افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

جنبش های تروریستی یک چهره و نقاب ندارند/ مسلمانان در قبال ملت مظلوم فلسطین وظیفه سنگینی دارند.

  • کد خبر : 145560
جنبش های تروریستی یک چهره و نقاب ندارند/ مسلمانان در قبال ملت مظلوم فلسطین وظیفه سنگینی دارند.

به گزارش رکنا به نقل از قضایی «لیث جبر حمزه» رئیس سازمان نخبگان قضایی و عضو شورای عالی قضایی عراق صبح امروز (چهارشنبه 24 آذرماه) با حضور رئیس قوه قضائیه در مقابل اتاق قضایی. حجت الاسلام محسنی اجایی ملاقات کرد رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به ابعاد مختلف جنایات […]

به گزارش رکنا به نقل از قضایی «لیث جبر حمزه» رئیس سازمان نخبگان قضایی و عضو شورای عالی قضایی عراق صبح امروز (چهارشنبه 24 آذرماه) با حضور رئیس قوه قضائیه در مقابل اتاق قضایی. حجت الاسلام محسنی اجایی ملاقات کرد

رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به ابعاد مختلف جنایات وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه، تصریح کرد: متاسفانه امروز غزه و مردم مظلوم و قدرتمند غزه. فلسطین در معرض جدی ترین جنایات علیه بشریت است.» رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی شبانه روز درگیر نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و سلاح ها و سلاح ها و بمب های بسیار مخرب و بزرگ را بر سر مردم، غیرنظامیان، زنان و کودکان این کشور فرو می ریزد. غزه .

محسنی اجیعی با اشاره به جنایت‌کاری صهیونیست‌ها گفت: جنایات فجیعی که رژیم غاصب در غزه انجام می‌دهد مختص امروز نیست، آنها بیش از 70 سال است که دست به جنایت می‌زنند و در این زمینه دست به جنایت زده‌اند. مرتکب «هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین» نشده است. ; این اشغالگران ده ها سال است که مردم فلسطین را شکنجه می کنند، آنها را در سلول های انفرادی زندانی می کنند و مزارعشان را به آتش می کشند. متأسفانه سازمان های به اصطلاح بین المللی در طول این دهه ها و به ویژه در 50 روز اخیر اقدام موثری انجام نداده اند.

مسلمانان در قبال غزه و ملت مظلوم فلسطین مسئولیت بزرگی دارند.

رئیس قوه قضائیه با تشریح مسئولیت خطیر مسلمانان و آزادگان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: امروز همه مردم آزاده و مسلمان در سراسر جهان وظیفه سنگینی در قبال غزه و ملت مظلوم فلسطین بر عهده دارند. . اگر همه کشورهای اسلامی و مردم آزاده جهان اقدامات مؤثر و مفیدی در قبال جنایات رژیم غاصب صهیونیستی انجام ندهند، این جنایات نه تنها در غزه بلکه در سایر کشورها نیز ادامه خواهد داشت. الحمدلله شاهدیم که امروز مردم جهان متوجه جنایات بی حد و حصر صهیونیست ها شده و از خواب بیدار شده اند و کشورهای اسلامی اقدامات خوب و موثری در برابر جنایات این رژیم وحشی انجام داده اند.

محسنی آژه ای در ادامه از صلابت و قدرت نهضت مقاومت در منطقه که از صهیونیست های کودک کش و حامیان دروغین آنها به ستوه آمده است، تصریح کرد: نهضت مقاومت جنبشی نیست که منقرض شود و خواهد شد. حتما این کار را خواهند کرد بیایید آزار و ظلم و ستم صهیونیست ها را در جوانی از بین ببریم. انشاءالله جنایتکاران به سزای اعمالشان در دنیا و آخرت خواهند رسید.

رئیس قوه قضائیه با قدردانی از اقدامات حمایتی دولت و ملت عراق از مردم مظلوم فلسطین گفت: از زحمات مردم، دولت و دستگاه قضایی عراق در سال های اخیر به ویژه در 50 روز اخیر صمیمانه تشکر می کنم. . ، برای تبیین جنایات: رژیم صهیونیستی با کمک به مردم مظلوم غزه کارهای خوبی انجام داد.

در ادامه این دیدار، محسنی آژه ای با تشکر از رئیس شورای عالی قضایی عراق برای ایجاد همکاری و تعامل در سطح عالی، گفت: بدون شک انتظار این است که همکاری کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای همسایه به ویژه ایران و عراق که خسارات زیادی از اقدامات دشمنان و گروه های تروریستی وارد کرده اند، هر چه بیشتر در همه زمینه ها و ابعاد گسترش یافته و تعاملات زیادی برای جلوگیری از تکرار اقدامات تروریستی و تعقیب و مجازات داشته باشند. جنایتکاران

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تنها به توسعه و تعمیق روابط قضایی محدود نمی شود و دو کشور تعاملات و روابط گسترده ای در زمینه های مختلف امنیتی، فرهنگی و … دارند. اقتصاد و گردشگری طی سال گذشته حدود 20 هیئت از مقامات ایرانی و عراقی به کشورهای متبوع خود سفر کرده و تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های مختلفی را امضا کردند.

محسنی آژه ای خاطرنشان کرد: یکی از تفاهم نامه های همکاری بین دولت های ایران و عراق مربوط به گروه های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق است و امیدواریم هر دو کشور اجرای این توافقنامه همکاری را با جدیت دنبال کنند چرا که تقویت امنیت منطقه است. دو کشور خواستار اجرای کامل توافقات هستند، این عبارت توافق است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به توافقات روز گذشته ایران و عراق در کمیته مشترک قضایی مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: امیدواریم تمامی مفاد توافقات مذکور با جدیت و اهتمام مقامات ایرانی و عراقی های ذیربط پیگیری شود. . مسئولان و به نحو احسن به مرحله اجرا برسند. همچنین حمایت خود را از نظارت و اجرای این توافقات اعلام می کنم.

جنبش های تروریستی چهره و نقاب ندارند.

محسنی آژه ای در تشریح ماهیت حرکت های تروریستی اظهار داشت: حرکت های تروریستی چهره و نقاب ندارند. آنها می توانند هر روز به شکل جدیدی ظاهر شوند. به همین دلیل باید اهداف، اشکال و حامیان این جنبش ها را با اشراف و گستردگی بشناسیم تا بتوانیم به موقع و قاطعانه به آنها بپردازیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به توجه به مقوله کاهش مشکلات قضایی زائران اربعین در کمیته مشترک قضایی ایران و عراق، ضمن تشکر از میزبانی صمیمانه همه مسئولان و مردم عراق از زائران اربعین، زائران ایرانی گفتند: به دلیل وجود پیوندهای عمیق بین دو ملت ایران و عراق، دشمنان و مستکبران هرگز نخواهند توانست بین این دو ملت اختلاف ایجاد کنند. اسلام عزیز و وجود اماکن پاک و متبرکه معصومین علیهم السلام عامل اصلی پیوند دو ملت ایران و عراق است.

لیث جبر حمزه: اقدامات موثری برای اجرای تعهدات دو طرف انجام شد

در این دیدار لیث جابر حمزه رئیس سازمان نخبگان قضایی عراق ضمن تشکر از نامه اخیر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی به شورای عالی قضایی عراق اظهار داشت: نامه رئیس قوه قضائیه کشور نشست جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی قضایی عراق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بسیار به موقع و حاوی موضوعات عظیم و مهمی بود.

وی در همین راستا، ثبت و مستندسازی شکایات مردم از جنایات رژیم صهیونیستی را مقوله ای بسیار مهم دانست و گفت: در راستای اجرای مضامین مندرج در نامه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی آل. از شورای عالی قضایی عراق، از تمامی دادگاه های کشور عراق خواسته شد تا نیاز به دریافت شکایات مردمی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را پیش بینی کرده و آمادگی دریافت این شکایات و رسیدگی به آنها را داشته باشند.

رئیس سازمان نخبگان قضایی عراق در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه بین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی قضایی عراق دو جلسه بین مقامات قضایی دو کشور در بغداد و تهران برگزار شد و اقدامات موثری برای انجام تعهدات طرفین انجام شد.

وی همچنین با اشاره به صورتجلسه جلسه مشترک به امضای روسای قوه قضاییه دو کشور ایران و عراق گفت: اقدامات لازم برای اجرای درخواست معاضدت قضایی دادگاه کیفری استان تهران در خصوص پرونده انجام شود. گروهک تروریستی منافقین»، «ارائه گزارش جایگزین از پرونده اقدام تروریستی و جنایتکارانه در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یارانشان شد و تسریع در روند قضایی اقداماتی با هدف محاکمه و مجازات کلیه عوامل، مباشران، فرماندهان و تمامی کسانی که در این جنایت بزرگ دست داشته اند «همکاری قضایی از طریق تبادل اطلاعات، تبادل تجربیات، مستندسازی جرایم ارتکابی و تعقیب و مجازات عوامل تروریستی. گروه‌ها و دفاع از حقوق قربانیان در دادگاه‌های ملی و بین‌المللی، «بررسی فوری و جدی درخواست‌های استرداد عاملان جنایات تروریستی و تسریع در استرداد آنها»، «قرار دادن گروهک‌های منافقین، داعش، تکفیری‌ها، کومله، دموکرات، پژک، خبات و پاک در لیست گروه های تروریستی با رصد از طریق مراجع قانونی، اتخاذ تدابیر و همکاری های قضایی لازم در رابطه با تعقیب، مجازات و استرداد هتاک کنندگان به مقدسات دین مبین اسلام و سایر ادیان آسمانی. به ویژه اقدامات مجرمانه برخی از اتباع دو کشور در کشورهای خارجی در این زمینه» و «حمایت قضایی برای کاهش و رفع مشکلات حقوقی زائران اربعین حسینی(ع)» از جمله مفاد این صورتجلسه به اشتراک گذاشته شد. .

این نشست دومین نشست کمیته مشترک قضایی مبارزه با تروریسم ایران و عراق بود. اولین دوره در شهریور ماه سال جاری در عراق برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.