افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

راه اندازی میادین دیجیتال نفت و گاز با مشارکت چین

  • کد خبر : 144659
راه اندازی میادین دیجیتال نفت و گاز با مشارکت چین

به گزارش بازار، سیدمهدیه مطهری با اشاره به برگزاری نشست انتقال تجربه و دانش شرکت های چینی در زمینه طراحی، اجرا و بهره برداری از میادین دیجیتال نفت و گاز که هفته گذشته برگزار شد، گفت: از شرکت های زیرمجموعه درخواست حل شده است. چالش های مربوط به اکتشاف، حفاری، توسعه و تولید که می […]

به گزارش بازار، سیدمهدیه مطهری با اشاره به برگزاری نشست انتقال تجربه و دانش شرکت های چینی در زمینه طراحی، اجرا و بهره برداری از میادین دیجیتال نفت و گاز که هفته گذشته برگزار شد، گفت: از شرکت های زیرمجموعه درخواست حل شده است. چالش های مربوط به اکتشاف، حفاری، توسعه و تولید که می تواند با استفاده از این فناوری ها بهبود یابد.

وی با بیان اینکه استفاده از این فناوری ها ارزش افزوده قابل توجهی به همراه دارد، تصریح کرد: امیدواریم نشست مشترک با شرکت های چینی سرآغاز تحولات بزرگی باشد که در حوزه تحول دیجیتال و میادین هوشمند نفت و گاز در نفت رخ خواهد داد. البته بخش در این راستا نیازمند همکاری شرکت های تابعه، متخصصان این حوزه و کارشناسان دانشگاهی هستیم.

مطهری تاکید کرد: از مزایای دیجیتالی شدن میادین نفت و گاز می توان به کاهش هزینه ها، مدیریت دارایی ها، بهبود تصمیم گیری، بهبود کارایی، مدیریت ریسک و حداکثرسازی تولید ذخایر نفت و گاز اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، تفاهم نامه ایجاد مرکز راهبردی هوش مصنوعی و میادین دیجیتال نفت و گاز، سه شنبه شب؛ 2 آبان با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی; این تفاهم نامه به امضای دانش بنیان معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور و محسن خجستمهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رسید.

لازم به ذکر است محسن خجستمهر; مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین بر لزوم ایجاد میادین دیجیتال نفت و گاز تاکید کرد و گفت: با توجه به تحول و هوش دیجیتال، مرکز کنترل هوش مصنوعی و میادین دیجیتال هیدروکربنی ایجاد خواهیم کرد. در این راستا، ما باید 15 میدان دیجیتال نفت و گاز را راه اندازی کنیم که هزینه های عملیاتی و سرمایه ای را کاهش می دهد و امکان نظارت لحظه ای در تمام مراحل پایداری تولید نفت و گاز و بررسی هوشمندانه مشکلات عملیاتی را فراهم می کند.

به گفته وی، در این راستا سه اقدام مهم باید انجام شود: اولین گام تشکیل کارگروه‌های حوزه دیجیتال نفت و گاز در سطح شرکت‌های تابعه تولید نفت و گاز و با حضور کارشناسان بخش شرکت ملی نفت، کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و نخبگان دانشگاهی مدیریت هوشمند تقاضا را انجام می دهند.

اقدام دوم با رهبری و مسئولیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تشکیل پیمانکاران عمومی فناورانه بزرگ انجام می شود که بتوانند کنسرسیوم های بزرگی را برای طراحی و پیاده سازی سیستم های دیجیتال ایجاد کنند. گام سوم، ایجاد نهاد نظارتی، آزمایشگاه‌های مرجع و تولید استانداردهای لازم است تا تجهیزاتی که تولید می‌شود، کاربرد مناسبی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.