افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

محصولات استراتژیک برای اولین بار در مناطق نفت خیز جنوب معرفی شدند

  • کد خبر : 144005
محصولات استراتژیک برای اولین بار در مناطق نفت خیز جنوب معرفی شدند

به گزارش بازار، به نقل از مناطق نفت خیز جنوب، سمینارهای علمی پژوهشی ساخت ترومپت التراسونیک و فلومتر مجازی به عنوان دو محصول جدید تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان در مناطق نفت خیز جنوب. . عملیات رطوبت زدایی یا جداسازی مایعات گازی از گاز در مقیاس نیمه صنعتی توسط محمدرضا خسروینیکو، عضو هیئت […]

به گزارش بازار، به نقل از مناطق نفت خیز جنوب، سمینارهای علمی پژوهشی ساخت ترومپت التراسونیک و فلومتر مجازی به عنوان دو محصول جدید تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان در مناطق نفت خیز جنوب. . عملیات رطوبت زدایی یا جداسازی مایعات گازی از گاز در مقیاس نیمه صنعتی توسط محمدرضا خسروینیکو، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت ارائه شد.

ایران به جمع تولیدکنندگان شاخ اولتراسونیک می‌پیوندد
وی در تشریح جزئیات این پروژه گفت: فناوری این محصول تنها در کشورهای هلند و روسیه موجود است. با تولید این محصول در کشورمان، ایران نیز به جمع تولیدکنندگان ترومپت اولتراسونیک خواهد پیوست.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت افزود: امروزه در صنعت LNG از این محصول کاربردی برای تبدیل گاز به مایع در کمترین زمان و هزینه استفاده می شود. از طرفی با استفاده از این محصول از تولید گازهای خطرناک جلوگیری می شود. نیز کاهش یافته است.

خسروی نیکو درباره سودآوری این محصول گفت: هزینه تولید این محصول در ایران نسبت به نمونه های خارجی آن بسیار سودآور بوده و تقریباً 1 به 20 است، بنابراین با تولید این محصول در داخل، خروجی ورود خارجی را به همراه دارد. ارز تا حد زیادی جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: دانش فنی شاخ اولتراسونیک ترکیبی از نمونه های خارجی و مناسب برای فشار گاز در مناطق نفت خیز جنوب است و تمامی قسمت های نمونه آزمایشی با دقت بالا توسط یکی از شرکت ها طراحی و ساخته شده است. شرکت های دانش بنیان ملی این محصول صرف یکی از مجموعه های NGL شرکت نفت و گاز کارون می شود.

بر اساس این گزارش، در دومین سمینار روح الله میری، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، محصول دبی سنج مجازی برای بهینه سازی آنلاین پمپ های داونهول ESP را ارائه کرد.

وی بیان کرد: امروزه در بسیاری از کشورها و شرکت های پیشرفته، سنسورها، سیستم های جمع آوری داده، انتقال، ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل از مهمترین سیستم های صنعتی هستند.

این استاد دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: از 100 سال گذشته تاکنون شرکت ها و مجتمع های صنعتی بیشتر به سمت جمع آوری و ذخیره سازی داده ها گرایش پیدا کرده اند و کمتر به فرمول های فیزیکی پرداخته اند که اکنون به لطف هوش مصنوعی این امکان وجود دارد.

میری با اشاره به اهمیت نقش هوش مصنوعی در صنعت نفت گفت: امروزه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت نفت بسیار فراگیر شده است زیرا هوش مصنوعی علاوه بر بیان وضعیت فعلی نفت و گاز چاه ها ، دبی چاه را در مراحل مختلف تخمین می زند که سپس شرایط عادی و مطلوب پمپ و در نهایت پیش بینی وضعیت آینده آن را بیان می کند.

وی گفت: این داده ها توسط حسگرهای به کار رفته در چاه به دست می آید و در فناوری جدید به جای استفاده از کابل های پرهزینه، این داده ها از طریق دیواره چاه منتقل شده و توسط سخت افزارهای موجود در سایت چاه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. و از طریق شبکه رادیویی و بستر امن اینترنت به نقاط مختلف گزارش می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.