افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

افرادی که گردن درد دارند مطالعه کنند

  • کد خبر : 143549
افرادی که گردن درد دارند مطالعه کنند

آفتاب نیوز: گردن درد می تواند به دلیل آسیب، اسپاسم عضلانی، آرتریت گردن یا مشکلات ناشی از فشار روی ریشه های عصبی یا نخاع در یکی از دیسک های بین مهر و موم باشد. کارکردن طولانی مدت پشت میز بدون تغییر وضعیت، خوابیدن با گردن در وضعیت بد و انجام حرکات سریع گردن در ورزش […]

آفتاب نیوز:

گردن درد می تواند به دلیل آسیب، اسپاسم عضلانی، آرتریت گردن یا مشکلات ناشی از فشار روی ریشه های عصبی یا نخاع در یکی از دیسک های بین مهر و موم باشد.

کارکردن طولانی مدت پشت میز بدون تغییر وضعیت، خوابیدن با گردن در وضعیت بد و انجام حرکات سریع گردن در ورزش در ایجاد گردن درد موثر است.

شایع ترین علت گردن درد.

شایع ترین علت گردن درد و گردن درد، عملکرد نامناسب مفاصل، ماهیچه ها یا اعصاب بالای گردن است که باعث می شود سیگنال های درد از طریق اعصاب حسی به مغز منتقل شود. گاهی اوقات گردن درد با حرکت دادن گردن یا چرخاندن سر تشدید می شود.

گردن درد همچنین ممکن است با خشکی گردن، سردرد، احساس سرگیجه یا سبکی سر، درد در شانه و بی حسی یا گزگز در بازو همراه باشد. گاهی اوقات گردن درد با درد در قسمت بالایی پشت و بین تیغه های شانه همراه است. درد کوبنده در بازوها و دست ها معمولاً در اثر فشار بر ریشه های عصبی گردن ایجاد می شود.

عدم تعادل هنگام راه رفتن و دشواری در انجام کارهای ظریف با دست و انگشتان ممکن است به دلیل فشار بر نخاع باشد و در صورت بروز این مشکل باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری از گردن درد

بهترین راه برای پیشگیری از گردن درد، جلوگیری از آسیب های گردن است. اما باید به یاد داشته باشیم که درمان گردن درد در موارد شدید در منزل امکان پذیر نیست و باید برای معاینه و تشخیص علت و علائم گردن درد به جراح ستون فقرات مراجعه کرد.

روش های درمان گردن درد نیز بسته به علت و مدت زمان درد متفاوت است. بسیاری از بیماران مبتلا به گردن درد با استفاده از یک یا ترکیبی از چند روش درمانی درمان می شوند.

این دارو می تواند درد گردن را تسکین دهد و التهاب بافت نرم را کاهش دهد. در این زمینه اغلب از مسکن ها، شل کننده های عضلانی و داروهای ضد افسردگی استفاده می شود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی نیز می توانند به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.