افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

درختکاری یک خیریه مستمر است

  • کد خبر : 142365
درختکاری یک خیریه مستمر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، در این مراسم که با حضور مسئولان اجرایی و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد، برخی از مسئولان استان به بیان مطالب زیر پرداختند. ***حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان: درختکاری یک خیریه مستمر است به گزارش […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، در این مراسم که با حضور مسئولان اجرایی و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد، برخی از مسئولان استان به بیان مطالب زیر پرداختند.

***حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

درختکاری یک خیریه مستمر است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، امام جمعه سمنان با بیان اینکه در اسلام در احادیث، روایات و آیات تاکید زیادی بر درختکاری و کشاورزی شده است و فضای سبز ریه شهر، تخریب فضای سبز است، گفت: فضاها به دلایل مختلف در برخی مناطق شهری کشور و استان سمنان شکل گرفت که مشکلات زیادی را به همراه داشت.

مطیعی افزود: انشالله طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در رفع این کمبود و نقص موثر خواهد بود.

باید در نظر داشته باشیم که حفظ و نگهداری درخت مهمتر از کاشت اولیه است.

*** استاندار سمنان: حفاظت از منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

استاندار سمنان گفت: حفاظت و نگهداری منابع طبیعی و طرح های اجرا شده با کاشت درخت در این منطقه حائز اهمیت است و برای کسب موفقیت بیشتر باید از مشارکت و عزم مردمی در این حوزه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان روز شنبه 20 آذر 1402 در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور و همزمان در استان علاوه بر کاشت درخت زیتون در ان. یاد و خاطره شهدای فلسطین و غزه و 3 هزار شاخه زیتون به یاد شهدای استان کاشته شود. وی در محوطه فضای باز شهید باکری سمنان گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور و همچنین استان سمنان و ظرف مدت 4 سال باید تعهد کاشت 10 میلیون اصله درخت در جوانان محقق شود. استان.

وی افزود: احیای جنگل ها و فضای سبز، توسعه جنگلداری، ایجاد پارک های جنگلی، توسعه زراعت چوب برای تامین نیاز چوبی کشور، کاهش گازهای گلخانه ای، جلوگیری از انتشار ریزگردها، افزایش سرانه جنگل و غیره. چیزها از جمله اهداف طرح کشت میلیاردی. نهال است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از مزیت های این طرح ایجاد فضایی بانشاط برای تفریح ​​استان های همجوار و همچنین مکانی برای استراحت مسافران و زائران است.

وی همچنین تصریح کرد: مشارکت مردم و حافظان طبیعت در نظارت بر حفاظت از منابع طبیعی یک سرمایه ارزشمند زیست محیطی برای نسل های آینده است.

استاندار در پایان گفت: طرح «فردا زیتون» امروز با کاشت بیش از 100 هزار اصله نهال به یاد شهدای فلسطین و غزه در سراسر کشور و استان و همچنین کاشت 3000 اصله نهال درخت زیتون آغاز می شود. به یاد شهدای استان

درختکاری یک خیریه مستمر است

*** مرادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

توسعه سرانه فضای سبز، پیشگیری از گرد و غبار و تثبیت کربن از اهداف این طرح است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مرادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان امروز گفت: با مشارکت مردم و حامیان آنها و نیروگاه شهید باکری، طرح مردمی کاشت یک میلیاردی. درختان در استان با جارو کردن کویر سرسبز شروع می شود.

برای اجرای این طرح فضایی به وسعت 30 هکتار در نظر گرفته شده که نام شهدای استان و شهدای مظلوم غزه و در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین را بر خود دارد.

وی افزود: در این طرح قرار است 10 میلیون اصله نهال در استان سمنان کاشته شود که در سال اول بیش از 3 میلیون اصله نهال تولید شد.

درختکاری یک خیریه مستمر است

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.