افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

کاهش 40 درصدی تصادفات رانندگی با نصب سرعت گیر

  • کد خبر : 142233
کاهش 40 درصدی تصادفات رانندگی با نصب سرعت گیر

به گزارش بازار، محمد رشید مدرس گرجستانی درباره تاثیر ترمزهای سرعتی در کاهش تصادفات اظهار کرد: سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی کاهش قربانیان سوانح رانندگی است و اگر چه تعداد تصادفات مخرب ممکن است. با اجرای سرعت شکن ها افزایش یابد اما در بحث کاهش مرگ و میر موثر بوده است. وی افزود: طبق […]

به گزارش بازار، محمد رشید مدرس گرجستانی درباره تاثیر ترمزهای سرعتی در کاهش تصادفات اظهار کرد: سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی کاهش قربانیان سوانح رانندگی است و اگر چه تعداد تصادفات مخرب ممکن است. با اجرای سرعت شکن ها افزایش یابد اما در بحث کاهش مرگ و میر موثر بوده است.

وی افزود: طبق آمار نصب سرعت گیر باعث کاهش 40 درصدی تلفات جاده ای شده است.

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه های سازمان راهداری در خصوص سرعت گیرهای برون شهری و سطح استاندارد آنها گفت: نصب سرعت گیر جدیدترین راهکار در زمینه آرامش و ایمنی جاده ها است که ادارات راهداری استان های کشور موظف هستند. این کار را طبق نشریه 267 و دستورالعمل ها انجام دهید. نصب این سرعت گیرها در مناطق مسکونی و بافت های مسکونی برون شهری به سازمان راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نوع جاده و سرعتی که تعریف شده، ضوابط این سرعت گیرها نیز تعریف شده است. به عنوان مثال تا سال 1385 سرعت گیر پلاستیکی با ارتفاع 2 و نیم سانتی متر در جاده های برون شهری استفاده می شد و سپس با دستورالعمل جدید سرعت گیر بر روی آسفالت و در جاده های فرعی به جاده اصلی یا از میدان به شهر. مسیرهایی که ارتفاع آنها بین 7 تا 10 سانتی متر است.

این استاد گرجستانی با اشاره به تفاوت سرعت گیر شهری و برون شهری گفت: تفاوت سرعت گیر شهری و برون شهری در طول آنهاست که در حال حاضر 3.5 تا 4.5 متر طول دارد. در شهر با طول کمتری استفاده می شود و این کار برای کاهش سرعت خودرو تا 35 کیلومتر انجام شد.

وی افزود: علاوه بر اندازه، به تشخیص آنها نیز توجه شده است تا مردم با رنگ آمیزی از وجود سرعت گیرها اطلاع پیدا کنند و علائم هشداردهنده نیز در فاصله 35 تا 300 متری بسته به نوع آن نصب شده است. نوع جاده

معاون دفتر توسعه ایمنی و حریم راه های سازمان راهداری در خصوص گلایه مردم از سرعت گیرهای غیراستاندارد در معابر و ورودی شهرها گفت: در حال رفع نواقص هستیم اما در برخی معابر، شهرداری ها و شهرداری ها در حال رفع نقص هستیم. سرعت گیرها را به صورت خودجوش با آسفالت نصب کنید و همکاران ما باید این سرعت گیرها را استاندارد یا حذف کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.