افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
5

حساب کفاشیان از 8 هکتار زمینی که از تخت جمشید گرفته شد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 142964

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: سال ۶۸-۶۹ بود که مهندس هاشمی طبا به من گفت زمین بخر و بساز! 7-8 هکتار زمین در شرق تهران. علی کفاشیان درباره وضعیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس که در مسابقات لیگ برتر مستاجر ورزشگاه آزادی هستند، گفت: زمانی که در سال 1395 رئیس فدراسیون فوتبال شدم، آکادمی فوتبالی […]

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: سال ۶۸-۶۹ بود که مهندس هاشمی طبا به من گفت زمین بخر و بساز! 7-8 هکتار زمین در شرق تهران.

علی کفاشیان درباره وضعیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس که در مسابقات لیگ برتر مستاجر ورزشگاه آزادی هستند، گفت: زمانی که در سال 1395 رئیس فدراسیون فوتبال شدم، آکادمی فوتبالی که داشتیم دو زمین چمن داشت و بقیه زمین چمن بود. در خرابه ها! گفتیم اجاره می دهیم اما این فکر درست نیست و نشد و از همان لحظه شروع به ساخت آکادمی فوتبال کردیم و امروز یکی از مجهزترین و بهترین آکادمی های فصل 17-18 را داریم. . انتخاب ملی خاطره بود

وی افزود: خاطراتی هم از دو و میدانی دارم، سال 68-1369 بود که مهندس هاشمی طبا به من گفت زمین بخر و بساز. زمینی به مساحت 7-8 هکتار در شرق تهران که مجموعه دو و میدانی آفتاب الخبال را در آن ساختیم. به هاشمی طبا گفتم این زمین متعلق به کی بود؟ وی گفت: این زمین را در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده بودیم که نتوانسته بود از آن استفاده کند و سپس به اداره کل تربیت بدنی تهران که در اختیار سایر سازمان ها بود، دادیم و هزینه آن را پرداخت کردیم. آی تی. و این مجموعه ورزشی را در آنجا ساخت. این ورزشگاه مربوط به دو و میدانی است. این را به عنوان نمونه گفتم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: وقتی مدیران باشگاه می آیند و از ابتدا به فکر تیم فوتبال و گرفتن یک سری بازیکن می افتند و تیم های پایه، مسائل اجتماعی و اقتصادی را نادیده می گیرند، نتیجه امروز این می شود. ممکن است چیزی نداشته باشند و اجازه ورود به همان استادیوم هایی که اجاره می کنند را نداشته باشند! باشگاه ها باید سرمایه و زیرساخت داشته باشند و این سرمایه و زیرساخت باعث پایداری باشگاه ها در آینده خواهد شد.

کفاشیان درباره تلاش‌های فدراسیون فوتبال در زمان خود برای ساخت ورزشگاه اختصاصی توسط باشگاه‌ها گفت: در همان زمان که ما رسیدیم سازمان لیگ یک اتاق بود و سه چهار نفر در آن صحبت می‌کردند و A را خریدیم. ساختمان بزرگ برای آن، هنوز سازمان لیگ وجود دارد، یک ساختمان برای فوتسال هم خریدیم. آمادگی خود را برای استقلال و پرسپولیس هم اعلام کردیم. حتی در باشگاه استقلال هم جایی را گرفتند که گفتیم از آنها حمایت می کنیم تا این کار را بسازند، اما انبوه تغییرات مدیریتی در ورزش و مدیریت ظلمی است که در حق این باشگاه ها شده است.

وی افزود: چند وقت پیش مصاحبه ای انجام دادم و با دیدن عکسی از زمین فوتبال ویرانه، گفتم باشگاهی که بین 800 تا 900 میلیارد تومان برای بازیکنانش هزینه می کند و به بازیکنان و مربیان پول می دهد، نمی تواند با 15 نفر زمین بسازد. میلیارد تومبا قانون و وزارت ورزش حاضرند 10 سال زمین را واگذار کنند! آنها فقط به دنبال بازیکن و مربی می گردند و بعد همه ناپدید می شوند. من همیشه بین 15 تا 20 درصد از درآمد فدراسیون را از فیفا و AFC برای ساخت آکادمی خرج کردم. اکنون یکی از مجهزترین کمپ ها را داریم. حالا با یک میلیارد تومان هم نتوانستند آن کمپ را بسازند. من تعجب می کنم که چرا یک باشگاه این وضعیت را دارد. ما باشگاهی داریم به نام مهر اعظم که به 18 هزار کودک خدمات رسانی کرده، 550 مربی دارد و استادیوم ها را در اختیار گرفته است. الان استانی مثل کرمان که چندین میلیارد برای تجهیزات هزینه می کند نمی تواند برای بچه های علاقه مند کار کند همانطور که در بم انجام دادیم. آقا این برای آینده شماست.

وی در خصوص اینکه برخی کارشناسان می گویند ورزشگاه برای باشگاه ها صرفه اقتصادی ندارد، به رادیو دیپورتز گفت: امروز هم با این موضوع موافق نیستم. استقلال و پرسپولیس طرفداران زیادی دارند. آنها قرار است با شهرداری و وزارت ورزش مذاکره کنند و زمین را در دراز مدت نگه دارند و بعد مالک آن شوند. با خود عسکریان جلسه داشتم، رئیس شرکت توسعه و تجهیز گفت یک سالن ورزشی 20 ساله است. پایه هایش در شمال غرب ریخته شده و در حال استهلاک است، بیا آن را بگیر. به نظر من دولت دیگر نمی تواند پول خرج کند، باید به سمت بخش خصوصی رفت. بخش خصوصی باید استادیوم بسازد. برخی از ورزشگاه ها در کشور در حال خراب شدن هستند، اما مسئولین آنها حاضر به اجاره آنها نیستند و ارزشی ندارند. اما مسئولان حاضرند این ورزشگاه ها را برای مدت طولانی به باشگاه ها اجاره دهند تا تیم ها نسبت به ورزشگاه احساس مسئولیت بیشتری کنند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)