افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

اسمارتک نیوز » تصمیم صحیح وزیر ورزش در خصوص چالش ها

  • کد خبر : 142122
اسمارتک نیوز » تصمیم صحیح وزیر ورزش در خصوص چالش ها

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، چندی پیش وزیر ورزش و جوانان تصمیم گرفت برای برخی از فدراسیون های ورزشی، فدراسیون هایی که باید مجامع انتخاباتی آن ها برگزار شود، سرپرست جدید تعیین کند و این اقدام از سوی کیومرث هاشمی برای دوری از هرگونه شبهه و انتخاباتی صورت گرفت. رسوایی، بنابراین بحث در مورد […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، چندی پیش وزیر ورزش و جوانان تصمیم گرفت برای برخی از فدراسیون های ورزشی، فدراسیون هایی که باید مجامع انتخاباتی آن ها برگزار شود، سرپرست جدید تعیین کند و این اقدام از سوی کیومرث هاشمی برای دوری از هرگونه شبهه و انتخاباتی صورت گرفت. رسوایی، بنابراین بحث در مورد دخالت افرادی که سرپرست هستند و قصد شرکت در انتخابات فدراسیون متبوع خود را دارند بیشتر مورد بحث قرار نخواهد گرفت. در ادامه وزیر ورزش در احکام خود تاکید کرد که ناظران حق حضور در انتخابات را ندارند.

سال هاست که بحث حضور رئیس یک فدراسیون در مجمع انتخاباتی آن فدراسیون برای تصدی پست ریاست هر چند غیرقانونی تلقی نمی شود و در اساسنامه فدراسیون های ورزشی نیز منعی برای آن وجود ندارد. ، اما همیشه این بحث مطرح شده که خلاف عرف در جامعه ورزش است. در زمان تصدی وزرای مختلف ورزش بر اساس یک تصمیم سلیقه ای به آن رسیدگی شده است و یکی از وزیران این اتفاق را اشکالی ندارد و دیگری آن را خلاف عرف دانسته و تصمیم به تعیین سرپرست جدید گرفت.

ضرورت اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی

نکته جالب توجه این است که در اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی آماتوری که پس از سال ها تاخیر و چکش کاری در مرداد 1400 توسط وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شده است، منعی برای حضور رئیس فدراسیون های ورزشی وجود ندارد. فدراسیون ها در انتخابات، هرچند سال هاست که موفقیت ها و اشتباهاتی وجود داشته است. این موضوع مشکلی است و اکثر کارشناسان معتقدند روند انتخابات یک فدراسیون ورزشی باید به گونه ای باشد که فردی غیر از افرادی که قصد شرکت در مجمع انتخاباتی یک فدراسیون را دارند، مدیریت فدراسیون را در آن لحظه برعهده داشته باشد. که هیچ شبهه انتخاباتی وجود ندارد. در این زمینه بحث نکنید.

اما کیومرث هاشمی با اتخاذ سیاست صحیح در حکم ناظران اعلام کرد که حق حضور در انتخابات را ندارند و به نظر می رسد این رویه صحیح باید در اساسنامه فدراسیون های ورزشی لحاظ شود چرا که در اساسنامه فدراسیون های ورزشی، فدراسیون ها که ملاک برگزاری انتخابات است و در تیرماه 1400 به تصویب شورای نگهبان رسید و در مرداد همان سال توسط وزارت ورزش ابلاغ شد. شرایط نامزدهای ریاست فدراسیون در اصل 22 تعریف شده است اما هیچ جا محدودیتی برای تعداد نفرات و نامزدهای سرپرستی وجود ندارد.

حال سوال اینجاست که چرا در اساسنامه فدراسیون های ورزشی که پس از سال ها چکش کاری در سال 1400 وضع شد به این موضوع توجه نشده و مشخص نیست چرا در این زمینه مورد بی توجهی قرار گرفته است؟

وجه مشترک در انتصاب ناظران جدید؛ ورود به انتخابات ممنوع

چندی پیش وزیر ورزش در حکمی نصرالله پریچره را به عنوان سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی، عباسعلی اکبری را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری، مهدی مبینی را به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی و علی سلطان پور را به عنوان سرپرست فدراسیون بولینگ و فدراسیون بیلیارد منصوب کرد.

در تصمیمات وزیر ورزش و جوانان آمده است که روسای فدراسیون ها حق حضور در انتخابات را ندارند و فقط مسئولیت برگزاری آن را بر عهده دارند، یعنی کیومرث هاشمی با جلوگیری از شبهات انتخاباتی در مجامع فدراسیون های ورزشی، تصمیم گیری برای سرپرستان جدید و به آنها تاکید کرده است که حق ثبت نام و شرکت در مجمع انتخاباتی مذکور را ندارند و صرفاً مسؤولیت مقدمات برگزاری انتخابات را بر عهده دارند. مجمع فدراسیون های مربوطه خود؛ تصمیمی صحیح از سوی وزیر ورزش و جوانان که جای خالی آن در اساسنامه فدراسیون های ورزشی نیز محسوس است و به نظر می رسد این اساسنامه باید اصلاح شود تا در دوره های آینده از تصمیمات خودسرانه جلوگیری شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.