افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

اسمارتک نیوز » مدافعان مهاجمان را می کشند

  • کد خبر : 145572
اسمارتک نیوز » مدافعان مهاجمان را می کشند

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، استقلال تا پایان هفته یازدهم 15 بار موفق به گلزنی شده است که 10 بار از جمله یک بازی کمتر در لیگ به میدان رفته است. با این تعداد گل، آبی پوشان در کنار تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن پس از سپاهان با 20 گل در رده دوم […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، استقلال تا پایان هفته یازدهم 15 بار موفق به گلزنی شده است که 10 بار از جمله یک بازی کمتر در لیگ به میدان رفته است. با این تعداد گل، آبی پوشان در کنار تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن پس از سپاهان با 20 گل در رده دوم جدول گلزنان لیگ قرار گرفتند. میانگین گل های خورده استقلال بعد از 10 بازی نیز عددی بزرگتر از یک را نشان می دهد که شاید ایده آل نباشد اما همین معیار کافی است تا نشان دهد استقلال به طور میانگین در هر بازی توانایی گلزنی دارد و از این نقطه به بعد از دید وضعیت از نظر گلزنان مساعد است.
تنها نقطه تاریک استقلالی ها تعداد گل های مهاجمان است که چندان قابل دفاع نیست. اما در عین حال خط دفاعی استقلال هم گل های مهمی را در لیگ به ثمر رسانده اند و نکونام هم قصد دارد از مدافعانش بخواهد در روزهایی که مهاجمانش کمی دیر گلزنی می کنند به همین روند گلزنی ادامه دهند.
مرادمند، سهرابیان، سلیمی و حردانی به‌عنوان بازیکنانی که در خط دفاعی استقلال استفاده می‌شدند، هر کدام یک بار با پیراهن استقلال گلزنی کردند و کوین یاماگا نیز در پست دفاع راست استقلال دو بار موفق به گلزنی شد و در مجموع 15 گل به ثمر رساند. 6 گل در 10 بازی توسط مدافعان، از این نظر استقلالی ها بیشترین گلزن ترین مدافعان لیگ برتر را دارند و هیچ تیمی به اندازه مدافعانش گل نزده است.
بخشی از دلایل گلزنی مدافعان استقلال در لیگ بیست و سوم، گلزنی آنهاست. پیش از این شاهد گلزنی مرادمند، حردانی و یاماگا در ترکیب استقلال بودیم، اما تاکتیک های جواد نکونام و درخواست او از مدافعانش برای حضور در گلزنی را نیز باید یکی از مهم ترین دلایل رشد گلزنی دانست. مدافعان استقلال
نکونام در واقع خط دفاعی تیمش را برای حضور در دروازه باز گذاشت تا حتی سهرابیان هم پایش را برای گلزنی باز کند و سلیمی آنقدر اعتماد به نفس پیدا کند که توانست دروازه تیم سابقش تراکتور را باز کند.
این در حالی است که رزبه سامی چشمانش را برای گلزنی در استقلال باز نکرده است اما این احتمال وجود دارد که به عنوان یکی از عناصر دفاعی استقلال به جمع گلزنان این تیم بپیوندد. چشمی تیرانداز خوبی است و سابقه گلزنی با سر دارد و این دو مولفه باعث می شود که بازیکن باتجربه استقلال در هفته های آینده در خط دفاعی احتمالا در خط گلزنی بنشیند تا آمار گلزنی استقلالی ها غنی تر به نظر برسد. از این دیدگاه
البته باید به این نکته هم اشاره کرد که جواد نکونام تا دیدار هفته سوم مقابل سپاهان با چهار مدافع تیمش را به لیگ برتر رساند که در آن باید به مدافعان چپ و راست تخصصی متوسل می شد اما در ادامه سرمربی استقلالی ها تغییر کرد. ذهن او: داد و تیمش با سه مدافع وارد لیگ برتر شدند که تاکنون نتایج نامطلوبی برای استقلال به همراه نداشته و حتی تعداد گل های استقلال را افزایش داده است.
البته در این سیستم بازیکنانی که در کناره های خط هافبک استفاده می شوند نیز باید در زمان هایی از بازی به خط دفاعی کمک کنند که در واقع نقش دو منظوره برای هافبک راست و چپ دارد اما یک هدف است. . بازی گلزنی که به شکل ملموسی در استقلال گسترش پیدا کرده است تا آبی ها به تیمی تبدیل شوند که زهرآگین ترین مدافعان را در اختیار دارند و به نوعی مدافعانشان نقش مهاجم را هم بازی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.