افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

قالیباف: تمرکز مجلس یازدهم بر توانمندسازی و ایجاد فرصت برای افراد دارای معلولیت بوده است.

  • کد خبر : 143645
قالیباف: تمرکز مجلس یازدهم بر توانمندسازی و ایجاد فرصت برای افراد دارای معلولیت بوده است.

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه علنی به مشکلات و مسائل معلولان اختصاص می یابد، گفت: تمرکز مجلس یازدهم بر توانمندسازی و ایجاد فرصت برای معلولان بوده است. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی شهر در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که بعدازظهر یکشنبه ۲۱ آذرماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با […]

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه علنی به مشکلات و مسائل معلولان اختصاص می یابد، گفت: تمرکز مجلس یازدهم بر توانمندسازی و ایجاد فرصت برای معلولان بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی شهر در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که بعدازظهر یکشنبه ۲۱ آذرماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با اشاره به جلسات متعددی که برگزار کرد، گفت: با افراد معلول، بیمار لاعلاج و خانواده هایشان. او می داند که هرگز از یاد شما عزیزان و وظیفه ای که در قبال تک تک شما دارم غافل نخواهم شد و آن را فراموش نمی کنم و سعی می کنم به هر نحو ممکن وظیفه خود را در قبال شما انجام دهم با اینکه توان کمی دارم. و من صادقانه و آشکارا می گویم که علاقه من به The Debt to You همیشه پابرجاست.

رئیس شورای اسلامی ادامه داد: مطمئنم حق شما که بر دوش ما مسئولان و جامعه است آنطور که باید ادا نمی شود. در طول مدتی که در شهرداری بودم بیش از هر زمان دیگری متوجه شدم که باید به این قشر توجه ویژه ای شود، لذا در تمامی امور مربوط به شما و خانواده شما نظر و دیدگاه شما را بر هر متخصصی ترجیح می دهم. و گروه پدر چون هیچکس بهتر از شما نیازهای شما را درک نمی کند و پیشنهادات شما موثرتر از پیشنهادهای هر شخص یا سازمان دیگری است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما و جامعه باید به هر نحوی و به هر قیمتی برای جلوگیری از بروز معلولیت تلاش کنیم، گفت: به ویژه تغییر نگرش اجتماعی نسبت به این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و پیش از آن نیز اقدام کرد. وظیفه او .

قالیباف با اشاره به این موضوع، تمرکز ما از ابتدای ورود به مجلس بر حرکت به سمت توانمندسازی و ایجاد فرصت برای این قشر از جامعه بوده است و یادآور شد: در این زمینه برخی عزیزان این موضوعات را دنبال کردند و برخی اصلاحات را در قانون لازم است بنابراین تخصیص و تحقق اعتبارات در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید بر آن نظارت شود و علاوه بر این، اشتغال نیز موضوعی جدی است که باید برای تسهیل خانواده ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه معلولان در عرصه های علمی و هنری مشاغل بسیار خوبی دارند، گفت: اسماعیل نصراللهی جوان 18 ساله با معلولیت شدید است که توانسته رتبه 25 را در آزمون سراسری کسب کند. . با 12 ساعت مطالعه در روز، در اینجا به خانواده و مادر این جوان تبریک می گویم که شرایط تحصیل پسرش را فراهم کرد و توانست با معلولیت در مرحله مسابقه شرکت کند.

وی ادامه داد: مسابقات کشوری در حوزه معلولان داریم که در حوزه های هنری، ورزشی و علمی انجام می شود که البته به سطح بین المللی می رسد و در مرحله شناسایی توانمندی هایی است که ما را بیشتر می کنند. به وظایف ما حساس هستیم، بنابراین، به این موضوع بپردازیم. کمپین نباید فقط در 12 دسامبر خاتمه یابد، بلکه باید در کمپین ها و زمان های مختلف نیز پیگیری داشته باشد.

رئیس مجلس در این بخش از سخنان خود در پاسخ به برخی از معلولان که از وضعیت خود و عدم توجه مسئولان به شرایط آنها انتقاد می‌کردند، گفت: قانون جامع فعلی معلولان علی‌رغم نواقص قابل اجرا است. البته باید اجرا و اجرای آن را پیگیری کنیم، خاطرنشان کرد: قول می دهم اجرای بندهای قانون فعلی را پیگیری کنم. ما سه شنبه ها در مجلس نظارت داریم که 70 دقیقه وقت را برای امور خاص اختصاص می دهیم. لذا قول می دهم علیرغم برنامه ای که برای بررسی لایحه بودجه داریم، جلسه نظارت مجلس را ویژه معلولان تشکیل دهم و از برخی دوستان این قشر به نمایندگی دعوت کنم تا حضور پیدا کنند. این جلسه و با جدیت پیگیر مسائل شماست.

رئیس شورای اسلامی در این مراسم با اهدای لوح از 7 نفر از فعالان حوزه معلولان قدردانی کرد و برای آنان در مسیر این خدمت آرزوی موفقیت کرد.

قالیباف: تمرکز مجلس یازدهم بر توانمندسازی و ایجاد فرصت برای افراد دارای معلولیت بوده است.

قالیباف: تمرکز مجلس یازدهم بر توانمندسازی و ایجاد فرصت برای افراد دارای معلولیت بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.