افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
1

اسمارتک نیوز » نوجوانان با حکم رئیس جمهور صاحب شورای عالی شدند

  • کد خبر : 145775
اسمارتک نیوز » نوجوانان با حکم رئیس جمهور صاحب شورای عالی شدند

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز ، ماده واحده تکمیل کننده عنوان شورای عالی جوانان به شورای عالی جوانان و نوجوانان در هشتاد و نودمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ آبان ماه به تصویب رسید. این مقعد . بر اساس این مصوبه، اساسنامه جدید شورای عالی جوانان باید توسط دبیرخانه این شورا به روز […]

به گزارش گروه سیاسی اسمارتک نیوز ، ماده واحده تکمیل کننده عنوان شورای عالی جوانان به شورای عالی جوانان و نوجوانان در هشتاد و نودمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ آبان ماه به تصویب رسید. این مقعد .

بر اساس این مصوبه، اساسنامه جدید شورای عالی جوانان باید توسط دبیرخانه این شورا به روز شود تا اهداف و مأموریت های آن به دوره جوانی تعمیم یابد و برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در روز سه شنبه 18 آبان 1402 به مناسبت «هفته جوان» از جمعی از نوجوانان نخبه فعال در عرصه های اجتماعی، ورزشی و علمی در پاستور پذیرایی کرد، از دبیر شورای عالی جوانان خواست: اقداماتی انجام شود تا این شورا تبدیل به شورای عالی شود، جوانان و نوجوانان تبدیل شوند و به عنوان کانون فکری و فکری جوانان و نوجوانان کشور نیز بتوانند از ظرفیت فکری نوجوانان بهره مند شوند.

شورای عالی جوانان یکی از نهادهایی است که زیر نظر رئیس جمهور اداره می شود و وظیفه آن برنامه ریزی و رسیدگی به امور جوانان است.

ایده اولیه تشکیل چنین شورایی ابتدا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در 21 خرداد 1371، با تصویب این شورا تشکیل شد. اساسنامه آن نیز در 15 مرداد همان سال در 7 ماده و یک تبصره به تصویب رسید.

این شورا در سال 1376 به کانون ملی جوانان تغییر نام داد و در سال 1379 بر اساس قانون سوم توسعه مجدداً به سازمان ملی جوانان تغییر نام داد تا اینکه در سال 1390 با انتصاب دبیر جدید آن توسط رئیس جمهور، فصل جدید در فعالیت خود افتتاح شد که تا امروز ادامه دارد.

اهداف این شورا که دبیر آن هم اکنون بر عهده «وحید یامین پور» معاون وزیر ورزش و جوانان است، رشد متوازن و همه جانبه شخصیت جوانان بر اساس اصول، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، رفع نیازهای فکری، اجتماعی، جسمانی، معنوی و تهذیب. هدایت عواطف و عواطف جوانان، فراهم آوردن زمینه مشارکت جوانان در زندگی اجتماعی و پیشبرد جامعه و دفاع از میهن جمهوری اسلامی ایران. و نشاط و شادابی جوانان را در راستای عظمت و سربلندی ایران اسلامی حفظ و تقویت کند و اینک این ماموریت ها نیز به حوزه جوانان محول شود.

اعضای شورای عالی جوانان و نوجوانان توسط رئیس جمهور و در غیاب وی معاون اول رئیس جمهور، وزرای آموزش و پرورش، کشور، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و جوانان منصوب می شوند. بهزیستی و سلامت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت امور زنان و خانواده، رؤسای سازمان برنامه و بودجه، صدا و سیما و تبلیغات اسلامی، فرمانده سازمان بسیج مصطفین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس جمهور جهاد دانشگاهی، رئیس هلال احمر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده قوه قضائیه و چهار نفر از کارشناسان زن و مرد متعهد به انتخابات شورای عالی انقلاب فرهنگی و طی حکمی رئیس جمهور برای مدت 3 سال

دبیر شورای عالی جوانان و نوجوانان با انتخاب رئیس شورا (رئیس جمهور) موظف به شرکت در جلسات هیئت حاکمه می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.