افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

رهبر کره شمالی به آخرین سیم رسید!

  • کد خبر : 142080

منابع خبری در پیونگ یانگ امروز (جمعه) اعلام کردند که رهبر کره شمالی از نیروی هوایی این کشور خواسته است تا آمادگی رزمی خود را برای پاسخ سریع به تهدیدات دشمن افزایش دهد. به گزارش ساعت 9:00: به گزارش ایرنا، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این سخنان را در حالی بیان کرد که تنش […]

منابع خبری در پیونگ یانگ امروز (جمعه) اعلام کردند که رهبر کره شمالی از نیروی هوایی این کشور خواسته است تا آمادگی رزمی خود را برای پاسخ سریع به تهدیدات دشمن افزایش دهد.

رهبر کره شمالی به آخرین سیم رسید!

به گزارش ساعت 9:00: به گزارش ایرنا، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی این سخنان را در حالی بیان کرد که تنش های جدیدی در شبه جزیره کره در پی پرتاب ماهواره نظامی پیونگ یانگ به وجود آمد.

در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ، کره جنوبی بخشی از توافق کاهش تنش نظامی بین دو کره را در سال 2018 به حالت تعلیق درآورد و پرتاب این ماهواره را نقض قوانین شورای امنیت سازمان ملل خواند.

کره شمالی همچنین اعلام کرد که بار دیگر تمام اقدامات نظامی را که بر اساس «توافقنامه جامع نظامی» لغو شده بود، اتخاذ خواهد کرد. پیونگ یانگ اخیرا اعلام کرده است که تسلیحات جدیدی در مرز با کره مستقر خواهد کرد.

کیم جونگ اون روز پنجشنبه از فرماندهی نیروی هوایی کره شمالی بازدید کرد و گفت: نیروی هوایی باید آمادگی نظامی و قابلیت های عملیاتی خود را افزایش دهد.

رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند: کیم جونگ اون سیاست‌های عملیاتی و تاکتیکی را اتخاذ کرد تا نیروی هوایی در وضعیت آمادگی نظامی قرار گیرد و توانایی آن برای مبارزه با جنگ به حداکثر برسد و به هرگونه تحریک و تهدید دشمن به سرعت پاسخ دهد. و به زور

در گزارش رسمی نظامی کره جنوبی برای سال 2022 آمده است که نیروی هوایی کره شمالی 1570 فروند هواپیما دارد که 810 فروند آن هواپیماهای جنگنده هستند.

در این گزارش آمده است که کره شمالی تلاش می کند نیروی هوایی خود را با توسعه و استقرار موشک های جدید تقویت کند، زیرا این کشور هواپیماهای جنگنده جدید زیادی را معرفی نمی کند.

به گزارش ایرنا، «توافقنامه جامع نظامی» در 19 سپتامبر 2018 (28 سپتامبر 2018) در دوران ریاست جمهوری مون جائه این امضا شد. این توافقنامه مقرر می دارد که تمامی فعالیت های نظامی خصمانه بین دو کره لغو می شود، مناطق حائل در دریا ایجاد می شود و منطقه غیرنظامی به یک منطقه صلح آمیز تبدیل می شود.

روز سه شنبه 30 نوامبر، کره شمالی یک ماهواره شناسایی نظامی را با موفقیت پرتاب کرد و اعلام کرد که قصد دارد در مدت زمان کوتاهی چندین ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.