افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

ثابت ها از کجا می آیند؟

  • کد خبر : 141834
ثابت ها از کجا می آیند؟

به گزارش مانیبان، روزنامه سازندگی درباره انتخاب مجدد صادق تسلی به عنوان دبیرکل جبهه پایداری نوشت؛ روزنامه همشهری وابسته به شهرداری در گزارشی به سخنان (مرحوم) احمد کریمی اصفهانی، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه در مورد جبهه ذهبه اشاره کرد که گفت: هر زمان به جبهه ذهاب نزدیک می شویم. در انتخابات، ذهابه […]


به گزارش مانیبان، روزنامه سازندگی درباره انتخاب مجدد صادق تسلی به عنوان دبیرکل جبهه پایداری نوشت؛

روزنامه همشهری وابسته به شهرداری در گزارشی به سخنان (مرحوم) احمد کریمی اصفهانی، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه در مورد جبهه ذهبه اشاره کرد که گفت: هر زمان به جبهه ذهاب نزدیک می شویم. در انتخابات، ذهابه با صحبت در مورد انتخاب درست شروع می کند تا اینکه در نهایت به این می پردازد که کسی باید با ثبات پایه رأی دهندگان در جامعه کنار بیاید، بنابراین برای اینکه به دنبال حضور مردم باشد، مرتب سؤالاتی مانند انتخاب درست را مطرح می کند.» اگر این جبهه واقعاً به آنچه می گوید اعتقاد دارد، باید یک بار وارد عرصه انتخابات شود.»

روزنامه شهرداری تهران نوشت: شاید تصور شود که اصولگرایان انسجام و جایگاه بهتری نسبت به اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات دارند، شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دو تشکل اصلی اصولگرایان هستند. جنبشی که در ادوار انتخاباتی گذشته تشکیل دادند و بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید دارند و در حال ارزیابی عملکرد نمایندگان فعلی مجلس و شناسایی نیروهای جدید هستند و به نظر می رسد چالش اصلی این جریان در انتخابات امسال دستیابی به یکپارچگی باشد. منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت ملی گفت: با تمام ظرفیت به میدان انتخابات رسیده ایم تا نیروهای کارآمد و توان کارشناسی را برای انتخابات مردم آماده کنیم. شورای ائتلاف اصولگرایان نیز بر لزوم تدوین شاخص های دقیق برای انتخاب کاندیداها تاکید کرد و تصریح کرد: در مجلس دوازدهم باید تلاش کنیم تا همه ظرفیت های جبهه انقلاب شناسایی و استفاده شود. تاکید بر تمرکز بر 3 اصل کلیدی کارآمدی، عقلانیت و انقلابی بودن در ارائه نامزدها است.

این روزنامه همزمان با انتشار مطلبی از اعضای سابق موتلفه مبنی بر برگزاری اولین جلسه شورای مرکزی جبهه پایداری اخیراً حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی به عنوان رئیس شورای مرکزی و صادق تدانی به عنوان سرلشکر انتخاب شدند. دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی با همفکری اعضای شورای مرکزی. کمتر از دو ماه تا دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی باقی مانده و فراکسیون های سیاسی در حال نهایی شدن توافقات انتخاباتی خود هستند. به نظر می رسد گروه زاکانی (جمعیت پیروان انقلاب اسلامی) با انتشار این مطلب از یکی از اعضای روزنامه همشهری چشم خود را بر ثبات بسته است و با قوت بیشتری آنها را به اقدام فرا می خواند. البته نفوذ جبهه پایداری در دولت و نزدیک شدن فکری برخی دولتمردان به طیف پایداری این گمانه زنی را تشدید کرده است. اختلافات در طیف اصولگرایان با جبهه پایداری به طور فزاینده ای قابل مشاهده است. از روی کار آمدن او برای پایین کشیدن حلقه قالیبافان و تضعیف آن در ریاست مجلس گرفته تا انتقاد از موتلفه و بدنه مرتبط با شهرداری (همشهری).

همانطور که مهدی عربصادقی معاون سیاسی حزب موتلفه می گوید: ثبات پس از فرصت طلبی و تنگ نظری بین مردم و انقلاب جایی ندارد. احمد کریمی اصفهانی، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه درباره جبهه پایداری گفت: هر زمان که به انتخابات نزدیک می شویم، ثبات شروع به صحبت از انتخاب درست می کند تا اینکه بالاخره با یک نفر به توافق می رسد. رای نداشته باشد بنابراین با هدف مشارکت مرتباً موضوعاتی از جمله انتخابات عسل را مطرح می کند که اگر این جبهه واقعاً به گفته های خود اعتقاد داشته باشد تنها یک بار وارد عرصه انتخابات می شود که محسن رهامی فعال سیاسی اصلاح طلب است. وی همچنین از احزاب ثبات انتقاد کرد و گفت: جبهه پایداری در دوره احمدی نژاد نشان داد که به منویات رهبری پایبند نیست. اگر کارشان در جایی اشتباه شود، خط قرمزشان منافع خودشان است نه رهبری، به نظر می رسد عامل بحران در آینده کشور شوند. این جبهه تلاش می کند دولت را از حامیان اصلی نظام، رهبری و کشور خالی کند. از آنجایی که نیروهای نهضت پایداری به ویژه انجمن حجتیه در زمان امام در حاشیه بودند، با اقدامات خود از نیروهای اصلی انقلاب انتقام می گیرند. این یک خطر برای کشور است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی معروف به جبهه پایداری یکی از گروه هایی است که در آستانه انتخابات مجلس نهم تشکیل شد. این گروه در نهایت حاضر به فعالیت زیر پرچم جبهه متحد اصولگرایان نشد و در ادامه فعالیت مستقل خود تصمیم به ارائه لیست مستقلی از نامزدهای مورد حمایت خود در انتخابات مجلس نهم گرفت. این جریان که پایگاه های آن پس از خانه نشینی 12 روزه احمدی نژاد شکل گرفت، متشکل از چهره های اخراجی از دولت محمود احمدی نژاد است که از ابتدای اعلام موجودیت جبهه پایداری در 15 مرداد ماه 1398، تمرکز خود را بر این موضوع گذاشته است. ادامه شاخص های مکتب امام (ره) از منظر آن: جبهه پایداری در مقدمه خود بر دیدگاه غیر حزبی تاکید دارد، به مبانی مکتب ائمه اطهار(ع) التزام دارد، موضعی صریح در مقابل جریان دارد. فتنه و به جریان انحرافی به عنوان اصول لازم برای اعضا و یاران خود وابسته نیست. رهبر معنوی این حزب محمدتقی مصباح یزدی بود. پس از مرگ او تغییرات پایداری زیادی ایجاد شد. بنابراین برخی از اعضای سرشناس مانند غلامحسین الهام و حسین جلالی از این حزب خارج شدند. برخی از سران دولت اول احمدی نژاد از جمله صادق تهلی، غلامحسین الهام، کامران باقری لنکرانی، محمد سلیمانی و زهرا طبیب زاده در اولین شورای مرکزی این گروه بودند. قاسم روانبخش، محمدناصر سقابیریه و سید محمود نبویان از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی بودند. این جریان در سال 1397 پس از تغییر قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، مجوز فعالیت از کمیسیون اصل 10 احزاب تحت دو عنوان حزب پایداری انقلاب اسلامی و اعلام جبهه حزبی ائتلافی به نمایندگی را دریافت کرد. مرتضی. آقا تهرانی توسط جبهه پایداری انقلاب اسلامی. یک سال بعد اما ترکیب جبهه پایداری تغییر کرد و در سال 1378 صادق تداری به عنوان دبیر کل و مرتضی آقا تهرانی به عنوان رئیس شورای مرکزی انتخاب شدند.

در انتخابات مجلس یازدهم گروه های پایداری لیستی منتشر کردند اما 2 روز مانده به شروع انتخابات با وساطت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بقیه اصولگرایان ائتلاف کردند و به جای آن اسامی 9 نفر از اعضای گروه پایداری در لیست 30 نفره اصولگرایان تهران قرار گرفتند. ائتلافی که اکنون به تفرقه بزرگی در بین اصولگرایان تبدیل شده است. در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، حزب پایداری رئیسی، مسعدی و جلیلی را نامزد در نظر گرفت. اما در نهایت با اجماع اکثریت جریانات جبهه انقلاب، رئیسی به عنوان آخرین گزینه برای ریاست جمهوری معرفی شد. این گروه در حالی از رئیسی حمایت می کرد که امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود که سال ها سخنگوی جبهه پایداری بود.

حامی محصول

با تشکیل جلسه جبهه پایداری، صادق تشانی بار دیگر دبیرکل این حزب شد. مردی جنجالی که بسیاری از چهره های سیاسی اصولگرا از جمله قالیباف با او دعوا کرده اند.

جبهه پایداری، «انتخابات 88»، «ثروت افسانه‌ای»، «حلقه ارومیه» هر کدام از این واژه‌ها می‌توانند نام‌هایی را به خاطر بسپارند، اما وجه اشتراک همه این واژه‌ها یک نفر است: «صادق تزعلی».صادق تزعلی یا رفیق شفیق احمدی‌نژاد. خودش به خاطر ثروتش بیش از اقدامات سیاسی در کانون توجه بوده و هست، اما هرگز از چگونگی به دست آوردن چنین ثروت افسانه ای نگفته است، 64 سال سن دارد و متولد ارومیه است، پدرش پارچه ای بود. فروشنده در بازار ارومیه قبل از انقلاب در دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد و در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد، احتمالاً صادق تازابی و احمدی نژاد از آنجا شروع به کار کردند، زیرا احمدی نژاد نیز در همان دانشگاه و در همان رشته تحصیل کرده است. کسی که حضور فعالی در دنیای سیاست نداشت، بعداً در دولت محمود احمدی نژاد ظاهر شد؛ اول اینکه احمدی نژاد قصد داشت در دولت اول خود او را وزیر نفت کند، دقیقاً جایی که اتهامات و ابهامات زیادی پیرامون آن وجود دارد. محصول؛ اتهامات و ابهامات یکی از آنها در خصوص امتیاز «سوآپ اویل» در آذربایجان غربی. این مقدمه با واکنش های شدید نمایندگان مجلس مواجه شد. قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس هفتم گفت: یک محصول باید پاسخگوی درآمدهای میلیاردی خانه گران قیمت از برج های میرداماد و زمین های بزرگ منطقه حسنی کیا باشد. اما چیزی که همیشه یک محصول را روی زبان نگه می دارد، صفرهایی است که بعد از خاصیت آن می آیند. در سال 1390 و در آستانه انتخابات مجلس هشتم، فضای سیاسی مشابه این روزها بود. در اولین رای گیری پس از انتخابات برای یک محصول در سال 1387، دو طیف از اصولگرایان با یکدیگر رقابت کردند. به همین دلیل جبهه پایداری تازه ایجاد شده در حال رقابت با ائتلاف اصولگرایان بود و به همین دلیل قاسم روانبخش نماینده جبهه پایداری و علیرضا زاکانی نماینده ائتلاف اصولگرایان با هم مناظره کردند. زاکانی در این مناظره می گوید آقای صادق کالایی که شما تبلیغ می کنید خمس من 450 میلیون تومبه است معلوم است که خمس ما فقط 450 هزار تومبه است. روانبخش همچنین در پاسخ به زاکانی گفت: خوشحالیم که فردی مثل صادق محصولی پیدا کرده که علیه جبهه پایداری صحبت کند.

پس از درگذشت مصباح یزدی رویکردهای متفاوتی در این تشکل سیاسی مشاهده شد. مرتضی آقا تهرانی نماینده تندرو مجلس یازدهم، دبیرکل پایداری بود و صادق تازومی چند ماه پس از حضورش در مجلس این سمت را برعهده گرفت. پیش از این، عنوان “پدرخوانده” به یک محصول ضمیمه شده بود. چرا که در زمان بسته شدن لیست اصولگرایان و یارکشی برای انتخاب رئیس مجلس، هر گونه تعامل با ثبات به او ختم شد. پدرخوانده کنونی پایداری چندان علاقه ای به حضور رسانه ای ندارد اما یکی دو ماه پیش بالاخره از راهروی تاریک جبهه پایداری بیرون آمد و در یک جلسه دانشجویی سخنرانی کرد. در هر صورت با همه این تفاسیر میدان انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 1402 در مقابل 1398 از نظر تغییرات در ترکیب و نتایج انتخابات قابل توجه خواهد بود. اگر بخواهیم تشکل اصولگرایان را تعریف کنیم، ابتدا باید دید چه کسانی اصولگرا هستند و کدامیک نمی خواهند ثبات را از آن خود بدانند.

منبع: ساخت و ساز


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.