افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

هشدار به مشترکین موبایل / مراقب شماره های خارجی باشید

  • کد خبر : 143654
هشدار به مشترکین موبایل / مراقب شماره های خارجی باشید

به گزارش رکنا، در سال‌های اخیر مشکلی به نام «کلاهبرداری وانگیری» یا «کلاهبرداری وانگیری» برای اپراتورها به وجود آمده است که در آن مهاجم یک سری شماره‌های ویژه یا پریمیوم را تهیه کرده و به صورت تصادفی از آن‌ها با شماره‌های سراسر دنیا تماس می‌گیرد. و بلافاصله برای دیدن تماس از دست رفته در تلفن […]

به گزارش رکنا، در سال‌های اخیر مشکلی به نام «کلاهبرداری وانگیری» یا «کلاهبرداری وانگیری» برای اپراتورها به وجود آمده است که در آن مهاجم یک سری شماره‌های ویژه یا پریمیوم را تهیه کرده و به صورت تصادفی از آن‌ها با شماره‌های سراسر دنیا تماس می‌گیرد. و بلافاصله برای دیدن تماس از دست رفته در تلفن قربانی قطع می شود.

کلاهبرداری در این روش شامل این واقعیت است که کلاهبرداران ابتدا یک تماس کوتاه با مشترک برقرار می کنند و به سرعت تلفن را قطع می کنند، اما تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق با تماس گیرنده تماس بگیرند. از آنجایی که این تماس ها از شماره های بین المللی انجام می شود، مشترک ایرانی باید از لحظه تماس هزینه های بالایی را بپردازد.

اگر قربانی با مهاجم تماس بگیرید، پیام بدهید. تنظیم کنید بدون اینکه شخص متوجه شود پخش شده و درگیر شده است. صورتحساب بالا می رود؛ اکثر مهاجمان سعی می کنند با مطرح کردن موضوعات جذابی مانند برنده شدن مشتری در لاتاری و غیره، قربانی را متقاعد کنند که بیشتر صحبت کند و پول بیشتری جمع آوری کند.

این نوع کلاهبرداری که چندین سال ریشه دارد، اولین بار در سال 2013 در ایالات متحده ظاهر شد و در طول سال ها، بسیاری از آمریکایی ها درگیر این کلاهبرداری شدند. شهرت جهانی یافت و به کشورهایی مانند ایرلند، اسکاتلند و آلمان گسترش یافت.

این تماس ها عمدتاً از کشورهای کوچک یا در حال توسعه می آیند و ممکن است از بوتسوانا، گینه و گویان سرچشمه بگیرند. نکته قابل توجه این است که این کشورها کدهایی دارند که به ترتیب با 267+، 2424+ و 592+ شروع می شوند. البته این شماره ها می توانند از هر کجای دنیا باشند، زیرا در ایران با مشترکین با پیش شماره هایی از جمله +994 متعلق به آذربایجان تماس گرفته شده است.

از این حیث اپراتور همراه اول بار دیگر نسبت به این موضوع به مشترکان خود هشدار داده و اعلام کرده است که در صورت مشاهده تماس با شماره های ناشناس و نامتعارف از خارج از کشور، از تماس با آنها خودداری کنید، زیرا تماس با این شماره ها می تواند هزینه ای برای شما داشته باشد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال های اخیر بارها در این خصوص هشدار داده است، در صورت مشاهده تماس از دست رفته، در حین تماس به کدهای تماس توجه کنید و اگر در حین تماس به جز کدهای 0098 یا +98، روی صفحه گوشی، کد دیگری گرفته شد، بلافاصله تلفن را قطع کنید و شماره را بررسی کنید.

صرف نظر از منشأ این تماس ها و کلاهبرداری هایی که از داخل یا خارج از کشور انجام می شود، به کاربران توصیه می شود پس از هر گونه تماس بین المللی ناشناس و پایان مکالمه، از تماس مجدد با شماره مذکور خودداری کنند تا متحمل هزینه های زیادی نشوند.

متأسفانه شخصی که به این روش کلاهبرداری شده است ممکن است حتی متوجه نشود که چه اتفاقی افتاده است تا زمانی که صورتحساب خود را دریافت نکرده و خدمات برتر را روی صورتحساب مشاهده کند، بنابراین اگر تماس غیرمنتظره ای از یک شماره بین المللی ناشناس یا غیرمعمول دریافت کردید، مراحل ساده ای وجود دارد. . می توانید از خود در برابر کلاهبرداری Wangiri محافظت کنید.

اولاً به تماس‌های غیرمنتظره از شماره‌های بین‌المللی یا غیرمعمول پاسخ ندهید و در صورت دریافت تماس از دست رفته از یک شماره بین‌المللی یا غیرمعمول، وسوسه نشوید که دوباره با آن شماره تماس بگیرید. همچنین می توانید شماره های ناشناس خارج از کشور و خدمات پریمیوم را مسدود کنید و این شماره ها را با ارائه دهنده خود به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند آنها را بررسی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.