افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

بانک ها نقش حیاتی در حمایت از رشد اقتصادی و کاهش نابرابری ایفا می کنند.

  • کد خبر : 144091
بانک ها نقش حیاتی در حمایت از رشد اقتصادی و کاهش نابرابری ایفا می کنند.

به گزارش بازار، متن پیام محمدرضا فرزین مدیرعامل به این شرح است: «روز جهانی بانک» که به منظور قدردانی از نقش مهم بانک‌های توسعه‌ای در کمک به توسعه پایدار و ارتقای استانداردهای زندگی در تقویم جهانی ثبت شده است، روز بزرگی است. فرصتی برای تأکید بر سیاست‌های بانک‌های مرکزی در حوزه توسعه و بانک‌های تخصصی […]

به گزارش بازار، متن پیام محمدرضا فرزین مدیرعامل به این شرح است: «روز جهانی بانک» که به منظور قدردانی از نقش مهم بانک‌های توسعه‌ای در کمک به توسعه پایدار و ارتقای استانداردهای زندگی در تقویم جهانی ثبت شده است، روز بزرگی است. فرصتی برای تأکید بر سیاست‌های بانک‌های مرکزی در حوزه توسعه و بانک‌های تخصصی و همچنین برنامه‌های این بانک‌ها برای تحقق شعار «دستیابی به اهداف توسعه پایدار و بهبود معماری مالی جهانی» تا سال ۲۰۲۳.

یکی از مهمترین وظایف بانک های مرکزی ایفای نقش بانکداری در پیشبرد اهداف توسعه پایدار، حمایت از رشد اقتصادی پایدار، به حداقل رساندن عدم تعادل اقتصادی، تسهیل دسترسی به خدمات مالی برای همه و بهبود سیستم های پولی است.

پر واضح است که بانک ها به عنوان ارکان اصلی اقتصاد و تسهیل کننده ارتباطات مالی، نقش بسیار حیاتی در حمایت از رشد اقتصادی پایدار، کاهش نابرابری و بهبود نظام مالی ایفا می کنند و ما نیز به عنوان نهاد متولی تدوین سیاست های مبتنی بر بر روی رویکردهای نظارتی و نظارتی جدید، محیط مساعدی را برای ارائه فعالیت های موثر بانک ها در چارچوب بانکداری اسلامی فراهم می کنند.

بانک مرکزی با توانمندی ها و تدابیر خاص خود و با تکیه بر حمایت های مردمی می تواند گام موثری در جهت پیشرفت اقتصادی کشور بردارد و قطعا از تمامی ابزارهای قانونی برای رسیدن به این هدف ارزشمند استفاده خواهد کرد.

در پایان با ارج نهادن به تلاش های مجدانه یکایک کارکنان شبکه بانکی کشور، امیدواریم با اتخاذ تصمیمات هوشمندانه، مسیر توسعه پایدار و بهبود معماری مالی هموار شود و شاهد اطمینان مستمر باشیم. پیشرفت و دستیابی به اهداف بلندمدت در کل حوزه بانکی و پولی کشورمان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.