افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
11

سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاهش محدودیت های خون دادن مردان همجنس گرا حرکت می کند

  • کد خبر : 1435
سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاهش محدودیت های خون دادن مردان همجنس گرا حرکت می کند

منو خانه کمک های اولیه اخبار ارجاع نمایش اسلاید فیلم های دکتر پیدا کن یک بیمارستان پیدا کنید مربوط به کمک های اولیه کمک های اولیه AZ نحوه انجام CPR شرایط متداول کمک های اولیه بررسی کننده علائم موضوعات مرتبط بیشتر کمک های اولیه و اورژانس اخبار منو سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاهش […]


منو

سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاهش محدودیت های خون دادن مردان همجنس گرا حرکت می کند

توسط کارا مورز و رابین فاستر

خبرنگاران HealthDay

پنجشنبه، 1 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) – سیاست‌های سازمان غذا و داروی ایالات متحده که اهدای خون را از مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند محدود می‌کند، ممکن است به زودی کاهش یابد.

در حال حاضر، سیاست FDA اهدای خون را از مردانی که در سه ماه گذشته با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند، مجاز نمی داند. این مدت زمان کوتاه تری نسبت به گذشته است، زمانی که آژانس نیاز به یک سال فاصله داشت.

آژانس اکنون در حال بررسی تغییر به پرسشنامه‌هایی است که به جای محدودیت‌های کلی، بر ریسک فردی تمرکز دارند. CNN گزارش شده است.

این آژانس در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: “FDA به جمع آوری داده های علمی مربوط به سیاست های تعویق اهداکنندگان جایگزین که سطح بالایی از ایمنی خون را حفظ می کند، متعهد است.” ما پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده پیش‌نویس دستورالعمل‌های به‌روز شده را صادر کنیم.»

این آژانس افزود: اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق پرسشنامه واجد شرایط بودن اهداکنندگان و نظارت بر خون «احتمالاً از انتقال سیاست به سؤالات غربالگری اهداکنندگان مبتنی بر خطر برای کاهش خطر انتقال HIV پشتیبانی می‌کند». CNN گزارش شده است.

FDA این دستورالعمل ها را در سال 2020 تغییر داد زیرا نیاز به اهدای خون در طول همه گیری همه گیر افزایش یافت. CNN گزارش شده است.

سارا کیت الیس، مدیر عامل و رئیس GLAAD، «در حالی که گزارش‌های امروزی مبنی بر یک حرکت دیرهنگام FDA گام مهمی است، جامعه ما و کارشناسان برجسته پزشکی از حمایت از FDA برای برداشتن همه محدودیت‌ها علیه داوطلبان اهداکننده خون LGBTQ دست برنمی‌دارند». یک سازمان حمایت از رسانه های دگرباشان جنسی در بیانیه ای گفت.

کشورهای دیگر قبلاً اقدامات مشابهی انجام داده‌اند: از سال 2020، مردانی که در رابطه طولانی‌مدت با مرد دیگری هستند، مجاز به اهدای خون در بریتانیا هستند، اگرچه سایر مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند باید همچنان برای اهدای خون به مدت سه ماه منتظر بمانند.

آ مجله ی وال استریت گزارش روز چهارشنبه به نقل از منابع آشنا با طرح FDA، گفت که مردانی که در روابط تک همسری با مردان دیگر هستند مجاز به اهدای خون هستند. کسانی که شریک جنسی جدیدی داشته اند و در سه ماه گذشته آمیزش مقعدی داشته اند، اجازه اهدای اهدا را ندارند. CNN گزارش شده است.

الیس گفت: «همانطور که رهبران LGBTQ و متخصصان پزشکی سال‌ها می‌گویند: ممنوعیت و محدودیت اهدای خون از سوی مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا ریشه در ننگ دارد، نه علم.

سازمان های پزشکی و اهدای خون حمایت خود را از این طرح اعلام کردند.

AMA [American Medical Association] بی وقفه از حذف سیاست‌های عمومی که با شواهد علمی و بهترین شیوه‌های اخلاقی همسو نیستند، حمایت می‌کند، به همین دلیل است که ما از FDA خواسته‌ایم از دوره‌های تعویق منطقی و مبتنی بر علمی برای اهدای خون، قرنیه و سایر بافت‌هایی استفاده کند که به طور منصفانه و مداوم اعمال می‌شوند. دکتر جک رزنک جونیور، رئیس AMA، به اهداکنندگان با توجه به ریسک فردی آنها گفت CNN.

صلیب سرخ آمریکا روز چهارشنبه گفت: «بر این باور است که واجد شرایط بودن اهدای خون نباید با روش‌های مبتنی بر گرایش جنسی تعیین شود و متعهد به همکاری با شرکای خود برای دستیابی به این هدف است.»

صلیب سرخ اضافه کرد که در مطالعه ADVANCE با بودجه FDA شرکت کرده است تا مشخص کند آیا پرسشنامه ای که خطرات فردی اهداکنندگان همجنسگرا و دوجنسه را ارزیابی می کند می تواند جایگزین یک سیاست کلی مبتنی بر زمان شود یا خیر.

اطلاعات بیشتر

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در مورد اهدای خون اطلاعات بیشتری دارد.

منبع: سی ان ان؛ بیانیه ها، 30 نوامبر 2022، GLAAD، صلیب سرخ آمریکا



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.