افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

شهردار کیف: زلنسکی در مسیر دیکتاتوری حرکت می کند

  • کد خبر : 143132
شهردار کیف: زلنسکی در مسیر دیکتاتوری حرکت می کند

به گزارش راشاتودی، ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کیف، با اشاره به اینکه مقامات شهری در اوکراین تنها نیروها و اهرم های مستقل این کشور هستند، اذعان داشت که در بحبوحه جنگ با روسیه، اوکراین به سمت دیکتاتوری پیش می رود. . . کلیچکو در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل ارزیابی خود را از وضعیت “دموکراسی” […]

به گزارش راشاتودی، ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کیف، با اشاره به اینکه مقامات شهری در اوکراین تنها نیروها و اهرم های مستقل این کشور هستند، اذعان داشت که در بحبوحه جنگ با روسیه، اوکراین به سمت دیکتاتوری پیش می رود. . .

کلیچکو در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل ارزیابی خود را از وضعیت “دموکراسی” در اوکراین بیان کرد و اظهار داشت که در بحبوحه درگیری ها وضعیت نهادهای دولتی این کشور به طور جدی بدتر شده است، به طوری که مقامات این شهر. عملا تنها سنگر و نیروهای مستقل اوکراین هستند.

وی تاکید کرد: اوکراین به سمت استبداد پیش می رود. تنها یک نهاد مستقل باقی مانده است: شهرداری ها که بسیار تحت فشار هستند.

شهردار پایتخت اوکراین اظهار داشت که در طول جنگ، دولت مرکزی ارتباط و مکاتبات کمی با مقامات منطقه ای داشت.

وی گفت: در یک سال و نیم پس از آغاز جنگ با روسیه، حتی یک ملاقات یا تماس اتفاقی بین شهر کی‌یف و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صورت نگرفته است. گاهی در شرایطی قرار می گیریم که انگار همه چیز به دل و دماغ و خلق و خوی یک «آدم خاص» بستگی دارد!

کلیچکو که از رینگ بوکس به سیاست نقل مکان کرد، مدت کوتاهی پس از کودتای 2014 در اوکراین معروف به “میدان” به این سمت ارتقا یافت و یکی از معدود مقامات دوره ریاست جمهوری پوروشنکو است که در دوره زلنسکی سمت خود را حفظ کرده است.

روابط بین شهردار کیف و دولت مرکزی اوکراین در ماه‌های اخیر سرد شده است. به عنوان مثال، در ماه ژوئن، دولت مرکزی کلیچکو را به خاطر شرایط پناهگاه های شهر در زمان بمباران مورد توبیخ قرار داد که منجر به برکناری روسای دو بخش و سرپرستان دو بخش دیگر شد.

کلیچکو همچنین یکی از اولین شخصیت های ارشد دولت اوکراین بود که به شکست ضدحمله های این کشور علیه روسیه اعتراف کرد. او در اوایل نوامبر گفت که نیروهای اوکراینی خیلی کند پیشروی می کنند و نمی توانند به سرعت به استحکامات ساخته شده توسط روسیه نفوذ کنند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.