افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

اسمارتک نیوز » مروری بر خاطرات تلخ باشگاه های ایرانی در آسیا

  • کد خبر : 145464
اسمارتک نیوز » مروری بر خاطرات تلخ باشگاه های ایرانی در آسیا

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته ششم و پایانی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه شب در ورزشگاه مملو از هواداران آزادی میزبان «الدیل» قطر بود. شاگردان یحیی گل محمدی در حالی که در این دیدار می توانستند به پیروزی خانگی مقابل “الدحیل” دست یابند و به مرحله یک هشتم […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته ششم و پایانی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه شب در ورزشگاه مملو از هواداران آزادی میزبان «الدیل» قطر بود. شاگردان یحیی گل محمدی در حالی که در این دیدار می توانستند به پیروزی خانگی مقابل “الدحیل” دست یابند و به مرحله یک هشتم نهایی برسند اما در کمال ناباوری این دیدار را با نتیجه 2 بر یک به حریف واگذار کردند. جشنی که پرسپولیسی‌ها حاضر بودند آن را تدارک ببینند، اما محقق نمی‌شود و غم بزرگی در دل آنها می‌نشیند.

در شبی که قرمزها می توانستند با یک پنالتی در دقیقه 81 پیش بیفتند، گلسیانی این پنالتی را از دست داد و دو دقیقه بعد مایکل اولونگا از روی ضربه ایستگاهی به پرسپولیس گلزنی کرد.

این اولین بار نیست که ورزشگاه آزادی دچار چنین فاجعه تلخی می شود. آزادی بارها شاهد شب هایی بوده است که بسیاری از تماشاگران به امید پیروزی، صعود یا قهرمانی، ناامیدی را رها کرده اند و چیزی جز حسرت باقی نگذاشته اند.

روزی که آزادی باتلاق امیدهای استقلال شد

14 آوریل 2011 – استقلال 1 – آنیانگ ال جی چیتاز 2

دیدار استقلال با آنیانگ یا اف سی سئول کره جنوبی در سال 2002 و در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا، دیداری فراموش نشدنی است. آن بازی دومین بازی نیمه نهایی آخرین دوره جام باشگاه های آسیا بود که در 23 فروردین 1387 در ورزشگاه آزادی برگزار شد. قبل از شروع آن مسابقه، باران سیل آسا چمن ورزشگاه آزادی را زیر آب گرفت و آن را به باتلاقی تبدیل کرد که توپ به سختی می توانست روی آن حرکت کند.

استقلالی ها در آخرین بازی با پیروزی در ورزشگاه خود و در حضور هزاران هوادار به میدان آمدند اما همه چیز فرق می کرد و چمن آزادی به باتلاقی رویایی برای آبی ها و هوادارانشان تبدیل شد. سیروس دین محمدی، محمد نوازی، داوود سیدعباسی و سیاوش اکبرپور از ستاره های استقلال در آن دیدار بودند.

گل اول آن بازی توسط مارکو مارتینز در دقیقه 55 برای آنیانگ به ثمر رسید اما یدالله اکبری در دقیقه 62 به آن گل پاسخ داد و آنیانگ در دقیقه 72 توسط آندره لوئیس دوس سانتوس گل دوم را به ثمر رساند تا با نتیجه 2-1 پیروز شود. استقلال و رفتن به فینال آن تورنمنت. البته در آن دیدار محمد نوازی یک پنالتی را برای آبی پوشان از دست داد.

تصویری از دیدار استقلال و آنیانگ

پاس خداحافظی باورنکردنی با آسیا

30 سپتامبر 2004 – پاس 3 العین 3

آن روز تیم فوتبال پاس کمی دورتر از ورزشگاه آزادی و در ورزشگاه تستگردی بود و در مرحله یک هشتم نهایی میزبان العین امارات بود. شاگردان دنیزلی توانسته بودند در بازی رفت امارات مقابل حریف خود به تساوی 1-1 دست یابند و با توجه به 10 هزار هواداری که برای حمایت از آنها در ورزشگاه آمده بودند، همه چیز برای رسیدن به نیمه نهایی آسیا با پیروزی در خانه مهیا بود. . آنها را شاد به خانه بفرستید و شبی به یاد ماندنی را در دل هوادارانشان بگذارید. این دیدار اگرچه برای اهالی فوتبال خاطره انگیز بود اما خاطره ای تلخ و تاسف برانگیز است.

تیم پاس از بازیکنانی چون جواد نکونام، آرش برهانی، نیما نکیسا و محمد نصرتی استفاده می کند و امید زیادی به قهرمانی داشت. آنها توانستند نیمه اول را با یک گل به پایان برسانند و در نیمه دوم آرش برهانی گل دوم بازیکنان پاس را وارد دروازه العین کرد و همه چیز برای جشن صعود آماده بود. دقایقی بعد یکی از گل ها جبران شد اما “عیسی ترائوره” گل سوم را هم به ثمر رساند. اما این جشن در دو دقیقه به غم بزرگی تبدیل شد و دو گل پیاپی در دقایق 81 و 83 به تساوی رسید و طبق قانون گل های بیشتر در خانه حریف، این العین بود که رفت. به نیمه نهایی

ضربه ایستگاهی ریوالدو قلب پرسپولیسی ها را به درد آورد

سال 2008 پرسپولیس صفر – بنیانگذار وان

پرسپولیس امسال به عنوان تیم اول گروه خود صعود کرد و این فرصت طلایی را داشت که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان تک بازی میزبانی کند.

پرسپولیس در شرایطی مملو از تماشاگران آزادی به مصاف تیم دوم گروه D رفت که مشکلات و تنش هایشان به اوج خود رسیده بود. مطالبات مالی بازیکنان، استعفای حسین هدایتی (رئیس هیات مدیره)، درگیری لفظی برخی بازیکنان با مدیران تیم ها، در آستانه دیدار حساس مقابل بوندکار، پرسپولیس را به تیمی کاملا پرحاشیه تبدیل کرد.

با این حال «نلو وینگادا» در ادامه تاکید کرد که علاقه ای به صحبت در مورد مشکلات تیمش ندارد و ترجیح می دهد مشکلات داخلی تیم را به خارج از باشگاه منتقل نکند. سرمربی پرتغالی از هواداران خواست تا قبل از دیدار با موسس پرسپولیس را تنها نگذارند: “از هواداران می خواهم با پرچم و پیراهن قرمز به ورزشگاه بیایند و تمام جعبه ها را پر کنند. ما به همراهی آنها نیاز داریم.”

در پاسخ 95 هزار نفر از پرسپولیسی ها برای حمایت از تیم محبوب خود مقابل بنیادی که “ریوالدو” افسانه ای را در ترکیب خود داشت به ورزشگاه آمدند و این دیدار پایانی بر همه حاشیه ها و بحران های تیمشان خواهد بود. اما پنالتی ریوالدو مانند تیری بود که به قلب پرسپولیسی ها اصابت کرد و باعث شد این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود بوندکار به پایان برسد.

گره تلخ استقلال در آزادی

10 اکتبر 2012 – استقلال 2 – اف سی سئول 2

اف سی سئول، رقیب استقلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، همان آنیانگ ال جی است که در اوایل دهه 80 توانست در یک روز بارانی در زمین گل آلود آزادی مانع فینالیست شدن استقلال شود.

استقلالی ها در اولین دیدار در کره جنوبی مقابل اف سی سئول با نتیجه 2 بر صفر شکست خورده بودند و امیدوار بودند این نتیجه را در ورزشگاه آزادی و در حضور هواداران خود به دست آورند و به فینال آسیا راه یابند. این دیدار به دلایل زیادی یکی از خاطره انگیزترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در نیمه نهایی است. 88 هزار نفر برای تماشای این دیدار به ورزشگاه آمدند. روز موعود برای استقلال فرا رسید و آبی پوشان تهرانی 19 مهر 1392 در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل اف سی سئول کره جنوبی انتقام گرفتند. دیداری که در آن استقلال باید پس از شکست 2-0 خود در این دیدار ریکاوری می کرد. شرق آسیا برای رسیدن به فینال.

بازیکنان و مربیان استقلال از همه هواداران خود و حتی پرسپولیسی ها خواستند برای حمایت از این تیم به ورزشگاه آزادی بیایند و ورزشگاه را پر از جمعیت کنند تا شاگردان امیر قلانوی حریف کره ای خود را شکست دهند و به فینال لیگ قهرمانان صعود کنند. در این دیدار مانورهای زیادی صورت گرفت و حتی برخی از چهره های سابق استقلال در مصاحبه های خود تاکید کردند که با وجود اختلاف نظر کارلوس کی روش و امیرقلانوی، بهتر است سرمربی وقت تیم ملی پرتغال این دیدار را تماشا کند. و به بازیکنان استقلال روحیه بدهد.

اما در بازی برگشت این “دائسونگ” بود که به زیباترین شکل دروازه رحمتی و استقلال را باز کرد که یکی از زیباترین گل های لیگ قهرمانان آسیا بود. اگرچه جی لوید ساموئل و قاضی برای استقلال گلزنی کردند، اما استقلال گل دوم را از روی پنالتی دریافت کرد تا این دیدار با تساوی 2-2 به پایان برسد و استقلال حذف شود.

معجزه قرمزی که اتفاق نیفتاد

28 آبان 1396 – پرسپولیس سفر – کاشیما صفر

پرسپولیس پس از ناکامی در جذب بازیکن به دلیل محرومیت در نقل و انتقالات، فشار بدنی زیادی را تحمل کرد اما با وجود این، هواداران این تیم از صمیم قلب از تیم خود حمایت کردند و در هیچ دیداری آنها را تنها نگذاشتند. پرسپولیس در این فصل موفق شده بود به فینال آسیا صعود کند و حالا تنها یک مانع برای آنها باقی مانده بود. شاگردان برونکو که در دور اول بازی را با نتیجه 2 بر صفر شکست داده بودند، در شرایط سختی قرار گرفتند.

هیجان زیادی در ورزشگاه آزادی حاکم بود. سکوهای ورزشگاه پر بود و جای سوزن انداختن به آزادی نبود. با وجود اینکه بیش از 8 ساعت تا بازی باقی مانده بود، هواداران پرسپولیس از ساعات اولیه صبح مقابل دروازه های ورودی ورزشگاه آزادی حاضر شده بودند. تعداد زیادی از هواداران شب قبل از شهرهای مختلف آزاد شدند و خود را برای جشن قهرمانی تیم خود آماده می کردند.

به مناسبت این دیدار پس از سال ها ورزشگاه پیر آزادی بازسازی شد و آماده میزبانی یک فینال خاطره انگیز شد. به مناسبت این دیدار مشعل ورزشگاه آزادی پس از 44 سال روشن شد و برج میلاد نیز در جریان بازی قرمز شد.

جانی اینفانتینو (رئیس فیفا)، شیخ سلمان (رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا)، مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال ایران)، کوزو تاشیما (رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن) نیز برای جشن گرفتن جام قهرمانی به ورزشگاه آمدند. . مراسم

اما خستگی در ساق پای بازیکنان پرسپولیس که به وضوح نتوانستند با حریف قدرتمند خود کنار بیایند، سرایت کرد و تلاش آنها در نهایت بی نتیجه ماند تا این دیدار بدون گل به پایان برسد.

این سومین و آخرین بار در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بود که تیمی از ایران به فینال می رسید اما نه سپاهان، نه ذوب آهن و نه پرسپولیس نتوانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند و تیم های شرق آسیا قهرمان شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.