افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

سوال دولت درباره فساد 3 میلیاردی آن مقام عالی رتبه به خاطر همین موضوع برکنار شد!؟

  • کد خبر : 145162

آهنگساز – رضا امیریدر حالی که سازمان بازرسی کل کشور گفته است در تخلف پولی مربوط به چای فقط در سال گذشته یعنی ۱۴۰۱ مبلغ ۱/۱ میلیارد دلار به فلان شرکت داده شده و تخلفی صورت گرفته است، کیهان اظهار داشت: این تصمیم رئیس جمهور بود. دولتی که مرتکب تخلف شد در دولت قبل کشف […]

آهنگساز – رضا امیریدر حالی که سازمان بازرسی کل کشور گفته است در تخلف پولی مربوط به چای فقط در سال گذشته یعنی ۱۴۰۱ مبلغ ۱/۱ میلیارد دلار به فلان شرکت داده شده و تخلفی صورت گرفته است، کیهان اظهار داشت: این تصمیم رئیس جمهور بود. دولتی که مرتکب تخلف شد در دولت قبل کشف شده است!

این در حالی است که دولت رئیس جمهور از مرداد 1400 روی کار آمده و دو سال و چهار ماه فعال بوده و در مفاسد 3 میلیارد دلاری تنها در سال دوم دولت سیزدهم 1 میلیارد دلار ارز. . به آن شرکت خاص پرداخت می شود.

البته اگرچه سازمان بازرسی شروع تخلف را در سال 1397 اعلام کرده است، اما مشخص نیست در نیمه دوم سال 1400 (دوره دولت سیزدهم) چه میزان ارز پرداخت شده است.

همچنین دولت گفته است که با متخلفان این موضوع برخورد کرده و آنها را برکنار کرده است. سوال اینجاست که اسامی این جنایتکاران برکنار شده در دولت سیزدهم چیست؟ و آقای …. که از مقامات عالی رتبه بود هم به همین دلیل برکنار شد!؟

کیهان در مقاله خود با استناد به اخبار سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که دولت روحانی 79 درصد ارز ترجیحی چای را به این شرکت داده است در حالی که سازمان بازرسی مدعی شده این رقم طی سال های گذشته به این شرکت اختصاص یافته است. 2018. تا پایان 2011. باید مشخص شود که این رقم به طور جداگانه برای هر سال و برای هر دولت چقدر بوده است و البته بدون توجه به هر دولتی و مقامی در هر سطحی باید با فساد به شدیدترین شیوه و دستور رسیدگی شود.

متن متن قطعه قطعه کاهان برای معافیت دولت سیزدهم از مسئولیت:

وی گفت: چرا برخی از اصلاح طلبان و دست اندرکاران دولت با کشف فساد 3 میلیارد دلاری در واردات چای توسط بازرسی ویژه نخست وزیر سردرگم شده اند؟

گفتم: چون این فساد بزرگ در دولت قبل پایه گذاری شده بود. پیش از این دولت 79 درصد ارز واردات چای را به این شرکت اختصاص می داد و این تخلف بدون دعوا قابل انجام نیست.

گفت: پس به من بگویید چرا به جای تشکر از دولت رئیس جمهور برای کشف این فساد عظیم و برخورد قاطع با آن، وانمود می کنید که این فساد ربطی به دولت فعلی دارد!

گفتم: حتی بچه های دبستانی هم می دانند که این فساد عظیم در سال 1397 با اختصاص مشکوک 79 درصد ارز نیمایی به فلان شرکت پایه گذاری شده است و مسئولین مربوطه دولت قبل باید پاسخگوی این موضوع باشند نه دولت رئیس جمهور. . که آن را کشف کرد و حل کرد. انجام داده است!

وی گفت: الان هم که مصداق دیگری از قانون شکنی منجر به فساد در وزارتخانه های حراست و کشاورزی و بانک مرکزی و گمرک دولت قبل فاش شده، باز هم آن را به گردن خود نمی آورند!

گفتم: اوستا نجار به شاگردش گفت; برو کلاهمو بیار شاگرد گفت؛ کلاهت روی سرت است! نجار فریاد زد و گفت: با این عجله کجا می روی؟

اخبار سازمان بازرسی کل کشور.

رئیس سازمان بازرسی گفت: مسیری که در گمرک برای ترخیص کالاهای این گروه در نظر گرفته شده بود عمدتاً «مسیر سبز» بوده است، یعنی فقط از طریق سامانه علائم مورد نظر تأیید شده و در نتیجه یک در نتیجه کالا ارسال و وارد کشور شد.در حالی که واردات چای مستلزم مشاوره سایر نهادها جهت تایید کیفیت است و عموما طبق مقررات واردات این محصول باید از مسیر زرد یا قرمز انجام شود. به گفته خدائیان، واردات چای و ماشین آلات از این گروه تجاری مستلزم ثبت و تایید سفارش توسط وزارت صلح، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بود و طی سال های 1400 و 1401 با هماهنگی مدیران موسسات مذکور، سفارشات این گروه به میزان بیشتری از تایید نیاز کشور ثبت شده و به محض ارسال به بانک مرکزی، تخصیص لازم صورت گرفته است. در حالی که برای سایر شرکت های متقاضی شرایطی مانند سابقه واردات قبلی و … به عنوان معیار تایید قرار می گرفت و به گفته برخی واردکنندگان، گاهی هیچ یک از سفارش های درخواستی تایید نمی شد.

خدایان، رئیس سازمان بازرسی، نتایج بررسی های این سازمان در خصوص «واردات چای و ماشین آلات وابسته به کشور در سه سال گذشته و عدم رعایت تعهدات ارزی» را به شرح زیر تشریح کرد: چای مورد نیاز کشور حدود 100 هزار تن در سال است که حدود 70 درصد آن وارداتی است.

در حالی که نزدیک به صد شرکت تولیدکننده و بازاریابی به واردات چای اختصاص دارند. اما بیشتر واردات توسط این گروه تجاری خاص انجام می شود.

این گروه تجاری از ابتدای سال 1397 تا پایان سال 1390 حدود 3 میلیارد و 370 میلیون دلار برای واردات چای و ماشین آلات پیشرفته چاپ و بسته بندی ارز دریافت شده و در این مدت 79 درصد ارز برای واردات چای بوده است. . .به این گروه تجاری اختصاص داده شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.