افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

ادویه ای معطر که طب سنتی است.

  • کد خبر : 143963
ادویه ای معطر که طب سنتی است.

آفتاب نیوز: دارچین را می توان در غذاها و نوشیدنی های مختلف استفاده کرد. دارچین فواید مختلفی برای سلامتی ما دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم. * کاهش قند خون. چندین مطالعه در بزرگسالان و حیوانات مبتلا به دیابت نشان داده است که دارچین می تواند به کاهش قند خون کمک […]

آفتاب نیوز:

دارچین را می توان در غذاها و نوشیدنی های مختلف استفاده کرد.

دارچین فواید مختلفی برای سلامتی ما دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

* کاهش قند خون.

چندین مطالعه در بزرگسالان و حیوانات مبتلا به دیابت نشان داده است که دارچین می تواند به کاهش قند خون کمک کند. با این حال، دانشمندان هنوز نمی دانند که دارچین چگونه می تواند به کاهش قند خون کمک کند. همچنین مشخص نیست که دارچین چقدر در این زمینه مفید است و اثرات آن تا چه زمانی باقی خواهد ماند.

* افزایش متابولیسم

بر اساس یک مطالعه آزمایشگاهی، روغن دارچین به نام سینامالدئید می تواند به سلول های چربی بدن حمله کرده و باعث سوزاندن انرژی بیشتر آنها شود. این ویژگی دارچین می تواند برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند مفید باشد.

*کمک به سلامت پوست

داده های یک مطالعه کوچک نشان داده است که دارچین می تواند با انواع باکتری های مولد آکنه مبارزه کند. یک مطالعه آزمایشگاهی کوچک دیگر نیز نشان می دهد که دارچین می تواند تولید کلاژن را تحریک کند که نقش موثری در جوانی و شادابی پوست دارد.

* به درمان سرطان کمک می کند.

در مطالعات انجام شده بر روی حیوانات یا سلول های رشد یافته در آزمایشگاه، دارچین توانایی خود را در کند کردن رشد سلول های سرطانی و حتی از بین بردن سلول های تومور نشان داده است. با این حال، برای تعیین نقش دارچین در درمان و پیشگیری از سرطان، به مطالعات دقیق تری در انسان نیاز داریم.

* فشار خون پایین

چندین مطالعه نشان می دهد که خوردن دارچین هر روز به مدت سه ماه می تواند فشار خون سیستولیک (عدد بالا) را تا پنج امتیاز کاهش دهد. با این حال، به گفته متخصصان، برای بررسی تاثیر مصرف دارچین بر کاهش فشار خون، میزان مصرف و ماندگاری اثر آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

* محافظت از مغز

در یک مطالعه آزمایشگاهی، دارچین تجمع پروتئین مغز را که یکی از علائم بیماری آلزایمر است، متوقف کرد. در مطالعه دیگری که روی موش ها انجام شد، دارچین نیز حافظه آنها را بهبود می بخشد. با این حال، مطالعات بیشتری برای بررسی این اثرات در انسان مورد نیاز است.

*کاهش التهاب

در یک مطالعه آزمایشگاهی اخیر که 115 غذا را مورد بررسی قرار داد، مشخص شد دارچین با التهاب مبارزه می کند. از آنجایی که بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید با افزایش سن بیشتر می شوند، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا استفاده از دارچین به عنوان یک درمان طبیعی برای افراد مسن با چنین شرایطی مناسب است یا خیر، مورد نیاز است.

* کاهش کلسترول

هنگامی که 60 بزرگسال در یک مطالعه کوچک روزانه حدود 1/4 قاشق چای خوری دارچین را به مدت 40 روز مصرف کردند، کلسترول LDL (بد) آنها کاهش یافت. تحقیقات دیگر نشان داده است که مقادیر مشابه دارچین مصرف روزانه تا 18 هفته می تواند LDL و کلسترول کل را کاهش دهد و در عین حال کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد. با این حال، هنوز زود است که دارچین را به عنوان درمانی برای کلسترول بالا توصیه کنیم.

* مبارزه با باکتری ها

دارچین می تواند با بسیاری از انواع باکتری هایی که افراد را بیمار می کنند مبارزه کند. شاید بتوان از آن به عنوان یک نگهدارنده طبیعی در غذاها و لوازم آرایشی استفاده کرد.

* مبارزه با عفونت های قارچی.

به نظر می رسد دارچین قدرت کشتن کاندیدا آلبیکنس را دارد، قارچی که باعث بیشتر عفونت های قارچی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.