی خبر داد. فرزاد حسنی وی در تلویزیون تاکید کرد که این شبکه هیچ برندی را رها نمی کند و با همه آنها در حال مذاکره است.

محسن برمهانی، معاون سیما در گفت‌وگویی درباره بازگشت برنامه‌های برندسازی شده به تلویزیون، اعلام کرد: همه برندهایی که در این سال‌ها در سازمان صداسیما به موفقیت رسیده‌اند جزو سرمایه‌های صداسیما هستند و سازمان نمی‌دهد. روی هر برندی می‌خواهد و در حال مذاکره با آن‌ها هستند، سریالی مثل «نون خا» در حال حاضر در حال تولید است، برخی از این برندها ممکن است از هفته آینده شروع به تولید کنند و تولید برخی دیگر ممکن است در چند ماه آینده اتفاق بیفتد. چرا ایستگاه رادیویی به هیچ وجه تسلیم نمی شود.

برمهانی در خصوص ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» گفت: برای همه کارها برنامه ریزی شده است اما تا زمانی که قطعی نشود نمی توان درباره آن چیزی گفت. اما نه تنها برای «پایتخت»، بلکه برای کارهای دیگر هم برنامه‌ریزی شده است و ما به نحوه ارائه آن فکر می‌کنیم. چه در سینما و چه در تلویزیون.

قائم مقام سیما همچنین در پاسخ به اینکه در بین مجریان، کدام مجری در مناسبت های بعدی از جمله شب یلدا اجرا می کند؟ وی از بازگشت فرزاد حسنی به تلویزیون خبر داد.

آخرین حضور فرزاد حسنی در تلویزیون در برنامه پزشکی «اکسیر» بود. حسنی در تمام سال هایی که به عنوان مجری فعالیت می کرد، برای بازیگری هم تلاش کرد که حاصل آن حضور در سریال هایی چون «مسافر هندی»، «برای آخرین بار»، «کمکم کن»، «بیراهه» بود. . مسیر.” در اوایل دهه 90، قبل از حضور در برنامه “اکسیر” در سریالی به نام “سالهای ابری” بازی کرد.

او این روزها بیشتر به عنوان بازیگر تئاتر و سریال های نمایشی مانند «هفت» کیارش اسدی زاده دیده می شود و البته در رادیو نیز به عنوان مجری فعالیت می کند. اما به تازگی در شبکه نسیم اجرا خواهد شد که نام اصلی این برنامه ساعت شنی است و گفتگو محور خواهد بود.

کمی زودتر برگردیم، یادتان هست که به طور غیررسمی اعلام شده بود که احتمال بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به تلویزیون وجود دارد؟ و بعد از آن خبر چه چیزی ایجاد شد؟ مجری آمد و گفت اگر رشیدپور باشد استعفا می دهد و حتی در توئیتر فحش و دعوا هم شد اما در نهایت رشیدپور استعفا داد و اعلام کرد که نمی خواهد به تلویزیون برگردد. اما صداوسیما در تلاش برای بازگرداندن هنرمندان بود و این در حالی رخ داد که پیمان جبلی چندی پیش در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود صداوسیما کسی نیست که از کسی سیاه نمایی کند و اگر چهره ها قانون شکنی کنند، جایی در آن ندارند. برنامه های تلویزیونی طبیعتا این تصمیم جدید تحت تاثیر آمار منتشر شده از سوی محمدرضا نجارزاده مدیر گروه اجتماعی شبکه سه قرار نگرفته است.نجارزاده با انتشار آماری نوشت: 5 درصد مخاطبان به سیدخندان و 37 درصد معلی می روند. گروه قرآنی به 20 درصد، معجزات به 30 درصد، خودمونی رجبی به 19 درصد رسید.» در واقع با یک جمع و تقسیم ساده به عدد 111 می رسیم که تقسیم بر 5 یعنی 22.2 است. که در واقع مخاطبان تلویزیون دو درصد کاهش یافته است، اما آماری از تعداد مخاطبان در دسترس نیست.

به نظر می رسد این اقدامات تلویزیونی گامی رو به جلو است و خود مدیران نیز متوجه ریزش مخاطب و برند شده اند، هرچند می گویند به سلبریتی ها باج نمی دهند، اما خودشان موضوع کاهش مخاطب را پذیرفته اند چون این موضوع نیست. مورد. . این اولین بار است که مسئولان آن را می پذیرند: مخاطبان تلویزیون نسبت به قبل کمتر شده اند. در اردیبهشت 1401 پیمان جبلی در دیدار با هنرمندان کاهش مخاطبان رادیو و تلویزیون را پذیرفت و گفت: همه ما چه شما هنرمند و چه ما مسئولان صدا و سیما باید از خود بپرسیم که چرا علاقه مخاطب چیست. آیا در هنرمندان و آثارشان کاهش یافته است؟چرا برخی از آثاری که قبلا با هزینه کمتر ساخته شده اند ماندگاری بیشتری دارند؟”همه ما مقصریم و نمی توانیم خودمان را تبرئه کنیم.”

اخبار آنلاین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.