افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
6

طرز تهیه آش انار; خدایا برای شب یلدا آش رشته نپز که خیلی خیس است.

  • کد خبر : 145681
طرز تهیه آش انار;  خدایا برای شب یلدا آش رشته نپز که خیلی خیس است.

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- اگر برای شب یلدا مهمانی دارید، حتماً از این به بعد به فکر خدمت آنها باشید. همانطور که می دانید شب یلدا غذاهای مخصوص به خود را دارد و همه غذاها در آن شب سرو نمی شوند. البته لازم نیست، می توانید مهمانان را به […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- اگر برای شب یلدا مهمانی دارید، حتماً از این به بعد به فکر خدمت آنها باشید. همانطور که می دانید شب یلدا غذاهای مخصوص به خود را دارد و همه غذاها در آن شب سرو نمی شوند. البته لازم نیست، می توانید مهمانان را به شب یلدا دعوت کنید و به آنها خورش سبزی بدهید، بسیار خوشمزه است. اما این یک سنت دیرینه است که شب نشینی شب یلدا با دیگر شب نشین ها متفاوت بود. از خوراکی های شب یلدا می توان به انار پلو، مرغ ناردونی، آش انار، خورش کدو حلوایی، پیراشکی انار، سبزی پلو با ماهی، مرسه پلو، انواع دلمه، انار و مرغ ترش اشاره کرد.

از امروز تا آخر آذر هر روز یکی از غذاهای خاص شب یلدا را به شما نشان خواهیم داد. در این مطلب طرز تهیه سوپ انار را به شما می گوییم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آش انار 4 نفره

لوبیا قرمز 1 لیوان

1 فنجان برنج

عدس 1/2 پیمانه

1/2 فنجان بلغور گندم یا جو

آب انار ترش 3 پیمانه

دانه انار 1 لیوان

رب انار 2 قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده 250 گرم

2 حبه آب گوشت

1 عدد پیاز

سوپ سبزیجات 500 گرم

1 فنجان پیاز داغ

نعنا تند 3 قاشق غذاخوری

پودر تخم گشنیز 2 قاشق چایخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

ادویه کاری 1/2 قاشق چایخوری

گلپر 1 قاشق غذاخوری

سماق 1 قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه سوپ انار

1- حبوبات را 24 ساعت قبل در آب سرد خیس کنید، در این فاصله چند بار آب آن را عوض کنید، سپس هر کدام را جداگانه بپزید. برنج در حین پخت باید کاملا له شود پس می توانید از برنج نیم دانه هم استفاده کنید.

۲- قابلمه ای را انتخاب کنید که ظرفیت آن بیشتر از مواد اولیه باشد، حدود نصف آن را با آب پر کنید، در قابلمه را بگذارید، صبر کنید تا بجوشد، سپس حبوباتی را که قبلا پخته بودید، به همراه آب گوشت و نیمی از داغ را اضافه کنید. پیاز را که جوشید، رب انار را بریزید و آب انار را بریزید.

3- بگذارید دوباره بجوشد سپس سبزیجات را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. سبزیجات موجود در این سوپ شامل 100 گرم جعفری، 100 گرم اسفناج، 150 گرم تره فرنگی و 150 گرم گشنیز است. بگذارید نیم ساعت با در باز و روی حرارت متوسط ​​بجوشد.

4- برای درست کردن کوفته ها، پیاز رنده شده، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و ادویه کاری را مخلوط کرده و با دست خوب ورز دهید. اگر وقت داشتید بگذارید گوشت در ظرف دربسته چند ساعتی در یخچال بماند و بعد کوفته ها را درست کنید. بعد از درست کردن کلکال ها، چند قاشق غذاخوری روغن داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا قرار دهید. تا زمانی که گوشت پخته نشود با قاشق هم نزنید، فقط با استفاده از دسته تابه هر چند وقت یکبار گوشت را حرکت دهید. برای پختن کوفته ها آب نریزید چون آب گوشت را از دست می دهد پس بگذارید در آب خودش بپزد.

5- نیم ساعت بعد از افزودن سبزی، گلپر و سماق را اضافه کرده و پودر قیز را با کمی روغن تفت داده و به سوپ اضافه کنید. بعد از 10 دقیقه از روی حرارت بردارید و با دانه های انار، نعناع تند، پیاز تند و کوفته قلقلی تزئین کنید.

اگر می خواهید آشپزی ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانوز سر بزنید.

4321gv1rb




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.