افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

افزایش ظرفیت بندر جدید «لنگه» به 90 میلیون تن تا 1414 بنادر غرب هرمزگان رتبه اول ترانزیت خودرو

  • کد خبر : 145821
افزایش ظرفیت بندر جدید «لنگه» به 90 میلیون تن تا 1414 بنادر غرب هرمزگان رتبه اول ترانزیت خودرو

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: مرتضی سالاری در گروه خبرنگاران بازدید از بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ورودی آب بندر لنگ 5.5 متر است، اما در بندر جدید لنگ عمق ورودی آب برای شناورها افزایش می یابد، گفت: او گفت: حدود 13 متر است. : با توسعه بندر […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: مرتضی سالاری در گروه خبرنگاران بازدید از بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه در حال حاضر ورودی آب بندر لنگ 5.5 متر است، اما در بندر جدید لنگ عمق ورودی آب برای شناورها افزایش می یابد، گفت: او گفت: حدود 13 متر است. : با توسعه بندر جدید لنگ، ظرفیت این بندر تا ساعت 14:14 به بیش از 90 میلیون تن افزایش می یابد.

مدیر بندر لنگ و بنادر غرب استان هرمزگان تصریح کرد: در مجموع 1500 هکتار زمین جدید در 3 فاز در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به مساحت بندر جدید لنگ اضافه می شود. . البته آمارها نشان می دهد سال گذشته بیش از 30 هزار کشتی شناور از بنادر غرب استان هرمزگان تردد کردند.

بنادر غرب استان رتبه اول ترانزیت خودرو را در کشور دارند به طوری که در سال گذشته بیش از 160 هزار خودرو از این بنادر به عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت کردند.

مدیر بندر لنگه و بنادر غرب استان هرمزگان با تاکید بر اینکه بیش از سه هزار دریانورد در این حوزه فعالیت می کنند، یادآور شد: بنادر غرب استان از سال گذشته رتبه نخست ترانزیت خودرویی را در کشور به خود اختصاص داده اند. بیش از 160 هزار خودرو از این بنادر به عراق و کشورهای آسیای میانه تردد کردند.

بندر جدید لنگ با عمق آبی 13 متری و خط ساحلی 700 هکتاری می‌تواند پذیرای کشتی‌های اقیانوس‌پیما با ظرفیت بار 50 هزار تنی باشد که نقش اساسی در توسعه دریا محور و ایجاد پایدار دارد. اشتغال در شهرستان بندرلنگه و غرب استان هرمزگان.

وی افزود: بندر جدید لنگ با عمق آبی 13 متری و خلیج 700 هکتاری می تواند پذیرای کشتی های اقیانوس پیما با ظرفیت بار 50 هزار تنی باشد که نقش اساسی در توسعه دریا محور و دریا خواهد داشت. ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان بندرلنگه و غرب استان. هرمزگان را دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این طرح فرصتی برای بهره وری اقتصادی سواحل، ایجاد اشتغال پایدار در غرب هرمزگان، افزایش حمل و نقل دریایی و تقاضای دریایی بندرلنگه و همچنین افزایش روزافزون فراهم می شود. رقابت پذیری بنادر و کشتیرانی بندرلنگ و غرب استان.

بنادر غرب استان در 8 ماهه امسال با کابوتاژ یک میلیون و 327 هزار و 128 تن فرآورده های غیر نفتی و کابوتاژ یک میلیون و 579 هزار و 949 در این بخش از عملیات توانستند روزهای پر رونقی را تجربه کنند. تن محصولات مشتقات نفتی.

مدیر بندر لنگه و بنادر غرب استان هرمزگان تصریح کرد: در 8 ماهه امسال بنادر غرب استان با کابوتاژ یک میلیون و 327 هزار نفری توانستند روزهای پر رونقی را در این نقطه از استان داشته باشند. 128 تن فرآورده های غیر نفتی و کابوتاژ یک میلیون و 579 هزار و 949 تن فرآورده های نفتی زنده عملیات.

سالاری از افزایش 31 درصدی تردد نفتی و غیرنفتی خبر داد و گفت: در مدت مذکور حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که بیشتر آن محموله خودرو بوده به 299 هزار و 999 تن رسید که حاکی از افزایش 31 درصدی است. .

وی افزود: در این مدت بیش از 132 هزار و 363 خودرو با 26 درصد افزایش از طریق بندرلنگ به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت کردند.

در ادامه در این دیدار محمد احمدی زاده معاون بندر و بنادر شرق شهید باهنر استان هرمزگان گفت: با هماهنگی فرمانداری جزیره ابوموسی و دفتر هماهنگی امور عمرانی جزایر استانداری برای اولین بار مسافر مسافر. خط از بندر شهید حقانی به جزیره ابوموسی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: این خط در گام نخست در قالب 2 سفر در هفته فعالیت خواهد کرد که با استقبال هموطنان به سفرهای بیشتری افزایش خواهد یافت.

احمدی زاده: فاز اول تخصیص اراضی لازم برای احداث بندر جدید لنگ به مساحت 200 هکتار آغاز شد و با این پروژه مطالعه ساخت بندر جدید لنگ تسریع شد.

احمدی زاده افزود: فاز اول تخصیص زمین لازم برای احداث بندر جدید لنگ به مساحت 200 هکتار آغاز شده و با این پروژه مطالعات ساخت بندر جدید لنگ تسریع شده است.

با توجه به تعطیلی مجتمع بندری بندرلنگه در داخل شهر و عدم توسعه فیزیکی بندر، به منظور ارتقای جایگاه بندرلنگه در زمینه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل و نقل دریایی از این بندر. . ، از تیرماه سال جاری امکان سنجی و مکان یابی بندر جدید انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مجتمع بندری بندرلنگ در داخل شهر و عدم توسعه فیزیکی بندر، به منظور ارتقای جایگاه بندرلنگ در زمینه ترانزیت و صادرات و پاسخگویی به تقاضای حمل و نقل دریایی این بندر. از تیرماه سال جاری امکان سنجی انجام و ساخت بندر جدید لنگ آغاز شده است که تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است.

افزایش ظرفیت بندر جدید

پیش از آغاز این نشست خبری، محمدعلی اصل سعیدی پور، مدیر روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 2200 کیلومتر مرز قطع شده سخیل داریم که بیشتر این ساخیل مربوط به استان هرمزگان است. در هرمزگان 72 بندر بزرگ و کوچک فعال است و این آمار نشان می دهد که این استان قطب اصلی اقتصادی کشور است و باید از نظر توسعه بندری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی پور: اقدامات پیشگیرانه در سیاست ها و تحولات اقتصادی دریامحور می تواند موجب رشد اقتصادی منطقه و کشور شود. قطعا با این اقدامات امکان بهره برداری بهتر از سواحل جنوبی و شمالی کشور فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید با فرآیندها بیشتر آشنا شویم، تاکید کرد: اتفاق بزرگ کشور مربوط به توسعه اقتصاد دریایی و ابلاغ سیاست های آن از سوی مقام معظم رهبری است. اقدامات پیش بینی شده در سیاست ها و تحولات اقتصادی دریامحور می تواند موجب رشد اقتصادی منطقه و کشور شود. قطعا با این اقدامات می توان از سواحل جنوبی و شمالی کشور بهره بهتری گرفت. بنابراین صنایع دریایی باید فعال تر باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.