افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

تاخیر 4 ماهه در پرداخت حقوق برخی فرهنگیان بازنشسته صحت ندارد

  • کد خبر : 141926
تاخیر 4 ماهه در پرداخت حقوق برخی فرهنگیان بازنشسته صحت ندارد

به گزارش بازار، رضا فیضی نژاد در خصوص ارسال پیامک با عنوان «مدارک برقراری مستمری دریافت شد» به برخی موارد مطرح شده در رسانه ها پرداخته است. وی گفت: پرونده انصراف کارمندی که از طرف نمایندگی انصراف خود را اعلام کرده است باید با مدارک کامل و بدون نقص به ادارات صندوق های سراسر کشور […]

به گزارش بازار، رضا فیضی نژاد در خصوص ارسال پیامک با عنوان «مدارک برقراری مستمری دریافت شد» به برخی موارد مطرح شده در رسانه ها پرداخته است. وی گفت: پرونده انصراف کارمندی که از طرف نمایندگی انصراف خود را اعلام کرده است باید با مدارک کامل و بدون نقص به ادارات صندوق های سراسر کشور تحویل شود.

وی افزود: در این صورت و در روز اول دریافت پرونده بازنشستگی، پیامکی با عنوان «اسناد تأسیس مستمری شما دریافت شد» به صورت خودکار برای فرد ارسال می شود.

فیضی نژاد تصریح کرد: بنابراین ارسال چنین پیامکی به این معنی است که پرونده فرد به صورت همزمان به مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تحویل داده شده است و در صورت تاخیر در ارسال مدارک و مدارک لازم برای احراز حقوق بازنشستگی از صندوق بازنشستگی کشوری. محل خدمت کارمند به صندوق بازنشستگی کشوری. این تاخیر بر عهده این صندوق نیست.

وی گفت: ادارات صندوق بازنشستگی کشوری در تهران و سایر استان ها به محض دریافت و ثبت پرونده بازنشستگی افراد وارد مرحله بررسی پرونده می شوند و اینکه آیا تمامی مدارک ارسالی کامل است و شرایط بازنشستگی کارمند مورد نظر حکم بازنشستگی با تعیین تکلیف صادر می شود، شماره دفتر معین باعث می شود در این صورت پیامک دوم برای فرد ارسال شود.

مسئول فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به آمار افرادی که حکم بازنشستگی و مستمری دریافت کردند، گفت: در «مهر» امسال 30 هزار و 510 نفر حکم و مستمری دریافت کردند. در آبان ماه 19980 نفر احکام و مستمری خود را دریافت کردند.

فیضی نژاد اضافه کرد: در مورد سایر افرادی که مدارک آنها به تازگی ارائه شده است، در صورت تکمیل پرونده بازنشستگی حداکثر تا یک هفته کاری حکم آنها صادر و به همراه سایر بازنشستگان در «آذرماه» حقوق دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری حاضر است در صورت تکمیل مدارک لازم برای برقراری حقوق بازنشستگی بین 2 تا 3 هزار تاییدیه استقرار بازنشستگی در کشور صادر کند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری جلسات متعددی با دستگاه های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش استان های مختلف کشور از سوی دستگاه های اجرایی استانی صندوق برگزار شد تا با هماهنگی های لازم، صدور احکام انجام شود. شروع. پیش بینی ها در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.

وی یادآور شد: این در حالی است که در اعمال بند الف بخشنامه شماره 3695 مورخ 14/7/1372 شورای عالی اداری، سازمان های کارمند متبوع موظفند پرونده شخصی افراد واجد شرایط را به همراه مدارک ارائه کنند. لازم است حداقل یک ماه قبل از تاریخ بازنشستگی برای بررسی و تایید به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شود.

به گفته فیضی نژاد، تا زمانی که سامانه به طور کامل پرونده این فرد را به مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری ارسال نکند، امکان بررسی پرونده و صدور حکم و به تبع آن پرداخت مستمری وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.