افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
3

اسمارتک نیوز » تکواندو دست بسته برای کسب سهمیه المپیک

  • کد خبر : 142055
اسمارتک نیوز » تکواندو دست بسته برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، گرندپری منچستر آخرین فرصت تکواندو برای رزرو بلیت المپیک پاریس از طریق رنکینگ است. حالا به دلیل عدم صدور روادید برای تیم ایران، رویای کسب سهمیه المپیکی تیم ملی ناکام مانده است. این در حالی است که پیش از این به راحتی ویزای تیم ملی پاراکواندو و هادی ساعی […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، گرندپری منچستر آخرین فرصت تکواندو برای رزرو بلیت المپیک پاریس از طریق رنکینگ است. حالا به دلیل عدم صدور روادید برای تیم ایران، رویای کسب سهمیه المپیکی تیم ملی ناکام مانده است. این در حالی است که پیش از این به راحتی ویزای تیم ملی پاراکواندو و هادی ساعی سرپرست فدراسیون تکواندو صادر می شد و همین موضوع این شبهه را به وجود آورد که فدراسیون از سیاست استفاده کرده و به دلیل اینکه تکواندوکاران او اگرچه او هیچ شانسی برای کسب مدال و مقام در این مسابقات نداشت، اقدامات لازم را برای پیگیری به موقع پروسه ویزا انجام نداد، موضوعی که مجید افلاکی سرمربی تیم ملی آن را تکذیب می کند. افلاکی حالا این کار انگلیسی ها را یک شیطنت سیاسی می داند و دست این تیم را در مسیر حساس کسب سهمیه المپیک بسته است. به گفته مربی تیم ملی تکواندو، ابوالفضل زندی، مهدی حاج موسایی و مهران هجدری تا زمانی که در این مسابقات مدال کسب کرده بودند شانس زیادی برای المپیکی شدن از طریق سیستم انتخابی داشتند، فرصتی که از آن زمان از دست رفته است. تیم ملی . این تیم به مرزهای پاریس رسید و به مسابقات گرند اسلم تبدیل شد.

با توجه به سابقه ضعیف انگلیسی ها، آیا این را پیش بینی می کردید؟
با سابقه ای که از انگلیسی ها می دانستیم آن را پیش بینی کرده بودیم، آنها نتایج 2 سال اخیر ایران را تایید کردند و به خوبی می دانستند که در مسیر کسب سهمیه المپیک هستیم و با حضور در این مسابقات شانس خوبی داریم. تا با رنکینگ المپیکی شویم اما متاسفانه دستمان بسته بود.

شبهاتی وجود دارد که فدراسیون به دلیل شانس کم ملی پوشان در این رقابت ها اقدامات لازم را برای اخذ ویزا انجام نداده است.
با توجه به سابقه بد انگلیسی ها، از 2 ماه پیش روند صدور ویزا را پیگیری کردیم و حتی زودتر از موعد مقرر کار را مرحله به مرحله انجام دادیم. همچنین با فدراسیون انگلیس، وزارت خارجه، کمیته ملی المپیک و فدراسیون جهانی ارتباط مستقیم داشتیم و نامه های لازم را نیز نوشتیم. بنابراین کم کاری نکرده ایم و انگلیس کار خود را کرد و برای سومین بار به تیم ملی تکواندو ایران ویزا نداد.

آیا ممکن است انگلیسی ها به دلیل احساس خطر از سوی اتباع هم وزن ما، ویزا صادر نکرده باشند؟
چنین فرضیه ای صحیح نیست زیرا انگلیسی ها در اوزانی که ما حضور داریم تنها یک نماینده دارند، اقدام آنها فقط یک شوخی سیاسی است و بار دیگر نشان دادند که به نظر آنها منشور اخلاقی و المپیکی وجود ندارد.

تکلیف ملی پوشانی که با حضور در این مسابقات امکان کسب مقام از طریق رنکینگ را داشتند چه می شود؟
مهدی حاج موسایی، ابوالفضل زندی و مهران ملی پوشانی بودند که در صورت حضور و کسب مدال در گرندپری شانس زیادی برای المپیکی شدن داشتند اما متاسفانه به دلیل نداشتن ویزا این فرصت را از دست دادند. در حال حاضر شرایط تیم بسیار خوب است و با از دست دادن شانس تیم ملی در گرندپری منچستر، اکنون تمام تمرکز خود را معطوف گرند اسلم کرده ایم و 2 سهمیه المپیک را در این تورنمنت هدف داریم.

مصدومیت حاج موسایی تا مسابقات گرند اسلم برطرف می شود؟
حاج موسایی تحت نظر ۲ پزشک معالج و ورزش می کند و حال عمومی خوبی دارد. به نظر نمی رسد برای شرکت در مسابقات گرند اسلم مشکلی ایجاد شود. خدا را شکر هیچ یک از ملی پوشان مصدومیت جدی ندارند و تیم در شرایط عادی برای حضور در مسابقات گرند اسلم قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.