افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

واکنش داروسازان به فروش اینترنتی دارو / رویکرد سازمان نظام پزشکی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 141923
واکنش داروسازان به فروش اینترنتی دارو / رویکرد سازمان نظام پزشکی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، داروها کالایی استراتژیک محسوب می شوند، از این رو آسیب در حوزه پزشکی می تواند عواقب ناگواری داشته باشد و حتی امنیت یک جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین شما نباید نگاه کنید کالا گرا او باید به داروها متوسل می شد و آنها را همان محصولات سوپرمارکت می دانست. […]

به گزارش خبرنگار مهر، داروها کالایی استراتژیک محسوب می شوند، از این رو آسیب در حوزه پزشکی می تواند عواقب ناگواری داشته باشد و حتی امنیت یک جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین شما نباید نگاه کنید کالا گرا او باید به داروها متوسل می شد و آنها را همان محصولات سوپرمارکت می دانست.

محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی در پانل یک متخصص تحقیق در بسترهای آنلاین فروش دارو با عنوان این مقاله مهم ترین اصل پرسش بشر در حوزه سلامت گفت: تمرکز سازمان نظام پزشکی همگام با جهانی است. تکنولوژی اما در این راستا 3 گنه آه تو باید بهش احترام بذاری اولین مورد از بین بردن موانع قانونی است، در حال حاضر قانون تجارت الکترونیکی از ورود داروها به پلتفرم جلوگیری می کند. صادقانه ممنوع است و سایر قوانین مرتبط نیز در این خصوص مقرراتی دارند. هستند، در حالی که شکل فعلی پلتفرم ها این قوانین را نادیده می گیرد. دوم نگرانی در خطر قرار دادن سلامت مردم و ایمنی بیمار است. افزایش کیفیت و بهبود خدمات و مراقبت های بهداشتی و همچنین ایمنی در این فرآیند. دارو از تولید تا مصرف کننده یکی از اصول پذیرفته شده جهانی است.

وی رابطه بیمار و داروساز را بسیار جدی دانست و جایگاه والای مسائل انسانی و نقش ارتباط کلامی، علمی و عاطفی را برجسته کرد.

فاضل حذف داروساز در این فرآیند را فروپاشی یکی از ارکان مهم نظام سلامت دانست و بر رفع دغدغه های جدی نظام سلامت با تدوین قوانین دقیق اجرایی و نظارتی تاکید کرد.

در همین حال جمشید سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان این مطلب که پلتفرم ها باعث هرج و مرج دارویی شده است. هستندوی بیان کرد: توجه به توزیع آنلاین دارو بسیار مهم است و باید به آن سمت برویم اما این حرکت باید بر اساس قانون انجام شود.

وی افزود: شفافیت، توجه به نقش داروساز و نظارت؛ برای ایجاد بسترهای فروش قانونی دارو باید سه اصل را در نظر گرفت.

سلام زاده گفت: بسترهای موجود ما هیچ یک از سه اصل لازم را ندارد. آنچه در حال حاضر در این پلتفرم ها با آن مواجه هستیم، هرج و مرج دارویی است.

در همین حال، سیدعلی فاطمی، نایب رئیس سابق انجمن داروسازان ایران، با عنوان مقاله خود مبنی بر اینکه پلتفرم ها به دولت برای فروش اینترنتی دارو فشار می آورند، افزود: امروز هیچ داروخانه ای به دنبال آزادسازی فروش اینترنتی دارو نیست.

وی گفت: به نظر می رسد بسترهای فروش مجازی کالا به دنبال حذف داروخانه ها هستند.

فاطمی افزود: پلتفرم‌ها تهدیدات زیادی در حوزه بازار دارو دارند. شنیده شده است که حتی پلتفرم ها نیز اقلامی مانند ترامادول را بدون مقررات ارسال می کنند و این بسیار نگران کننده است.

از سوی دیگر، محمدباقر آیت اللهی، دکترای علوم دارویی، با عنوان این مطلب که پس از سه سال تازه به فکر قانونی کردن بسترهای فروش دارو افتاده ایم، گفت: ایده فروش اینترنتی دارو قابل پیش بینی بود. اما فعالان صنعت داروسازی آن را به درستی رعایت نکردند.

و افزود: سه سال است که پلتفرم های فروش مواد مخدر فعالیت می کنند و از امروز به فکر قانونی شدن آن هستیم.

آیت الهی ادامه داد: صنف باید برای این موضوع صنفی فکر می کرد و مبانی قانونی و صحیح را ایجاد می کرد. اتحادیه باید دغدغه های داروسازان را در نظر بگیرد و در هر شرایطی امکان حضور آنها را در عرصه دارو توسعه دهد.

در همین حال بهمن صبور، نایب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: باید زیرساخت های قانونی برای ایجاد بسترهای فروش دارو اندیشیده شود.

با توجه به عنوان این مقاله، فروش دارو را نمی توان تنها به صورت تجاری و سودآوری تعریف کرد، افزود: تشکیل چنین بسترهایی باید شفاف و با امکان نظارت کافی باشد.

صبور بیان کرد: اگر بخواهیم در حوزه پزشکی همچین کاری انجام دهیم باید ابتدا برای محصولات مجاز در این زمینه در یک دوره زمانی مشخص و به صورت پایلوت انجام دهیم و در صورت رضایت، آن را در به صورت طبقه بندی شده و در چارچوب قانونی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.