افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

مسئولین خودرو تولید تیگو 8 را متوقف کردند / سودی نداشت و قطعات آن تمام شد!

  • کد خبر : 144554
مسئولین خودرو تولید تیگو 8 را متوقف کردند / سودی نداشت و قطعات آن تمام شد!

به گزارش رکنا، یک شرکت چینی مدیران خودرو در بیانیه ای جدید از توقف خط تولید فینیکس تیگو 8 پرو تیپ پریمیوم به دلیل عدم سود اقتصادی و فرسودگی قطعات خبر داد. همچنین مدیران خودرو از مشتریان سامانه یکپارچه فروش خودرو که این خودرو را سفارش داده اند خواستند از طریق طرح جایگزین خودروی دیگری […]

به گزارش رکنا، یک شرکت چینی مدیران خودرو در بیانیه ای جدید از توقف خط تولید فینیکس تیگو 8 پرو تیپ پریمیوم به دلیل عدم سود اقتصادی و فرسودگی قطعات خبر داد. همچنین مدیران خودرو از مشتریان سامانه یکپارچه فروش خودرو که این خودرو را سفارش داده اند خواستند از طریق طرح جایگزین خودروی دیگری را انتخاب کنند.

بر اساس این اطلاعیه کلیه قطعات موجود و سفارش داده شده صرفا جهت تکمیل خودروهای ثبت شده در سامانه یکپارچه مورد استفاده قرار می گیرد و پس از آن دیگر امکان تولید و عرضه وجود نخواهد داشت.

اطلاعیه شماره 26 مدیران خودرو در خصوص توقف تولید تیگو 8 پرو پریمیوم

لازم به ذکر است شرکت های ایرانی خودرو و سایپا نیز به دلایل مختلف از ترفند تعویض و تعویض اجباری خودرو استفاده کرده و محصول دیگری را با قیمت بالاتر به مردم فروخته اند. طرح های جایگزین اجباری که مشتریان را سردرگم می کرد.

شرکت ایران خودرو با ارسال پیامکی از متقاضیان گیربکس پنج سرعته دستی در فاز اول فروش یکپارچه با اولویت زمستانی به طرح اجباری دنده دستی نسخه جدیدتر دعوت کرد. این در حالی است که طرح جدید تارا 180 میلیون تومان گران شده و متقاضیان در صورت عدم پذیرش طرح تبدیل نوبت خود را از دست می دهند. یا همین شرکت در تماسی دیگر با خریداران رانا پلاس که قبلاً در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودند اعلام کرد که باید به جای این خودرو یک رانا پلاس بهبود یافته یا پژو 207 با قیمت بالاتر خریداری کنند و یا در تماسی دیگر با مشتریان خود که تارا درخواست کرد. V1 اعلام کرده است که برای خرید تارا وی 1 پلاس به جای این خودرو پول واریز می کند.

شرکت سایپا همچنین به مشتریان خود اعلام کرد که برای خرید شاهین دنده ای (دستی)، برای تکمیل پرداخت خرید شاهین اتوماتیک (که قیمت بالاتری دارد) در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده اند.

علاوه بر این، اخیراً شرکت چینی Managers of Cars یکی از پرفروش ترین محصولات خود یعنی کراس اوور چینی MVM را معرفی کرده است. سیستم یکپارچه فروش خودرو، یک شبه تصمیم به توقف تولید X22 Pro در نسخه با گیربکس اتوماتیک گرفت و برای مشتریان دعوتنامه با موعد تحویل در پاییز و زمستان ارسال نکرد و طبق اعلام شرکت چینی Car Managers، مشتریان باید کراس اوور MVM X22 Pro یا X22 با تجهیزات ساده را به جای شرکت چینی که نسخه قدیمی X22 Pro محسوب می شود انتخاب کنید یا محصول خریداری شده را به MVM این شرکت تبدیل کنید که قیمت آن افزایش یافته است. هنوز مشخص نشده است.

در این میان قیمت مصوب ام وی ام تغییرات جزئی دارد. برای مدیران خودرو سودآور است.

به نظر می رسد شرکت های خودروسازی سعی دارند مشتریان را برای خرید خودروهای گران قیمت تحت فشار قرار دهند و به دنبال سود بیشتر هستند. چرا که خودروسازان در سال های اخیر همواره با مشکلات عدیده ای در زمینه احتکار، گران فروشی، افزایش پی در پی قیمت، کاهش عرضه و روند مبهم قرعه کشی مواجه بوده اند.

این در حالی است که اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که بر اساس قانون، خودروسازان حق ندارند مشتریان را مجبور به خرید محصولات جدید خود کنند.

همچنین مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو از شکایت متقاضیان ایران خودرو و سایپا و همچنین خریداران رانا، تارا، شاهین و 207 به دلیل دریافت پیام تعویض خودرو از سوی خودروسازان خبر داد. با توجه به اقدامات اخیر خودروسازان که خودروهای دیگری را به جای خودروهای درخواستی به مشتری عرضه کردند، مشتریان شکایت خود را به سازمان پشتیبانی ارائه کنند، زیرا این سامانه مجری سیاست‌های حریم خصوصی وزارتخانه در حوزه خودرو است. عرضه می کند و مسئولیت دیگری ندارد.

اما آنچه مشخص است این است که کارفرمایان، سازمان ها و نهادهای خودروسازی کشور که ناظر بر کار در این حوزه هستند، همواره توپ را در عرصه دیگری انداخته و به نفع خودروسازان از انجام وظایف شانه خالی کرده و حقوق شهرنشینی را پایمال کرده اند. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.