افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

حجم مصرف گاز متناسب با روند کاهش دما نیست.

  • کد خبر : 144536
حجم مصرف گاز متناسب با روند کاهش دما نیست.

به گزارش بازار، مجید چگانی در نشستی با مدیران کل شرکت های گاز استانی در خصوص آمادگی برای زمستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران ارشد این شرکت در سالن کنفرانس شهید رجایی ستاد برگزار شد، گفت: این احتمال وجود دارد که مصرف گاز در زمستان آینده بیش از تولید گاز باشد. و […]

به گزارش بازار، مجید چگانی در نشستی با مدیران کل شرکت های گاز استانی در خصوص آمادگی برای زمستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران ارشد این شرکت در سالن کنفرانس شهید رجایی ستاد برگزار شد، گفت: این احتمال وجود دارد که مصرف گاز در زمستان آینده بیش از تولید گاز باشد. و باید با همدلی و همکاری و تلاش مضاعف کاری کرد تا در حفظ جریان پایدار گاز در کشور که اولویت اول شرکت ملی گاز ایران است وقفه ای ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه شرکت های گاز استانی باید ملی بیندیشند و تصمیم گیری کنند چرا که منافع ملی و خدمت به مردم در اولویت فعالیت های ما قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت ملی گاز یک شرکت بهره بردار است، تمام تلاش ها برای فصل سرما باید انجام شود. اطمینان حاصل کنید که جریان گاز حتی در دورافتاده ترین مناطق کشور قطع نمی شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: امسال با توجه به درس های آموخته شده در سال 1401 و اقدامات موثر در این زمینه، پیش بینی می شود شرایط با شرایط بهتری به زمستان آینده برسد. در عین حال تلاش ما بر این است که در تمام فصول سال گاز طبیعی را به حداکثر صنایع، بخش های تجاری، صنعتی و خانگی کشور عرضه کنیم.

چگانی تکمیل پروژه خط انتقال گاز محمدیه – قم – پارچین و احداث ایستگاه تقویت گاز آرادان را از اقدامات موثر دانست و تصریح کرد: افزایش ذخیره گاز در مخزن شوریجه، اجرای پروژه خط لوله گاز تقاطع دشتک – نهبندان و دیزباد. -طرح تربت حیدریه با هدف تقویت شبکه گاز شرق کشور برای سهولت در عبور از زمستان امسال طراحی و اجرا شد.

وی یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در این زمینه را موضوع کنترل و نظارت و بازرسی مصرف عنوان کرد و گفت: اقدامات در این حوزه باید بر اساس وظایف اعلام شده انجام شود. همچنین با تشکیل تیم های بازرسی، وضعیت گرمایش سازمان ها، مؤسسات و … رصد شد، مصرف کنندگان و سوء استفاده کنندگان بزرگ شناسایی و در صورت عدم رعایت استانداردها تذکر لازم به آنها داده شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ارتباط با مسئولان استانی را برای شرکت های گاز استانی بسیار مهم عنوان کرد و تصریح کرد: هماهنگی با استانداران و مسئولان محلی، اطلاع رسانی و همکاری مطلوب با رسانه ها در زمینه مدیریت مصرف به ویژه در بخش داخلی این امر منجر به ارائه خدمات آسان می شود و باید فرآیند مناسب تری اجرا شود.

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این جلسه اظهار داشت: اجرای دستورالعمل مدیریت مصرف برای تمامی بخش های مصرف کننده گاز تاثیر بسزایی در گذراندن موفقیت آمیز زمستان سال گذشته داشت.

وی ادامه داد: اگرچه طی دو هفته گذشته برخی از استان های شمال غرب کشور کاهش قابل توجه دما داشتند، اما افزایش مصرف متناسب با کاهش دما نبوده بلکه بیشتر از حد معمول بوده است.

مدیر هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه روند مصرف در بخش بازرگانی همچنان رو به افزایش است، گفت: با توجه به رشد مصرف باید تدابیر ویژه ای برای حفظ پایداری جریان گاز در فصل سرمای آینده اتخاذ کنیم. . ; از این حیث، امسال طرح نظارت بر ادارات و واحدهای تجاری آغاز شد که اطلاع رسانی صحیح و به موقع در این زمینه را از سوی شرکت های گاز استانی ضروری کرد.

رحمانی اطلاع رسانی به مردم و مشترکان در خصوص مدیریت مصرف و نرخ جدید گاز را از مهم ترین نکاتی دانست که نباید از آن غافل شد.

وی افزود: تمام تلاش شرکت ملی گاز ایران بر این است که تولید گاز طبیعی از شرایط مطلوب برخوردار باشد. با این حال، صرفه جویی و مدیریت مصرف نیز باید در نظر گرفته شود. زیرا در شرایط حداکثر مصرف گاز در سال 1401 حدود 850 میلیون متر مکعب گاز در روز تولید و به خطوط انتقال داده می شد و تمام گاز تولیدی مصرف می شد.

مدیر هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: مدیریت در شرایط مختلف، بررسی برنامه های منسجم گذشته و تحلیل دقیق نقاط آسیب پذیر؛ در عین حال برنامه هایی را برای عبور از شرایط اضطراری تدوین کرده ایم، هرچند به نظر می رسد بومی سازی همه طرح ها با توجه به شرایط استان ها ضروری است.

سعید عقلی، رئیس مدیریت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: همه برنامه ها را با توجه به وضعیت مصرف تنظیم کرده ایم تا ذخایر خوبی در مخازن، خطوط انتقال و … داشته باشیم، اما هفته گذشته تغییر ناگهانی دما نشان داد. گفت: نظارت بر مراکز خرید و نظارت بر مدیریت مصرف پاشنه آشیل ما در این بخش بوده است.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق و گازرسانی مضاعف به نیروگاه ها در فصل گرم سال توانستیم ذخیره خوبی از سوخت ثانویه در این بخش ایجاد کنیم.

رئیس مدیریت دیسپاچ شرکت ملی گاز ایران، اولویت این شرکت را حفظ جریان گاز پایدار به بخش خانگی در زمستان دانست و با بیان اینکه زمستانی آرام و بدون نگرانی مستلزم مدیریت مصرف گاز گاز طبیعی است، تصریح کرد: همانطور که می دانیم. تامین گاز طبیعی در فصول سرد سال منوط به رعایت مصرف بهینه گاز است که با مدیریت مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی به بهترین وجه می‌توان به آن دست یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.